Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Ja nu börjar det bli på riktigt!! Heja heja nu vill vi höra om bebis idag! ;)

Kom också från BM nu efter en extratid pga den höga pulsen förra veckan, men allt lät bra idag.

Jag har tidigare känt att jag velat att den ska komma hela hela tiden men nu har jag bestämt mig för att sluta tänka på det och fokusera på julen och försöka inte "vänta". Tålamod så här är inte min starkaste sida...

Idag när jag går känns det som om bebisen försöker krypa ut, går som med en melon mellan benen. Det lär bli jobbigt att gå så här i en månad till... ;)

Är också precis hemkommen från bm! Har en bäbis som sjunkit ner men inte fixerat sig. Hoppas han hinner med det innan bf bara :)
Vi blir dock inte riktigt kloka på mitt blodtryck, är alltid högt när jag kommer dit, men idag var det all time high, 94/164! Men efter 10 minuters vila så sjönk det till 62/120 :cautious: skönt givetvis, men man hinner ju alltid bli lite nervös! Har lite spår av äggvita, men inga andra symptom som skulle tyda på hf, så det är ju bara att va uppmärksam, har en blodtrycksmätare hemma så jag håller koll!
Hade gått upp tre kilo till sen sist jag vägde mig, så fem totalt, och med tanke på att jag börjat dra på mig vätska så är jag fortsatt nöjd :p

Är dock TRÖTT idag, börjar bli lite svårt att sova bra nu :cautious:

Jag har inte ens orkat väga mig sista tiden. Försökt hålla vikten i schack under graviditeten, men inte lätt när man har både foglossning och problem med sammandragningar. Man blir så extremt stillasittande :( Kan ju inte ens gå i affärer utan att få sammandragningar längre. Tror jag gått upp runt 8 kg...lutar väl åt att jag hamnar på runt 10-12 kg totalt innan lillen ploppar ut.

Jag visste ju inte tills fram för en månad sen vad jag vägde öht. Är överviktig och har inte velat veta siffran, men eftersom jag stått under koll för g-diabetes så har de ju haft stenkoll på min vikt, bara inte sagt siffran till mig. Hade ju även en totalt sargad fot hela sommaren och var i princip stillasittande, så ångesten runt vikten har varit väldigt stor. Så det är ju såklart därför jag är så väldigt lättad och glad att det inte har rasat iväg :)

Jag är inte heller smal (och har dessutom ponny) så jag har också haft lite panik över just vikten...hoppas jag tappar fort sedan dock...måste ju passa ponnyn med :D

Ja alla har ju lovat nu att man kommer fullkomligt rasa i vikt när man ammar, så har de farit med osanning blir jag arg :p

Då finns risken att du blir arg ;)
Jag gick inte ner ett gram när jag ammade. Däremot så fort jag slutade så försvann kilona, men då hade jag massor att ta av. Jag slutade väga mig när jag gått upp sådär 25 och då hade jag minst 2 månader kvar.

samma här..alla säger att om gått ner typ 15 kg när dom ammat...så det ska bannemej jag med göra...annars....:banghead:

Jag gick inte ner ett kilo av att amma. Var lika överviktig innan som efter. Det jag gick upp under grav gick jag dock ner ganska snabbt. Men kroppen har ju ändrat form nåt helt vansinnigt så vikten är liksom lite oväsentlig för man ser ändå inte ut som innan...

Vet precis vad du menar! Foglossningarna gör att jag är helt stillasittande, kommer bli tjock som en elefant innan det här är klart :crazy:

Hade gått upp 8 kg senast (v 28) och antar att det kommer bli uppåt 15 innan bebis tittar ut...

Då finns risken att du blir arg ;)

Attans då, jag räknade kallt med det ju :p

Fast de som har sagt det och som ändå rasat de där kilona har varit folk som varit normalviktiga från början men lagt på sig en hel del, och sen är det dessa kilon som "runnit av" med amningen :sneaky:

Jag var helt normalviktig från början. Vägde väl runt 60 kilo från start (på ca 168cm)
Jag fick väl nåt fel på ämnesomsättningen när jag var gravid med det barnet, jag gick inte alls upp lika mycket med tvillingarna.

ja det är nog otroligt individuellt hur kroppen reagerar viktmässigt under en graviditet. Bara att hoppas att man inte stressar över kilona för mycket sen bara, det är klart att man vill tappa en del men man kommer ju ha lite annat att tänka på också :D

Jag lägger ju på mig vikt bara jag tittar på mat och är jätteförvånad att jag inte gått upp mer än jag gjort!

Bara hoppas att det till skillnad mot vanligt också blir lätt att bli av med kilona efteråt :p

Vad duktiga ni är :) själv har jag snart gått upp 20 kg :banghead: Men är väldigt mycket vätska nu de sista.
V.40(39+0) imorgon, inga känningar alls och håller tummarna att lillen stannar 12 dagar till :)

Holy crap, v.40! :eek: har liiite svårt att greppa hur långt vi kommit i tråden :p men hoppas givetvis att bäbis stannar de önskade dagarna! Jag är ju beräknad den 5e o räknar kallt med att han håller sig tills dess, annars kniper man väl, eller var det benen i kors?

Haha, jamen det är ju absolut värt att prova, kombinerar men det med knip o korsande så borde det var grönt :D

Snodde en knapp :)

Igår 20:46 fick vi en liten flicka :) :love: (jag var tvärsäker på en till pojk men så fel jag hade)

2440g och 45cm lång.

Var väldigt trött i onsdags och på kvällen när vi gick ur bilen hemma sa det bara splash!! Vattnet gick.
Åkte in men inga värkar kom så jag blev igångsatt igår kl 14:30
Värkarna kom ca 19:00.
Hann inte med någon bedövning förra gången så nu tog vi den i tid. Tog ryggmärgsbedövning och lustgas.
Ryggmärgsbedövning:love:
Tog i riktigt två-tre ggr.

Födde i v. 35+6

Ser framför mig hur du kommer tillbringa hela julen stående på huvudet eller i avancerade yogaövningar medan familjen får mata dig med små bitar julmat :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 351
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka