Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Kan bäbisen ha fixerat sig kanske? Isf blev inte fogarna alls bättre (de säger det), snarare sämren

Jag pratade med mina bonusbarns mamma i veckan och hon menade att det gjort riktigt ont när hennes bebisar fixerat sig så har hört lite av varje. Både att fogarna blir mkt bättre och att det bara gör ondare... Tyvärr är väl det där lika individuellt som allt annat :cautious:

Här är det ganska bra men känner mig stor och tung. Förkylningen vill inte släppa så är riktigt andfådd och flåsar så fort jag pratar i telefon typ.

Har ofta sammandragningar på kvällarna, inte så att det gör ont egentligen men obehagliga är de. Brukar ta ett bad eller be mannen massera magen för att jag ska kunna sova

Så skönt att höra att allt såg bra ut :)
3kg! Det är ju dröm siffran! Själv har jag vandrat ifrån 72kg upp till 87kg..

Ja snart ploppar det ut massa gulliga vinterbäbisar :D

Låg och tänkte på den kommande förlossningen inatt. Jag börjar få små panik inför den.. jag gillar inte smärtan alls... vill inte.. och den jobbiga svidande/brännande känslan var nog värst!

Ja, och eftersom jag inte var särskilt smal o smärt innan graviditeten så är det som sagt väldigt skönt! Har dock börjat dra på mig en del vätska så kilona kan nog komma smygande, men de försvinner väl förhoppningsvis lättare :cautious:

Är ju första barnet här, således första förlossningen, så man är ju lyckligt ovetande om hur det faktiskt känns! Tycker mest det ska bli väldigt intressant och se hur man tar sig igenom smärtan :nailbiting::D
Hade dock ganska ont här i söndags kväll, var därför jag frågade om fixeringen, knyttet var helt vild o jag var helt övertygad om att han försökte gräva sig ut! Ilade som f*n precis över blygdbenet och fick ett satans tryck neråt. Då kändes det inte så spännande med kommande förlossning längre, för det var förmodligen en fis i rymden i smärtjämförelse :crazy:

*kl*

Kräks lite på föräkringskassan... Har ju vabbat och tagit ut föräldrapenning i år, ändå tycker de att jag IGEN måste skicka in ett papper med mina inkomstuppgifter, trots att jag gjorde det senast i oktober.

Byråkrati när den är som bäst:banghead:

Jag kände när bebis fixerade sig den här gången, ett enormt tryck nedåt och det kändes som den var på väg ut. Ibland känns det likadant nu också och det är grymt obehagligt.

För min del gjorde det fogarna bak bättre, men nu när det trycker mkt nedåt (som igårkväll) så är det förstås inte jätteskönt i framfogarna vid blygdbenet.

Tips om ni får det överjävligt i sängen, kudde mellan knäna så man vänder hela kroppen samtidigt. Gör det ändå för ont så sov på soffan. Det fick jag göra hela 4 månader förra graviditeten för jag kunde inte vända mig alls, men i soffan kunde jag dra mig runt med armarna i ryggstödet.

Och Terqa, vad gäller smärta har du helt rätt. På skala 1-10 bebisen fixerar sig 2, förlossning 10. ;)

Jag tror dig :D

Soffan funkar dock inte för mig, den är alldeles för mjuk o jag sjunker ner för mycket! Så jag föredrar sängen, drar tag i sängramen när det är dags för vändning!

Soffan fungerar inte här heller, den är för smal. Det fungerar ganska bra att vända mig i sängen om jag gör som Majkem beskriver, att jag vänder hela kroppen på en gång.

Min bebis har kommit på att det går att sparka på mina revben, har varit på en julavslutning ikväll och hjälp vad han sparkade hårt på precis samma ställe hela kvällen! Är alldeles öm!

Min bebis har kommit på att det går att sparka på mina revben, har varit på en julavslutning ikväll och hjälp vad han sparkade hårt på precis samma ställe hela kvällen! Är alldeles öm!

Ooh, den är skön :D mitt pyre är långt ut på sidan o kravlar, är riktigt obehagligt! Har även förlorat en massa känsel runt naveln, känns helskumt när man kliar O_o

Någon som har nåt tips mot väldigt svidande bröstvårtor? Har bröstvårtskräm jag smörjer med men det hjälper föga. Tanken på att någon ska äta på dom känns sådär just nu, de är så jäkla ömma :crazy:

Inga tips mot svidande bröstvårtor tyvärr men mina är också ömma och det som jag tycker hjälper är att alltid ha ågon form av BH på mig så inte nattlinne etc kan "gnuggas" mot dem. Sover i ett linne med inbyggt bröststöd och tycker det hjälper mycket att ha något som ligger mot konstant istället för bara ibland.

Undrar också om någon har tips mot kliande mage? Det kliar som tusan på ena sidan av naveln och det är rött och irriterat. Provat att smörja med vanlig hudkräm vilket lindrar för stunden men inte mer. Hydrokortison vill jag inte ha på magen...

Det finns bra salva på apoteket mot ömma bröstvårtor, minns ej vad den heter men fråga!

Min mage har också börjat klia!! Det gjorde den inte förra gången. Har än så länge bara smörjt med vanliga salvor som idomin men igår tog jag barnets bepanthensalva och den lindrade mer! Är ju till bebisrumpor så det måste ju gå bra! :)

Fortfarande genomförkyld, hosta, hes och slemmig. Ska vara hos bm om 45 min, återkommer sen med rapport!

Jag har ju som sagt bröstvårtskräm, men ska absolut fråga de på apoteket! Allt som eventuellt hjälper mer är varmt välkommet :D

Fy vad jobbigt och vara sjuk OCH gravid! Har kommit väldigt lindrigt undan med den biten, sambon har varit krasslig till o från men jag har otroligt nog klarat mig O_o

Lycka till hos BM!

min mage började klia för ett par månaders sen, då köpte jag salva med lite olja i, och sedan dess kliar den aldrig. smörjer en gång om dagen, gärna då efter dusch.Den salva jag använder heter Barnängen. lenande & Olja.

Jag kör med A-kräm :) Mamma köper i personalbutiken på sjukhuset, den är riktigt bra. Slutar klia direkt efter att jag smort. Däremot fötterna kliar något vansinnigt på kvällarna, är väl pga svullnaden antar jag :p

BM klockan 15, hoppas magen växt. Stått still på 31 några gånger nu. 3 veckor kvar till 2014. Tror jag fixar det faktiskt, hoppas lillen vill hålla sig inne också tills dess. Känns dock inte som det kommer bli några problem, är lugna gatan här :)

O min mage är 37 cm! tycker inte den ser så enorm ut, men det är väl en av få fördelar med att ha lite extra vaddering på resten av kroppen :sneaky:
Den växte från 33-37 på två veckor, vi kom dock fram till att hon förmodligen mätte tokigt första mätningen O_o

Jag har inte så mycket klåda, förutom lite på magen då, däremot ganska obehaglig värk i mina händer, framförallt på morgonen! Känns som att jag inte har riktig styrsel på dom. Kan det vara karpaltunnelsyndrom jag känner av?

Min mage är väldigt liten. Tror jag bär den lille långt in, men vi får se idag vad måttet säger. Bara han mår bra :(

Har också ont på morgonen, tror absolut det kan vara karpaltun.synd. :( är väldigt svullen också, är du det med?

Ja alla bär ju så olika, jag är ju väldigt kort så magen har ju ingen annanstans att ta vägen än rakt ut :p

Ja svullen är jag, kan inte ha förlovningsringen på mig längre o vissa skor är för trånga, men inget extremt tycker jag.

Och jag är lång så min bebis har gott om plats. Tycker min mage är jätteliten nu mot sist men det kanske var för att jag var fet redan innan?? :D

Jag har mest mage framåt vilket känns bra eftersom min mamma såg ut som en knubbsäl när hon var gravid :p

Här är en lite suddig magbild i vecka 30 (29 +4) känns långt nu med 10 veckor till...

iPhoneImageCE3FC2.jpg
[/URL][/IMG]

Ja alla bär ju så olika, jag är ju väldigt kort så magen har ju ingen annanstans att ta vägen än rakt ut :p

Ja svullen är jag, kan inte ha förlovningsringen på mig längre o vissa skor är för trånga, men inget extremt tycker jag.

Jag är ju lite under normallängd men är smal över höftbenen och kort avstånd till revbenen så delen där magen ska sitta är väl inte så stor. Men det är magen nu kan jag säga. Ser ut som om någon bara tryckt på en badboll mitt på mig. :D
Och jag har ändå haft bakåtliggande livmoder. I alla fall förra gången.

Enligt BM så verkar barnet ligga med huvudet ner och ryggen åt min högra sida så efter att ha blivit misshandlad i revbenen på höger sida i två månader förra gången kommer jag nu få revbenen misshandlade på vänster sida. Jämna plågor. Det sparkas hela tiden likadant så jag gissar att den här bebisen gör som den innan, vi lägger oss med huvudet i bäckenet från v 30 och ligger kvar så tills vi kommit ut. Det dunkar lite ner i ... ni vet ... fjuttiluttan, typ.

Än så länge mår jag bra och planen är att jobba fram till en månad innan förlossningen. Måste bara komma ihåg att ta mina järntabletter, det har sjunkit lite, mitt järnvärde och idag har jag varit aptrött på em.

Jag vet några på förlossningen som jag inte vill ha av olika skäl och kommer säga ifrån. Vill inte bli förlöst av vänner eller dyl som kan berätta för allt och alla man känner hur det gick.

Jag kan förstå att man inte vill bli förlöst av någon man känner men alla inom vården har tystnadsplikt och det är minst sparken som gäller eller t o m fängelse om man bryter mot den. De får absolut inte utan din tillåtelse nämna något om att du ens har varit inne på förlossningen.

Jag kan väl känna att det finns någon på förlossningen som jag inte vill ha, hon kändes lite osympatisk men den personen har jag inte träffat på på förlossningen utan bara privat. Den BM vi hade sist tror jag min sambo gärna vill att vi har igen om det är möjligt. Han tyckte hon var jättebra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka