Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Nu är vi hemma igen, hjärtat slog jättefint men de tyckte att han var väldigt slö på ultraljudet så blev inbokad på ett tillväxtul i början av veckan.

Är faktiskt mer orolig nu än jag var innan vi åkte in. Då tänkte jag att det nog mest berodde på hur han låg men när de började prata om att han var slö och borde röra sig mera blev jag ju orolig på riktigt :crazy:

Nu är det bara att vänta på att de ska ringa imorgon fm med en tid och hoppas att han bara har en tillfällig svacka :)

Dottern var väldigt lugn i magen, men var det hela tiden. Gick inte att få henne att röra sig mycket under ultraljuden heller, sov mest :p
Men det som man ska vara väldigt observant på är om rörelsemönstret ändrar sig.

Får hoppas det ser bra ut på ultraljudet sen så bebis växer som den ska :)

Det är just det, han brukar fara runt väldigt mycket där inne. Sådär så att jag ibland tyckt att det vore skönt om han var lite mer stilla. I måndags tror jag att han hade huvudet på urinblåsan och fötterna på revbenen och studsade mellan :p

från det till att bara känna lite stilla buffar igår och nästan ingenting idag gjorde mig lite orolig.

På ultraljudet mäter de tydligen moderkakans funktion, de misstänkte att det kunde vara så att han får lite dåligt med näring och därför blir lite slö. Bara hoppas att vi får en tid snabbt :)

Då har vi raka motsatsen på våra bebisar. Jag var hos bm i fredags men fick åka direkt till sjukhuset för bebis hade för HÖG puls. Låg där på kontroll halva dagen och de kom fram till att det är normalt men väldigt aktiv bebis.

Är ju också nervös och ska ringa imorgon och höra om jag kan få en kontroll i veckan, har inte nästa tid förrens 27/12.

Vad hade din bebis för puls? Min låg runt 150 som standard (senaste gångerna vi kollat) men pendlade mellan 165-200 i fredags efter att bm klämt mkt, vilket kan ha stressat upp den...

Säger som *Gotlandsrusset*, skönt att de tog dig på allvar och att de ska hålla koll! När var du beräknad?

Terqa: jag är beräknad 22/2 så är 30 +1 idag. Han får gärna hålla sig inne ett tag till!

Majkem: Pulsen såg väldigt bra ut, den pendlade mellan 145 och 170 ungefär på ctg:t. De gånger vi har kollat hos BM har den legat på 145 och 150 i snitt. Så pulsen var det absolut inget fel på, men han var väldigt stilla när vi kollade på ul och läkaren tyckte att han nog borde rört lite mer på sig.

Sedan vi kom hem har jag känt honom mer igen så det är skönt och gör att oron lagt sig lite :)

Förstår att du är orolig, hoppas du kan få det uppkollat! Här har de varit superbra, ingen diskussion om att jag bara var nojjig eller så. Jätteproffsiga och superskönt att alla tog det på allvar och inte viftade bort det! :)

KL

Har ni skaffat någon barnvagn ännu? Och vad blir det för nåt?
Vi har äntligen bestämt oss för vad vi ska ha nu iallafall :)

Ni som har fler barn, hur tätt är det emellan och kommer ni använda syskonvagn?

Vi har köpt en Brio Smile.

Med bonusbarnen användes syskonvagn både med ettan och tvåan och sedan tvåan och trean. Det skiljer lite drygt 2 år mellan varje barn. Nu är ju yngsta nästan 4 när vår bebis kommer så har inte tänkt ha syskonvagn. Ska vi någonstans där vi behöver ha vagn får vi ta med hans sittvagn helt enkelt :)

Imorgon kl 9 ska vi in på UL men jag är inte orolig längre, sedan vi kom hem igår sparkade han på precis som vanligt men ändå skönt att få det uppkollat så snabbt!

Vi har köpt en beg Brio Sing och har en äldre Brio hemma sen förra barnet. En lantvagn och en stadsvagn. Äldsta barnet är ju 3 så vi köper ingen syskonvagn.

Skönt Mirtai att det känns bra, jag fick en extra tid för koll torsdag. Känns bra att inte behöva vänta när man är lite orolig!

Vad skönt att du får komma in! Det känns så skönt när de tar en på allvar och faktiskt lyssnar när man är orolig tycker jag :)

Har köpt en Brio Happy.

Ville inte ha små hjul fram där vi bor, mycket grusvägar/skogsvägar och inte alltid plogat....så vi ville ha en med rejäla hjul.

Smart, stora hjul underlättar allt tycker jag. Får se hur det går med den nya nu som vi ska ha i bilen och i stan, den har små snurriga framhjul men det ska tydligen vara smidigt säger de.

Jag är helt färdig, har ägnat hela förmiddagen och julshoppingen, inte mkt kvar nu. Vill ha det klart senast imorgon så kan jag andas ut sen. Ska bara slå in alla paket också sen, nån gång när första barnet sover. ;)

KL

Har ni skaffat någon barnvagn ännu? Och vad blir det för nåt?
Vi har äntligen bestämt oss för vad vi ska ha nu iallafall :)

Ni som har fler barn, hur tätt är det emellan och kommer ni använda syskonvagn?

Vi är snåla så Norp 2 får ärva vagn från Norp 1, en Brio årsmodell 2005. Det skiljer ju 4 år på barnen så det blir ingen syskonvagn.

Vi har en sketagammel Emmaljunga också som jag hade Norp 1 i när vi var i stallet och sånt.

Borde kanske ta ut Briovagnen från verkstaden och sanera den lite och fixa en ny slang till ena hjulet som det är pyspunka på. Det är ju inte alltid barn stannar så länge i magen som det är tänkt. Måste röja på vinden också och ta fram lite bebiskläder. Sånt har vi en masse eftersom första barnet kräktes a la exorcisten i alla fall första halvåret. Inte kul när vi då bodde i lägenhet och inte hade egen tvättmaskin.

Jag är helt färdig, har ägnat hela förmiddagen och julshoppingen, inte mkt kvar nu. Vill ha det klart senast imorgon så kan jag andas ut sen. Ska bara slå in alla paket också sen, nån gång när första barnet sover. ;)

Jag är faktiskt helt klar med julshoppingen, har löst det via nätet i år! Men sen ska ju allt slås in också såklart...

Har halsbrännan från helvetet och insåg att det som påverkar den mest negativt är mormors julkaka som jag bakat den här veckan. Den är så sjukt god, består mest av smör, och jag kan inte ens äta en liten bit innan halsbrännan slår till :cautious:

samma här..klar med julklapparna :) köpt allt via nätet iår...orkade inte gå i affärer...får sammandragningar så fort jag går i en affär. Får ni också det? det krampar massor och magen blir hård som sten!

Nu är vi hemma igen, allt ser bra ut och han sparkade för fullt där inne. Han är lite mindre än vad han borde vara men inte så det oroar. Om han växer på samma sätt skulle han väga ca 3,1 när han föds.

Barnmorskan konstaterade att magen jag har mest är fostervatten, det skulle tydligen ligga mellan 2 och 8 och mitt värde var 7,5. Det enda det påverkar var tydligen storleken på magen :)

Jag har också hur mycket kläder som helst från barn 1. Fasar lite för att folk kommer komma med presenter (kläder ÄR ju kul att köpa) men funderar på vad man kan önska sig istället?

Min snälla mamma har tvättat och strukit allt i 50 och 56. Hon tycker det ska vara mjukt till bebis och då måste det strykas. Lär inte hända att jag hinner/orkar/vill sen men det ligger iaf fint i garderoben. :D

Nu är vi hemma igen, allt ser bra ut och han sparkade för fullt där inne. Han är lite mindre än vad han borde vara men inte så det oroar. Om han växer på samma sätt skulle han väga ca 3,1 när han föds.

Barnmorskan konstaterade att magen jag har mest är fostervatten, det skulle tydligen ligga mellan 2 och 8 och mitt värde var 7,5. Det enda det påverkar var tydligen storleken på magen :)

Vad skönt att allt ser ok ut! Och då skvalpar han gott där inne! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka