Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

tack för era svar, jag fick med fyra plattor men har bara kopplat i två hittils. Eller ja, sambon gjorde det, jag har inte tänkt på om det går att ta i alla fyra samtidigt. Cefar tror jag märket var på min iallafall. I början kändes det lite obehagligt men sedan var det ju skönt! :)

Sambon sa att han också ville ha en sån :D

Ja jag förstår verkligen inte hur det kan vara så? Är ju samma apparat, kan ju inte va så svårt att ha en "mall" för hur de fungerar? Tänker nog med gott samvete öka på tiden lite :meh:
Hennes motivering till tiden var för övrigt att om man använder för länge och för ofta så kan effekten klinga av, inte att det är farligt på nåt sätt. Köper väl det till en del, samtidigt så känns det ibland att 30 min är lite kort

Är en Cefar jag också har! Sambon fick prova men det började med högt gnäll över att plattorna var kalla, sen gnydde han av smärta vid effekt 12, jag krämar alltid på mellan 25-30 :meh::p

Jo, jag får ju höja effekten vartefter. Inte under tiden jag har den på men mellan gångerna. Började med att tycka 14 var på gränsen och nu är jag uppe på samma styrkor som du :p

Min provade också, han klarade till 9 :D:D:D:D

Jag hade till 20, men det var första försöket, så jag kommer nog stega på lite till :)

Knapplånar mig själv lite ;)

På söndag har mannen och jag vår första bröllopsdag vilket vi tänkte fira genom en helg på spa. ska bli så skönt att komma iväg och bara vara vi två!

Får väl se hur kul det blir att kön ner mig i badkläder dock ;) har en baddräkt som jag haft på vattengympan men den är verkligen på gränsen till liten. Alla bikinisar har brösten växt ur så mitt hopp står till en gammal bikini utan någon stoppning och utan byglar. Hoppas den iaf sitter hyfsat!

Går ju på babysim med dottern, så visar mig i bikini varje vecka (tur att det är stängt för allmänheten, annars hade jag väl skrämt bort alla ;) ). Köpte en hemskt ful men billig bikiniöverdel med endast bygel och inte vadderad alls då när jag väntade dottern och skulle följa med en vän och bada vid ett tillfälle. Har inte blivit av att köpa nån ny nu under denna graviditet utan får stå ut med den hemska de få gånger som är kvar på babysimmet. Använder sambons badshorts till. Fast nu går de inte att knäppa längre så kör med dom öppna (har bikinitrosor under, men vill inte visa mig i endast dom, för de är för små)
Osexig delux ;):o

Sambon andvänder min oxå :) fast han har haft som högst 40!!
Alla muskler runt om krampar. Han satte dem på händerna och alla fingrar ryckte. Såg ganska kul ut :)

Jag kör på 20-25. Har alla 4 plattor inkopplade. Får köra hur mycket jag vill enligt min sjukgymnast. Det ända hon sa om 30 min var att i början för att testa att jag tålde plattorna annars var det bara att köra på.

Kl

För att svara på min egna tidigare fråga om hur ni gissade att er förlossning skulle börja, eller hur tidigare förlossning hade startat så började min förra med att slemproppen släppte och ca 1 dygn senare kom värkarna.
Gick 2 dygn med ganska så regelbundna värkar som kom med 8-12min mellanrum, men blev hemskickad från förlossningen båda gångerna vi åkte in. Fick ingen ordentlig sovdos heller så var helt slut de 3:e dygnet vi fick åka in igen och då fick vi vara kvar. Efter 12 tim på förlossningen så föddes dottern efter att de tagit hål på hinnorna och jag hade fått massor med värkstimulerande dropp.
Hade värkar hela tiden utan paus så det var en befrielse när de ÄNGTLIGEN satte epudralen så jag hann andas lite.

Vart lite orolig att det är nåt på g redan här. Delar av slemproppen släppte igår (se inlägg ovan så startade min förra förlossning så). Vet att de kan släppa lite under hela graviditeten för vissa så de är väl inget att oroa sig för egentligen, kan ju dröja många veckor innan de sätter igång iom att slemproppen kan återbilda sig.
Men har haft onda sammandragningar/förvärkar och tryck neråt nu i eftermiddag. Som tur är börjar de släppa nu och magen känns som vanligt igen.

Har så dålig koll på vilka veckor alla är i, när är du beräkna? Kan ju som sagt vara ett tag kvar ändå men förstår din oro med tanke på hur fort de gick sist efter att slemproppen gått.

Kl
Vecka 38 nu, inget hänt sedan blödningen mer än att jag är trött på detta nu! Ont ta mig sjutton överallt snart :banghead:

Hoppas det känns bättre idag! Lite väl tidigt om bebis skulle komma nu...

*Gotlandsrusset*: Skönt ändå att det lugnat ner sig även om jag förstår att det måste kännas segt. Det känner jag med och jag har 10 veckor kvar...

Jag hade också en obehaglig kväll i fredags, vi var ju på SPA och firade bröllopsdag. Vet inte om det var för mycket mat eller liknande (var inte på spa:t på fredagen) som satte igång det men hade också sammandragningar och en obehaglig rastlöshet i hela kroppen. Det spände, värkte och var allmänt otrevligt. Slutade med att jag fick ställa mig upp och gå runt på rummet för det gick inte att vara stilla. Mysigt firande blev det, med mig vaggandes runt, runt det lilla soffbordet på hotellet... :p

Nästa dag var det iaf borta och förutom att bebis verkar öva sig på inför en framtid som elitgymnast är allt bara bra :)

Hade en rolig incident i sängen på kvällen, jag bad min man att smörja in och massera magen för att se om den skulle slappna av. Har ju inte så mycket navel kvar, och när magen var så spänd blev den ju ännu mindre. När jag drog upp tröjan gav mannen upp ett illvrål, hoppade bort till andra sidan av sängen och fick bara ur sig ett upprört "din navel, din navel". Detta från mannen med tre barn sedan tidigare :laugh::rofl:

Hrm, så har inte min navel blivit, den har nästan blivit större som en knapp liksom?? Haha, knasiga kroppar.

Här har det också varit en seg helg. Blev ju förkyld i mitten av förra veckan och är det fortfarande. Varit mycket matt och inte orkat nått. Full fart hela helgen med familj, barn och aktiviteter och ingen tid för vila gjorde att jag igår knappt kunde stå utan att bli helt slut och nästan svettig. Har en massa saker jag vill få gjort den här veckan men jag tror jag tar en vilodag idag och börjar med "fixasaker" imorgon.

Jag går in i vecka 37 nu idag. Mindre än en månad kvar till bf 6 januari, men nån bebis verkar inte ha bråttom ut...

*kl

Har inte skrivit här inne på väldigt länge, men jag läser om er andra gravida varje dag! Helt galet att vi snart kommer börja ploppa ut de små!

Gick idag in i v.37 (:eek:) och har varit på ett rutin-TUL!(har varit i riskzon för graviditetsdiabetes, dock lyckats hålla mig inom alla tillåtna värden) Har ett knytte på ca 2900g i magen med svallande hår och en liten knappnäsa :D Allt såg bra och normalt ut, vilket alltid är skönt att höra såklart!

Jag har även lyckats med bedriften att bara gå upp 3 kg sedan inskrivningen, vilket var en väldigt trevlig och välkommen överraskning! Fråga mig inte hur det gått till, men antagligen så gick jag ner en hel del i början med det mindre trevliga illamåendet och sen har jag lyckats hålla mig på en bra nivå med ätandet resten av tiden. Lättad är jag ivarjefall att man inte dragit iväg 30 kilo som min kära mor gladeligen berättat att hon gjorde med mig i magen!

Annars är man väl mest bara höggravid nu med allt vad det innebär, svullna o värkande fingrar, ont i fogar och ungefär lika rörlig som ett antikt kylskåp! :D

Jag har haft som lite mensvärk i perioder inatt. Är det vad som kallas molvärk kanske? Ingen aning... Annars allt lugnt. Segare och tröttare än vanligt och nu också med hosta så jag var vaken mellan 23-02 och vaknade sen 05 och har inte sovit mer. Ska göra lite mer shopping av julklappar på internet eftersom jag konstaterar att jag inte orkar åka till stan och sen ska jag lägga mig en sväng.

Samma här..
Knappt sovit något inatt, när jag la mej tryckte bäbis neråt mot tappen så det skärde och stack!
Vaknade hela tiden av foglossningen och ett tryck neråt.
Fick väcka sambon varje gång jag skulle vända på mej.
Idag kommer jag inte ut ur sängen själv
Känns som hela underlivet är mörbultat..

Kan bäbisen ha fixerat sig kanske? Isf blev inte fogarna alls bättre (de säger det), snarare sämren

Samma här..
Knappt sovit något inatt, när jag la mej tryckte bäbis neråt mot tappen så det skärde och stack!
Vaknade hela tiden av foglossningen och ett tryck neråt.
Fick väcka sambon varje gång jag skulle vända på mej.
Idag kommer jag inte ut ur sängen själv
Känns som hela underlivet är mörbultat..

Kan bäbisen ha fixerat sig kanske? Isf blev inte fogarna alls bättre (de säger det), snarare sämren

Hua, har likadant jag, är ingen barnlek att vända sig i sängen, o inte bör man ha bråttom heller :cautious:

På tal om fixering, ni som har fixerade bäbisar, kände ni av när det hände?

Så skönt att höra att allt såg bra ut :)
3kg! Det är ju dröm siffran! Själv har jag vandrat ifrån 72kg upp till 87kg..

Ja snart ploppar det ut massa gulliga vinterbäbisar :D

Låg och tänkte på den kommande förlossningen inatt. Jag börjar få små panik inför den.. jag gillar inte smärtan alls... vill inte.. och den jobbiga svidande/brännande känslan var nog värst!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka