Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag är i vecka 30, (29+1). Våra två töser verkar ju ligga rätt lika på hjärtljud iallafall. Min livmoder är 0,5 cm mindre så ja, inte helt olika :)

Tror jag och mannen lyckats komma på ett namn nu :D

Då skiljer det bara en vecka på oss, jag är i 28+1 idag :)
Bm sa 28-28,5 cm om SF måttet, hon verkade inte kunna bestämma sig :p Så skrev det högre. Kurvan såg fin och jämn ut iallafall.
Ligger du också mellan normal och höga kurvan?

Senast ändrad:

Då skiljer det bara en vecka på oss, jag är i 28+1 idag :)
Bm sa 28-28,5 cm om SF måttet, hon verkade inte kunna bestämma sig :p Så skrev det högre. Kurvan såg fin och jämn ut iallafall.
Ligger du också mellan normal och höga kurvan?

Ja, det gör jag ;) Stoor livmoder och bebis som antagligen är lite mindre och lugnare än ettan är väl orsaken till att jag inte känner något ytligt denna gången :D

Så, nu sover barnet.

Hade en helt annan barnmorska idag (ovanligt, har inte haft samma en enda gång jag varit där). Hon verkade lite förvirrad när jag beskrev min oro att jag inte känner bebisens rörelser STARKARE utan att jag känner i princip lika mycket som jag kände för fem veckor sen. Lite små buffar och lite "simmande" i magen. Så hon fick rådfråga en kollega som sa att så länge det "lilla" jag känner inte minskar så finns ingen anledning till oro.

Min son var ju med idag, och mannen var ju inte med. Så han var ju MED på ett annat sätt. När vi lyssnade på hjärtljuden så tittade han på mig och sa med frågande blick; mammas bäbis? :love: Sen så var det dags att mäta magen, vilket Isaac tyckte hon skulle göra på honom också. När jag ställde mig på vågen och utropade; OJ, jag har tappat i vikt! Så tittade barnmorskan bara på vågen och svarade "men du väger ju inte för lite så det spelar ingen roll" :grin: . Efter detta var det stick i fingret på listan, det "klickar" ju till så när hon stack mig så Isaac sa upprört "nej klippa mamma, mamma aj" och så blåste han på mitt finger :love: :angel: .

Blodtrycket var 55/125, järnvärdet 111 (järntabletter Sofie :idea: ) och blodsockret 4,3. Så bra värden ändå i överlag.

Har hittat en vagn jag gillar! Så ska tvinga med mig mamma ut någon dag och titta på den (julklapp till mig! ;) )

Så, nu sover barnet.

Hade en helt annan barnmorska idag (ovanligt, har inte haft samma en enda gång jag varit där). Hon verkade lite förvirrad när jag beskrev min oro att jag inte känner bebisens rörelser STARKARE utan att jag känner i princip lika mycket som jag kände för fem veckor sen. Lite små buffar och lite "simmande" i magen. Så hon fick rådfråga en kollega som sa att så länge det "lilla" jag känner inte minskar så finns ingen anledning till oro.

Min son var ju med idag, och mannen var ju inte med. Så han var ju MED på ett annat sätt. När vi lyssnade på hjärtljuden så tittade han på mig och sa med frågande blick; mammas bäbis? :love: Sen så var det dags att mäta magen, vilket Isaac tyckte hon skulle göra på honom också. När jag ställde mig på vågen och utropade; OJ, jag har tappat i vikt! Så tittade barnmorskan bara på vågen och svarade "men du väger ju inte för lite så det spelar ingen roll" :grin: . Efter detta var det stick i fingret på listan, det "klickar" ju till så när hon stack mig så Isaac sa upprört "nej klippa mamma, mamma aj" och så blåste han på mitt finger :love: :angel: .

Blodtrycket var 55/125, järnvärdet 111 (järntabletter Sofie :idea: ) och blodsockret 4,3. Så bra värden ändå i överlag.

Har hittat en vagn jag gillar! Så ska tvinga med mig mamma ut någon dag och titta på den (julklapp till mig! ;) )

Det var så jag gjorde också! :angel:

Och, vilken härlig son du har! Jag skulle aldrig komma på tanken att ha med min huligan till BM... Då skulle det inte bli mycket vettigt sagt eller gjort. :D

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Min mage fixar inte Hemofer heller, så jag har ingen aning om vad jag ska göra för att få upp järnvärdet. Har försökt äta "järnrik" mat hela tiden, men det verkar ju inte ha hjälpt...

Blutsaft! Drack det i slutet av förra graviditeten efter att ha tröttnat på barnmorskans tjat (vägrar järntabletter då de sabbar magen). Det gjorde underverk! Smakar inte särskilt gott förvisso, är väl därför jag inte tagit tag i det än. Men tänkte mig en "sup" per dag from nu så att det blir ordning på det.

Och ja, nog för att Isaac är min lilla huligan men han tyckte det var oerhört spännande när jag gjorde så mystiska saker idag. Han fick ju köra runt på McQueen (första gången han sa det idag!), en bil liknande bobbycar men i form av hans älskade Blixten McQueen, så han var ju helnöjd. En sväng ut i korridoren ibland och så tillbaka.

Det med vagnen tycker jag är rätt smart också, sen så är det bara ny spjälsäng samt skötbord jag BEHÖVER. I övrigt så har jag allt. Eller ja, behöver ett gäng nya bebisstrumpor - för på något sätt så har jag bara udda par kvar ;)

Mitt järnvärde kollade hon inte sist,men på inskrivningen låg det på 114,så jag skulle ha börjat äta redan då,men vart ju så illamående av dom,sen har jag inte "vågat" äta dom,hatar att må illa! Har bara 4 veckor kvar att jobba nu,sen kan jag börja äta dom när jag bara ska gå hemma endå,men inge kul att vara kräkfärdig på jobbet....

Jag har tänkt på det... Får väl överväga det också. Känns som jag provat allt annat.

Jag har inte ens öppnat garderoben med bebiskläder i än. Jag har inte haft någon inspiration till det. Får bli en dag när jag inte har något annat att tänka på. Just nu är det väldigt mycket annat (än graviditet och barnafödande) som snurrar i mitt huvud... :cool:

Min bebis buffar och leker rövare hela tiden!! :love: Det är så mysig för en så länge gör det inte ont. Är i vecka 25 nu.

En vän till mig som ska/skulle ha barn samtidigt som mig i slutet av Jan/början av Feb fick sitt barn igår... allt gick bra och så... men så snabbt det kan gå att bebis helt plötsligt får för sig att vilja titta ut fast det är flera veckor kvar... :o:). Det är jag inte redo för ännu, har mkt mer att ordna med! :grin:

Hua, hoppas det får gå fortsatt bra för din kompis lilla - de har en tuff tid framför sig!

*kl*
Idag är det v 31+2 för mig, det är jag jätteglad över! Sover dock rätt dåligt om nätterna nu, vilket såklart gör mig trött... Det passar inte så bra med den intensiva period jag har i skolan.

Förra veckan var jag på tillväxtultraljud, och bebisen prickade medelkurvan rätt bra då. BM försökte ta en 3D-bild av ansiktet på den, men precis som på RUL låg den med navelsträngen i ansiktet. Jag undrar om den där ungen flyttar på sig alls - jag har hela tiden känt att den buffar nästan uteslutande på höger sida, senast jag var på MVC låg den med ryggen på vänster sida (=alla lösa delar som kan sprattla, typ armar och ben ;), var till höger), och samma sak på TUL: huvudet ner och ryggen till vänster. Den kommer väl vara helt sned när den kommer - tur att barn är mjuka :p

Så var storebror i magen också, allt var på samma ställe och han låg hela tiden exakt likadant. Ryggen mot min rygg och alla sparkar och boxningar och sånt kom rakt ut där magmusklerna delat sig. Det kändes... :grin:

Lillebror är ju betydligt lugnare och jag har än inte kunnat fatta hur han ligger! Det är ju ändå vecka 27 för mig nu.

Chambery: Hoppas allt går bra för din vän och deras bebis. De har garanterat en tuff tid framför sig, precis som uva skrev...

När jag väntade min -11 så låg han likadant från v.27 tills han kom ut. Med ryggen på min högra sida och huvudet ner.
Fick bilder framför mig att han skulle vara helt sned när han kom ut, men han såg helt perfekt ut :D

Så var storebror i magen också, allt var på samma ställe och han låg hela tiden exakt likadant. Ryggen mot min rygg och alla sparkar och boxningar och sånt kom rakt ut där magmusklerna delat sig. Det kändes... :grin:

O-aj! Då känns det som att min bebis valt ett bra läge, i jämförelse :p

Mustasukka:
Härligt att höra att det inte nödvändigtvis är en genomsned bebis jag behöver vänta mig :D

Hihi vad gulligt :love: hur gammal är han?

KL
Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut. Magen mäter nu 28 cm vilket är exakt på mittenkurvan. Bebin hade dock hicka, så det lät lite kul när vi lyssnade på hjärtat :D

En läskig sak var bara att jag har svårt att ligga på rygg, det känns typ som att benen domnar bort och att jag ska svimma. Det verkar som att det känns likadant för stackars bebisen, för hjärtljuden gick ner jättemycket när jag låg på rygg. Då sa barnmorskan att jag ska lägga mig på sidan istället och med detsamma gick bebins hjärtljud upp igen. Gah nu kommer jag inte våga ligga på rygg en sekund mer :eek: det känns ju obekvämt så jag har inte gjort det långa stunder förut heller.

Men oj vad läskigt att få redan nu! Det är min stora mardröm! :( Har haft tankarna på hur vi skulle lösa allt rent praktiskt då,och kommit fram till att det skulle bara bli ett endaste stort KAOS! Två hästar och två hundar som ska skötas,hur sjutton skulle man lösa det liksom om man får lov att vara på något större sjukhus 20-30 mil hemifrån typ....Läste att bebben skulle ha stora chanser att överleva om han skulle födas nu (är i v 28) så det känns ju betryggande det,men allt annat runt omkring... Ghaaa,vilken mardröm!!!

Jag var förövrigt på väg i v 26,mamma åkte in för hon hade ont i magen,visade sig att hon hade värkar och var öppen 3 cm! :eek: Nu kunde dom stoppa det hela,så jag kom i v 38 tror jag,men man blir ju lite nojjig om det kan vara ärftligt osv...

Hoppas bara allt går bra med den lilla nu... Vet du vilken vecka dom var i?

Trazel,vi kan bilda klubb du och jag,har en väldig massa som snurrar i huvudet jag med... Huset är ANTAGLIGEN sålt,dom har sagt att dom vill ha det,men det tar sån lång tid för mäklaren att få ordning på kontraktet! :crazy: Hoppas dom inte hinner ångra sig bara! Nu har vi fixat lägenhet och allt,och dom ville ju ha huset från första December,vilket innebär att vi ha ca 4 veckor på oss att tömma hela huset (2 vån + källare)+garaget,och vi har samlat på oss en jäkla massa skräp.... Samtidigt vill jag inte börja packa förrens kontraktet är påskrivet,så man inte packar ner allt,sen blir det ingen affär,då lär man packa upp allt igen... Så här är det mer än kaos i hjärnan.... :crazy:

Lät inte så kul att packa ihop allt på så kort tid! Hoppas att ni kan få hjälp av många med flytten och packningen, inge vidare för dig att lyfta tungt nu heller.

Håller tummarna att mäklarna skyndar på med kontraktet och att köparna inte drar sig ur.
Skönt att det har löst sig med nytt boende för er iallafall :)

Jodå,mannen har några starka brorsor,sen får mamma komma och hjälpa mig att städa eller nått ått det hållet! Så det ska lösa sig iallafall.

Men oj vad läskigt att få redan nu! Det är min stora mardröm! :( Har haft tankarna på hur vi skulle lösa allt rent praktiskt då,och kommit fram till att det skulle bara bli ett endaste stort KAOS! Två hästar och två hundar som ska skötas,hur sjutton skulle man lösa det liksom om man får lov att vara på något större sjukhus 20-30 mil hemifrån typ....Läste att bebben skulle ha stora chanser att överleva om han skulle födas nu (är i v 28) så det känns ju betryggande det,men allt annat runt omkring... Ghaaa,vilken mardröm!!!

Jag var förövrigt på väg i v 26,mamma åkte in för hon hade ont i magen,visade sig att hon hade värkar och var öppen 3 cm! :eek: Nu kunde dom stoppa det hela,så jag kom i v 38 tror jag,men man blir ju lite nojjig om det kan vara ärftligt osv...

Hoppas bara allt går bra med den lilla nu... Vet du vilken vecka dom var i?

Trazel,vi kan bilda klubb du och jag,har en väldig massa som snurrar i huvudet jag med... Huset är ANTAGLIGEN sålt,dom har sagt att dom vill ha det,men det tar sån lång tid för mäklaren att få ordning på kontraktet! :crazy: Hoppas dom inte hinner ångra sig bara! Nu har vi fixat lägenhet och allt,och dom ville ju ha huset från första December,vilket innebär att vi ha ca 4 veckor på oss att tömma hela huset (2 vån + källare)+garaget,och vi har samlat på oss en jäkla massa skräp.... Samtidigt vill jag inte börja packa förrens kontraktet är påskrivet,så man inte packar ner allt,sen blir det ingen affär,då lär man packa upp allt igen... Så här är det mer än kaos i hjärnan.... :crazy:

Storebror var på gång i vecka 24 har jag för mig att det var. Då hade jag bestämt mig för att jobba 50%. Efter två dagar på 50% var vi in på förlossningen och stoppade det hela med Bricanyl. Sen fick jag inte jobba mer. :angel:

Det är egentligen inte mig det berör det som snurrar i mitt huvud, vill inte skriva för mycket med hänsyn till de inblandade. Om vi bara konstaterar att jag är :devil: lycklig för det jag har och ser till att (försöka) njuta av varje sekund. På ett ögonblick kan världen vändas upp och ner.

Jag blev så illa berörd att jag var tvungen att åka och hämta sonen på dagis, för jag klarade inte av att vara i från honom. Han såg lagom förvirrad ut när jag kom precis när han vaknat från middagsvilan. ;)

saint__anger skrev:
Vilken söt son du har :love:

Han har sina ögonblick, idag skulle han INTE sova och då var han inte lika gullig :D

Hihi vad gulligt :love: hur gammal är han

Isaac blir 3 år den 1 januari 2013. Så jag har lyckats tajma det bra med två (tidiga) januaribarn om lillan kommer när hon ska :angel: fast hon får gärna stanna inne en 10 dagar extra så hon kommer den 15e istället för 5e, men det är väl bara önsketänkande xD

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 330
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V