Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Inga tips mot svidande bröstvårtor tyvärr men mina är också ömma och det som jag tycker hjälper är att alltid ha ågon form av BH på mig så inte nattlinne etc kan "gnuggas" mot dem. Sover i ett linne med inbyggt bröststöd och tycker det hjälper mycket att ha något som ligger mot konstant istället för bara ibland.

Undrar också om någon har tips mot kliande mage? Det kliar som tusan på ena sidan av naveln och det är rött och irriterat. Provat att smörja med vanlig hudkräm vilket lindrar för stunden men inte mer. Hydrokortison vill jag inte ha på magen...

Bio oil på apoteket ska vara bra enligt min syster. Jag har mest kli på ryggen jag. Men sen är ju jag helt felkn***ad. :p Smörjer mest med mannens propyless just nu.

Däremot har jag mer problem med att det spänner under skinnet i magen. Speciellt när jag ätit mycket. Har fått skärpa till mig med inskopandet av föda så jag har inte gått upp ett gram på en månad. Men det behöver jag ju inte direkt heller om vi säger så.

Jag kan förstå att man inte vill bli förlöst av någon man känner men alla inom vården har tystnadsplikt och det är minst sparken som gäller eller t o m fängelse om man bryter mot den. De får absolut inte utan din tillåtelse nämna något om att du ens har varit inne på förlossningen.

Jag kan väl känna att det finns någon på förlossningen som jag inte vill ha, hon kändes lite osympatisk men den personen har jag inte träffat på på förlossningen utan bara privat. Den BM vi hade sist tror jag min sambo gärna vill att vi har igen om det är möjligt. Han tyckte hon var jättebra.

Jag tror inte heller att personen kommer att prata om min förlossning med någon men är ändå inte bekväm med det.

Skillnad om det vore någon jag kände riktigt väl, då kunde jag nog uppleva det som ett bra stöd istället :)

Jag kan förstå att man inte vill bli förlöst av någon man känner men alla inom vården har tystnadsplikt och det är minst sparken som gäller eller t o m fängelse om man bryter mot den. De får absolut inte utan din tillåtelse nämna något om att du ens har varit inne på förlossningen.

Jag kan väl känna att det finns någon på förlossningen som jag inte vill ha, hon kändes lite osympatisk men den personen har jag inte träffat på på förlossningen utan bara privat. Den BM vi hade sist tror jag min sambo gärna vill att vi har igen om det är möjligt. Han tyckte hon var jättebra.

Jag vet, samtidigt kan det bli svårt att bevisa om ord står mot ord. Vill helst slippa iaf en som umgås mycket med gemensamma vänner :)

Kl

Sf mått 33 så kan pusta ut. Verkar växa som den ska. Ett besök till bokat innan BF. Stört! Känns som jag startade tråden igår :eek:

Det är likadant var inom vården du är, jag jobbar inom den biten, man har rätt att säga nej till patient/vårdare om det är en anhörig eller för nära bekant. (Eller om man absolut inte trivs med den vårdpersonal man fått).

Jag har hjälpt till att vårda min mormor hennes sista tid och det var helt ok för oss båda men jag vet inte om jag skulle fixa att vårda mina föräldrar t ex.

Jag vet, samtidigt kan det bli svårt att bevisa om ord står mot ord. Vill helst slippa iaf en som umgås mycket med gemensamma vänner :)

Kl

Sf mått 33 så kan pusta ut. Verkar växa som den ska. Ett besök till bokat innan BF. Stört! Känns som jag startade tråden igår :eek:

Jag får rysningar. Det ska aldrig komma dit att det står ord mot ord. Vad är det för vårdpersonal som skulle skvallra bland vännerna?! Förstår att man då helst vill slippa en sån person.

SF? Det är magmåttet va? Alltså jag har verkligen noll koll just nu känner jag och då har jag ändå fått ett barn redan. :D

Spännande att du snart ska få ditt barn. Du är först ut eller?

Jag får rysningar. Det ska aldrig komma dit att det står ord mot ord. Vad är det för vårdpersonal som skulle skvallra bland vännerna?! Förstår att man då helst vill slippa en sån person.

ja du, sånna som inte tänker längre än näsan räcker O_o
SF? Det är magmåttet va? Alltså jag har verkligen noll koll just nu känner jag och då har jag ändå fått ett barn redan. :D

Spännande att du snart ska få ditt barn. Du är först ut eller?

Ja, magmåttet :) nej, är någon före men minns ej vem haha! Om inte denne blivit flyttad, isf är jag först med mitt BF 27/12.

Lägger in listan här så vi har lite koll på när vi ska föda.;)

December
12 december - Gravinda (första barnet, pojke)
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)

Januari
6 jan - Majkem (andra barnet)
14 - Linduzz (andra barnet)
16 - CurlySue (andra barnet)
18 - Dressyrteamet (första barnet)
30 - BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11) - Flicka enl. RUL

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL
16- A-K.Eng- andra barnet
17 - Dalatjej - andra barnet, har en son född i januari -11) - pojke enl. RUL
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars
4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Vi är ju omföderskor hela bunten nästan. När jag fick Norp så var det två, max tre omföderskor i tråden. Det var så spännande med första graviditeten, man väntade och längtade efter barnet. Nu är det mer, jaja, jag är gravid bara.

Lägger in listan här så vi har lite koll på när vi ska föda.;)

December
12 december - Gravinda (första barnet, pojke)
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)

Januari
5 jan - Terqa ( första barnet, pojke)
6 jan - Majkem (andra barnet)
14 - Linduzz (andra barnet)
16 - CurlySue (andra barnet)
18 - Dressyrteamet (första barnet)
30 - BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11) - Flicka enl. RUL

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL
16- A-K.Eng- andra barnet
17 - Dalatjej - andra barnet, har en son född i januari -11) - pojke enl. RUL
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars
4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Herregud, har 3,5 vecka kvar innan bf :eek: svårt att greppa ju, haha!

Vi är ju omföderskor hela bunten nästan. När jag fick Norp så var det två, max tre omföderskor i tråden. Det var så spännande med första graviditeten, man väntade och längtade efter barnet. Nu är det mer, jaja, jag är gravid bara.

För mig är det verkligen tvärtom. Jag hade eg inte tänkt skaffa barn utan det "bara blev". (Det bästa som hänt dock) Sen var jag invalid hela graviditeten och mådde skit. Hade svårt att relatera till att det var ett barn i magen och tyckte allt var mest skumt. Det första jag sa när bebis kom ut var att den luktade illa. :crazy: Sambon skämdes på bb.

Men nu, när jag vet vad det är för underbart jag väntar på så är jag mycket mer nervös och orolig (vet ju vad man har att förlora), längtar efter att få träffa den där som ligger där inne och puttar på mig och otroligt nyfiken på hur den kommer se ut, vara osv.

Sambon däremot är jättecool inför förlossning och bebis, "för nu har man ju gjort det en gång och vet hur det är". :wtf: :wtf: Då kan ju han byta och vara gravid istället, puckot.;)

*kl*

Här upe är det tydligen stormvarning inför kvällen/natten med klass 3-varning. Naturligtvis är mannen borta och jobbar vilket innebär att jag fått ge mig ut och plocka in allt som står ute, dvs leksaker, cyklar, grill och inte minst brevlådan som mannen fortfarande inte lyckats skruva fast trots att det var ett år sedan han köpte den :banghead:

Försök göra detta med krånglande fogar, grannen måste trott jag var knäpp som gick omkring och släpade saker samtidigt som det gjorde så ont att tårarna bara rann... Det här ska mannen få kompensera för hela helgen kan jag säga :p

Kl.

Det senaste nu har jag känt att det vibrerar till ibland. Jag har alltid trott att det varit min mobil men varje gång jag kikar så har det inte hänt något på den..
Häromdagen trode jag att jag satt på telefonen.. reste mej men ingen telefon där...:confused:
Sambon började bli orolig där ett tag och trodde jag blivit knäpp..

Har fått reda på nu att det är bäbisen som vibrerar/ryser när h*n har kissat :D

Jag har trots allt inte blivit knäpp :p

Hihi, vad häftigt :)

Undrar hur det går för gravinda? BF + 3 för henne idag, kanske fått sin pojk redan :bump:

Så det är det som händer! :D

Ja jösses vad det närmar sig, för oss alla! Har tre veckor kvar idag till beräknad BF O_o har ni packat BB-väskan än, och med vad isåfall?
Har köpt o fixat det mesta som kan tänkas behövas både på BB o sen inför hemkomsten, har dock inte packat ner och fram nånting än, känns fortfarande tidigt, fast det är ju verkligen inte det :p

Haha, vad roligt det låter :)

Jag är lite fundersam, tycker att bebis sparkar mycket mindre de senaste dagarna... Visst rör han sig lite men inte alls de där sparkarna som jag brukar känna. Vet inte om jag är alldeles för orolig? De säger ju att man ska ringa in om man är orolig men vet verkligen inte vad som är normalt?

Det har alltid varit svårt att känna några sparkar utifrån, men det beror nog mkt på att han ofta ligger med ryggen utåt och därför kommer sparkarna inåt. Men bebisrumpa har det varit lätt att känna:love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka