Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Precis, de mätte fickorna med fostervatten som fanns runtom med hjälp av ultraljudet. Är nog inget som ingår i en vanlig undersökning men för lite fostervatten kan väl påverka bebisens mående och kollas därför upp i det här läget

Nu har jag oxå kommit hem från förlossningen efter koll pga minskade foster rörelser.
Kännde inte bäbis något inatt och under dagen den varit väldigt slö och "trött"
Låg i två timmar men den ville verkligen inte röra sig mer än något litet litet buff..

Bäbisen mådde bra iaf och de undersökte verkligen allt :) det var väldigt skönt.
Bäbis puls var lite hög men inget som var farligt.
Bra med fostervatten mm
Först ville de hålla kvar mej för obrervation pga en kraftig sammandragning som gjorde ont men vi åkte hem.

Tycker fortfarande att h*n är ovanligt seg i magen dock. Min magkänsla säger att det är snart på g..

Skönt att allt såg bra ut!

Var ditt första också tidigt? (visst har du ett sedan tidigare eller har jag blandat ihop dig med ngn annan?)

Hur känner du då? Vill du att h*n kommer nu eller ser du hellre att den stannar inne över nyår? ;)

Blandade känslor :)

Han var lagom stor att föda ut ;) jag vet inte om jag orkar ett "normal stort" barn. Vet inte hur det känns, var jobbigt att bara få ut honom på 2300g haha
Vill slippa foglossningen oxå så för den delen får bäbis komma nu.

Sen är ju det här med året.. vill ju för bäbis skull ha kvar den i magen iaf till efter årsskiftet

Förstår vad du menar! När vi var på väg in i hissen på sjukhuset mötte vi en kompis till min man som var på väg hem med sin nyfödda bebis som vägde lite över 5 kg! Det var en rejäl sak kan man säga och jag fasade lite för att behöva klämma ut en i den storleken. Då verkar 3 kg vara lite mer behändigt! :p

Jag tror inte det är så stor skillnad om de väger 3 eller 5kg. Det är ju huvudet som är jobbigt att få ut resten slinker liksom ut. Sonen vägde 4,4. Vad dottern kommer väga får vi se i februari :)

haha, nej har förstått det med. Mest mentalt som det känns lättare med en liten bebis :P

Var hos BM idag, hjärtat låg på 146 slag/min, SF - måttet 29cm, järnvärdet låg på 117. Blodtrycket var inte katastrof lågt den här gången, men hade stressat för att hinna dit i tid så tror de var lite högre pga det, för är lika yr och ser stjärnor lika ofta som innan.

Ang. barnvagn så har vi en teutonia cosmo till dottern nu, men den kommer säljas. Vill ha en sulkyaktig vagn som tar liten plats i bilen, men med stora hjul eftersom vi bor på landet.
Så vi kommer köpa Bumbleride Indie och Bumbelride Indie Twin. Fördelen då är att liggdelen passar på både enkel och syskonvagnen. Tyvärr har de bara funnits i Sverige 1 år så finns inte så många begagnade :/
Syskonvagnen kommer vi ev. importera från USA istället, blir ca 1000:- billigare än ny i Sverige + att det är mycket snyggare färger där.

Visstja, bebis har vänt sig neråt nu, men är inte fixerad ännu. Men känns som att h*n försöker borra sig neråt så fixering är nog inte allt för långt borta.

Nu blir det på riktigt när bebisarna börjar komma :)

Jag är precis hemkommen från bm, allt ser jättebra ut med oss bägge :)

Bebis verkar ha hittat ett favoritläge med huvudet högt upp på vänster sida (precis under revbenen), ryggen neråt och fötterna högt upp på höger sida (precis under revbenen). Har en öm punkt där som bevis att han oftast sparkar på samma ställe dagarna igenom :p

Det finns ju gott om tid (och plats!) för honom att vända sig neråt men min känsla av att det är svårt att sitta/andas har fått en förklaring :)

Sist jag va hos BM så sa BM att min ligger med huvudet nere nu, ryggen mot naveln och benen åt höger (vid revbenet...har också en öm punkt där..ajaj) Han ligger väldigt långt ner nu också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.