Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Fy så avundsjuk jag blir, min mage är STOOOR. Har inte kunnat se min muff på ett par veckor exempelvis då magen är i vägen :D

:rofl: Har totalt missat detta inlägg!

Men jag håller med,herregud vad jobbigt det är! Jag har alltid tänkt att "klart man se se muffen hela tiden,man får väll vinkla sig lite bara!" HA HA HAAAA,jo TJENA! Den har varit spårlöst försvunnen i veckor,hur mycket jag än vinklar och vrider på mig! :mad:

Jag brukar vara ganska noga med att ansa där,men nu har det fått vara vildvuxen lääänge,tog dock tag i det i dag,och på rakhyveln att tyda så lär det ha varit mer eller mindre en hel minkfarm där nere! :eek: Stackars stackars mannen min,han har fått sova brevid en grobian! Kände mig ännu "fulare" nu....

Eftersom jag inte ser något heller så ser det säkert ut som jag fått en akut släng av typ rävskabb där nere nu,elller som en överkörd bäver... Dock så är det ingen som ska se den iallafall,för jag är så o-sugen man kan vara på allt som kallas närhet,kan sträcka mig till en liten omhållning när vi ska sova och en godnattpuss,allt annat är NO NO NO!

Men,det slipper iallafall frodas utanför trosorna längre,som det säkert gjorde innan.... :angel:

Jag tror hon var i vecka 26 eller vecka 27. En så länge går det bra för dom. :)

Angåend emuffen är det samma probölem här, avANCERAT FÖR ATT hålla sig lite fräsch. :rofl::banana: hahaha

Men jag håller med,herregud vad jobbigt det är! Jag har alltid tänkt att "klart man se se muffen hela tiden,man får väll vinkla sig lite bara!" HA HA HAAAA,jo TJENA! Den har varit spårlöst försvunnen i veckor,hur mycket jag än vinklar och vrider på mig! :mad:

Jag brukar vara ganska noga med att ansa där,men nu har det fått vara vildvuxen lääänge,tog dock tag i det i dag,och på rakhyveln att tyda så lär det ha varit mer eller mindre en hel minkfarm där nere! :eek: Stackars stackars mannen min,han har fått sova brevid en grobian! Kände mig ännu "fulare" nu....

Eftersom jag inte ser något heller så ser det säkert ut som jag fått en akut släng av typ rävskabb där nere nu,elller som en överkörd bäver... Dock så är det ingen som ska se den iallafall,för jag är så o-sugen man kan vara på allt som kallas närhet,kan sträcka mig till en liten omhållning när vi ska sova och en godnattpuss,allt annat är NO NO NO!

Men,det slipper iallafall frodas utanför trosorna längre,som det säkert gjorde innan.... :angel:

Hahahahah :rofl: Humor på hög nivå :D Fick själv en chock när jag såg mig själv i spegeln efter jag duschat. Satan i gatan va dåligt jag trimmade sist! Ser ut som en skabbräv :angel:

Är i v. 32, och har nog ej sett "muffen" på ett bra tag, bäst att inte kolla, blir väl bara mer ångest än viktökningen :p

För inte känner man sig snygg nu:angel:

Just nu längtar jag till att:
Sova på mage, rida och att gå ner i vikt och bäbis såklart :love:

Hahahhha :rofl: jag kan inte heller se den men misstänker också att jag har en smärre minkfarm där nere. Böjer jag mig åt sidan så mycket det går och kikar snett uppifrån ser jag i alla fall topparna av en pälstuss som heter duga :o Hur lyckades du med att ansa? Inte nog med att jag inte ser nåt, jag tror knappt mina armar räcker till över magen?? :confused: Kan man be sin pojkvän om hjälp med sånt här, eller kommer han aldrig nånsin mer kunna tända på mig då? :o

Gah resultatet efter en rakning just nu skulle se ut typ som kvarlevorna efter king kong eller något annat hårigt väsen :o

Senast ändrad:

Man får ha lite "sök och finn"! :D

Man få känna sig fram lite,sen attackerar man med hyveln. Jag når än så länge om jag gör en lätt gymnastisk rörelse med att böja kroppen åt ena hållet,och armen åt andra typ.

Snyggt vart det säkert inte,men kändes iallafall lite bättre! ;)

Ang fråga karln så så har min erbjudit sig frivilligt med något perverst i blicken! :o Jag tackade dock Nej,men förklarade att jag kommer nog behöva hjälp med tånaglarna längre fram,han såg mest äcklad ut,sen har det aldrig kommit på tal igen! :rofl:

Att han aldrig någonsin mer kommer tända på dig tror jag då knappast,tvärt om! Då är det nog större risk vid förlossningen med massa blod,slem och bajs typ. Jag har bett mannen hålla siv OVANFÖR navelhöjd,ställer han sig längre ner kommer han åka ut i korridoren snabbare än en avlöning! :angel:

Funderat på en sån där trimmer typ? Det lämnar ju dock nån mm,men kanske lättare att raka med en sån,den är ju bara att sätta dit så ansar den,istället för att stå och hyvla...:D

Jag har kört med trimmer förut, men nu har jag som jag skrev tidigare gett upp. Kanske får jag be sambon hjälpa mig. Det gjorde han förra gången jag var gravid och ja.. Vi fick ju till en till så helt avtänd kan han ju inte ha blivit. :angel:

*fortsätter på samma knapp*

Mina fogar bråkas med mig något enormt idag! Sonen sov dåligt i natt, vilket gjorde att jag knappt vågade röra mig när han väl sov. Ligga länge på samma sätt är ju ingen höjdare för fogarna. Dessutom har jag gjort så mycket mer än vad jag borde (läs: allt) här hemma eftersom sambon är sjuk.

Och jag ger mig ju inte heller?! Nu står en kladdkaka i ugnen bara för att jag var sugen på det... :idea:

Hehee ska "sök och finn"-taktiken ikväll då tror jag :D

Min pojkvän har också kommit med diverse antydningar om att han kan stå till tjänst med detta, men han ser liksom lite väl ivrig och glad ut när det kommer på tal så jag tror inte inte att han bara har seriös och rumsren hårtrimning i tankarna. Det skulle nog snarare sluta ungefär som när han erbjuder sig att smörja in min mage med lotion eller ge mig ryggmassage :o :angel:

Jag håller med om det där med förlossningen, jag har allvarligt funderat på om jag överhuvudtaget tycker att det är en bra idé att ha honom med. Men å andra sidan är det kanske bra om han är med så han begriper vad jag får genomlida och får lite större medlidande och förståelse för att man kanske inte direkt är på topp tiden efteråt.

Jag håller med om det där med förlossningen, jag har allvarligt funderat på om jag överhuvudtaget tycker att det är en bra idé att ha honom med. Men å andra sidan är det kanske bra om han är med så han begriper vad jag får genomlida och får lite större medlidande och förståelse för att man kanske inte direkt är på topp tiden efteråt.

Jag hade samma tankar inför första förlossningen (lägg där till att min sambo är rätt nervös och känslig av sig).

Han var det bästa stödet jag kunde tänka mig och jag ville absolut inte ha någon annan med mig än honom när det väl kom till kritan. :idea: Normalfuntade blivande pappor håller sig i huvudhöjd och ser inte riktigt vad som händer "där nere" i alla fall. Just då hade jag nog struntat fullständigt i vad han såg eller inte såg. Den biten känner jag mig betydligt lugnare inför den här förlossningen än förra. :)

*halvt KL*

Jag behöver inte oroa mig att sambon kommer röra sig nedanför navelhöjd vid förlossningen eftersom han är väldigt känslig för blod.
Är mer orolig att han kommer svimma :angel:;) Tror han kommer hålla sig uppe vid huvudet om han är på fötter hela förlossningen.
Sen kommer jag även ta med en vän som fött två barn tidigare så jag har extra stöd om sambon mår allt för dåligt.

Jag känner så jag också,att när man väl ligger där så kommer jag säkert inte bry mig alls vart han är,men i dagsläget så vill jag helst inte att han ska kika ner bland kaoset som komma skall där nere.... :crazy:

Känns som man blottar sig lite för mycket,var nästan lite orolig att jag var överlöjlig som kände att jag vill ha han ovanför midjan,men då kanske det är en normal tanke iallafall? Kände mig så dum som inte vill att han ska se sin son komma ut! :o Men jag vill verkligen inte att han ska stå där nere och glo.

Usch, nu har ni gett mig tankar som jag ej haft innan :crazy:
Jag har inte ägnat en sekund åt att fundera över förlossning, har tyckt att det löser sig, men att sambon ska vara med.
Men nu efter detta får han stå vid mitt huvud.. uscha tror ej han skulle attraheras av mig mer annars :angel: eller att jag ej kan se honom i ögonen igen :p

eller får jag hoppas att han får en blackout eller kanske svimmar så han ej minns något av det hela :devil: får man hoppas på det? :love:

Bara man är tydlig med vad man vill innan till sin sambo/man så tror jag inte att de har några problem att uppfylla det i stundens hetta sen. Speciellt om det är en sån liten grej som att de ska hålla sig i huvudhöjd. Varför ska han få se något som inte du får se? :devil:

Det enda inför förlossningen som jag egentligen oroar mig för är om något ska gå snett. Jag är livrädd för akutsnitt. Självklart ska det användas om det behövs, men jag vill inte! Jag vill inte missa hela grejen med att få upp honom på bröstet, släppa honom med blicken en sekund eller så. Det är egentligen samma tankar som jag hade inför förra förlossningen... Den gick ju bra, så det ska det väl göra den här gången också! :)

eller får jag hoppas att han får en blackout eller kanske svimmar så han ej minns något av det hela :devil: får man hoppas på det? :love:

:bow: Typ! :D

Jag vet inte vad jag är "rädd" för igentligen,för jag är inte rädd att han aldrig någonsin mer kommer vilja ta på mig,utan mer att som du säger,att JAG inte kommer kunna se han i ögonen igen! :crazy: Jag kommer skämmas som en galning att veta att han sett det komma ut massa blod och slem,och även bajs ur min kropp,jag ligger och särar,och har en strålkastare rakt in i muttan,jag pallar inte det alltså! :crazy:

Jag kommer vara tillräckligt äcklig när jag ligger där och skriker och svettas,och krystar så ögonen håller på att ploppa ut,han ska inte behöva se muffen förintas och massa bajs på det.

Jag VET att han inte bryr sig ett dugg,han skulle absolut inte tycka jag vore äcklig eller liknande,inte det minsta,men det är ju JAG som bryr mig. Om han håller sig ovanför midjan så kommer jag kunna slappna av mycket mer...

Sen har han sagt att han gärna vill se när huvudet kommer ut,att få vara en av dom första som faktist får se lillen,så jag känner mig lite dum faktist när jag säger att det kommer vara förbjudet! :o Han vill ju enbart göra det pga att han är så spänd och nyfiken,och älskar redan den lille så mycket! :love:

Jag ska nog visa han lite förlossningsvideor på nätet om det finns någon bra i närbild så han vet vad som komma skall,då kanske han inte är så intresserad något mer! :angel:

Jag var så himla borta av smärta, så jag minns inte riktigt förlossningen sist. Därför var det inga problem för mig att se sambon i ögonen direkt. Jag är väl inte speciellt pryd heller... :D

Men att inte kunna se din sambo i ögonen efter att din kropp gett er det finaste man kan få? Näääe du! ;)

:bow: Typ! :D

Jag vet inte vad jag är "rädd" för igentligen,för jag är inte rädd att han aldrig någonsin mer kommer vilja ta på mig,utan mer att som du säger,att JAG inte kommer kunna se han i ögonen igen! :crazy: Jag kommer skämmas som en galning att veta att han sett det komma ut massa blod och slem,och även bajs ur min kropp,jag ligger och särar,och har en strålkastare rakt in i muttan,jag pallar inte det alltså! :crazy:

Jag kommer vara tillräckligt äcklig när jag ligger där och skriker och svettas,och krystar så ögonen håller på att ploppa ut,han ska inte behöva se muffen förintas och massa bajs på det.

Jag VET att han inte bryr sig ett dugg,han skulle absolut inte tycka jag vore äcklig eller liknande,inte det minsta,men det är ju JAG som bryr mig. Om han håller sig ovanför midjan så kommer jag kunna slappna av mycket mer...

Sen har han sagt att han gärna vill se när huvudet kommer ut,att få vara en av dom första som faktist får se lillen,så jag känner mig lite dum faktist när jag säger att det kommer vara förbjudet! :o Han vill ju enbart göra det pga att han är så spänd och nyfiken,och älskar redan den lille så mycket! :love:

Jag ska nog visa han lite förlossningsvideor på nätet om det finns någon bra i närbild så han vet vad som komma skall,då kanske han inte är så intresserad något mer! :angel:

Någon strålkastare kom aldrig upp under min förlossning! Det var först när de skulle "besiktiga" och se om det behövde sys som de behövde mer ljus. Då var ändå krystningsskedet ganska "dramatiskt" med flera personer (varav en hängde över magen och tryckte ut bebisen). Så att få en strålkastare uppkörd i underlivet borde du om inte annat kunna be dem undvika. ;)

Min sambo säger också att han inte såg en massa blod, slem eller bajs. Det blodigaste och slemmigaste var bebisen som var full med fosterfett. Nu vet jag visserligen att jag förlorade ovanligt lite blod (2,5 dl).

Dessutom var det en barnmorskestudent som skötte den förlossningen och en barnmorska med mer erfarenhet borde kunna sköta det ännu snyggare. Som att de var tre stycken som skötte "besiktningen" när det var klart, men då hade jag en bebis och gosa med så jag reagerade inte ens när de höll på. :D

För mig så spelar det ingen roll om det blir vaginal eller snitt. Jag går in med tanken på vaginalt,men kommer inte gå under om det blir snitt.

Det beror nog på att jag igentligen är lätt livrädd för att den stora ska ut ur det lilla... Att få ett snitt skulle innebära att jag slapp det.

MEN,samtidigt så önskar jag ju såklart att man får vara med om att få upp han direkt på bröstet och allt,och av vad jag fått höra så är ett snitt jobbigt efteråt,man har ont länge innan det läker,man får inte lyfta osv. Vid en vanlig förlossning så kan man ju vara uppe och gå bara någon timme effter typ,och det vore ju kanonskönt!

Men av vad jag känner idag så skulle inte världen gå under,eller att jag känner att jag missat något, av att få lov att snittas,utan det känns nästan som det kvittar! :p Men jag skulle ju bli glad om det blir en vaginal förlossning som gått bra! ;)

Däremot så om det blir akutsnitt så är det ju klart att man skulle bli orolig för bebis om det nu är pga honom det blir akut. Man vill ju att dom ska få en sån bra och säker resa som möjligt oavsett vilken väg ut dom tar,så om tex hjärtfrekvensen skulle sjunka så att dte skulle bli farligt så skulle jag vara LIVRÄDD,men det är ju inte för snittet i sig,utan för att lillen ska skadas. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 329
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar