Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Det kan nog vara klokt.

Hade jag köpt BH innan mjölken runnit till så hade jag lätt köpt 75C. När mjölken runnit till och allt så slutade det med att jag köpte 80E. ;)

Och mina bröst växer nästan inget på storleken hur sprängfylld jag än blir på mjölk. Det är så olika :)

Åååh, jag köpte ju en syskonvagn i tisdags. Först idag tog jag mig ork till att "besiktiga" den närmre här hemma... Vad besviken jag blev. :(

1. Hela sittdelen blir ostabil eftersom det är sprucket i fästet.
- Jag hoppas sambon kan få till det bra, han är händig.

2. Den går inte in genom dörren.
- Fast jag mätte innan att den skulle gå in i både dörren och bilen!

3. En skydds"plupp" är borta, sitter tejp över, så det måste de ha vetat om utan att säga något.
- Det finns säkert nya att köpa som reservdel.

4. Ett märke i vadderingen på handtaget.
- Gör egentigen ingenting på funktionen, men det ser ju lite tråkigt ut.

5. Den är skitig.
- Jag har tid och jag har tvättmaskin (och vattenslang...). Jag hoppas bara att all klädsel går att ta loss. Annars får väl alltihopa gå under vattenslangen... :angel:

Nej, men så tråkigt! :(

Tack :D

Jo visst känns det som att nyfödingen är det minsta bekymmret, en sådan vet man ju hur den funkar. 3-åringen däremot är svår nu. Mycket vilja och kan själv. Vi har våra kamper ibland :D

Det berömde 3-årstrotset? :D

Min lilleman är ju bara 1½ och har ett humör från :devil:. Igår skulle de ha fotografering på dagis. De lyckades lirka med honom på gruppbilden (tror han fick sitta i någon personals knä), men några individuella kort tänkte han minsann inte vara med på. :(

Vi ska göra ett nytt försök nästa vecka med fotografen som skulle komma tillbaka och då ska jag vara med och se om jag får honom på bättre tankar. Tveksamt dock. ;)

Vi har en kamp varje morgon och eftermiddag huruvida han ska gå själv eller ligga på marken och skrika. Att jag ska bära honom är liksom inget alternativ längre. :cool:

Grattis till jobbet :banana:

*KL*
Jag fick precis ett samtal och är kallad till arbetsintervju för en elektronik kedja :bump:
Ska dit redan imorgon :eek: Är supernervös för vad dom ska säga om graviditeten och jag HOPPAS verkligen att det inte ska påverka för mycket då jag gärna vill komma in mig i den här kedjan (ett steg närmare att få jobba på fotoavdelningen ;) ).

Joo, det är nog 3-årstrotset som de så fint kallar det.
Det är ju inte jättejobbigt, men man får ju öva sitt tålamod ganska mycket kan jag ju säga ;)

Lycka till i morgon! :)

Nisse: Det är nog tur vi skaffar tvåan tätt här. Hade sonen hunnit in i det berömda 3 årstrotset hade nog risken varit stor för att det inte blivit någon tvåa! :D

nej vad tråkigt med vagnen. :mad: Särskillt när man kör så långt. Men kan du använda den endå?

Jag törs inte sätta två barn i den som den är nu. Den är för ostabil i och med det trasiga fästet. Jag visade sambon nu när han kom hem och han kanske kunde få till det något bra. Jag hoppas det i alla fall.

Ja, lite tråkigt var det eftersom det var 10 mil enkel resa och jag frågade noggrant efter alla möjliga fel innan och frågade om skick och så.

Menmen. Aldrig mer en begagnad vagn säger jag bara. Edgen köpte vi också begagnad och jag blev besviken på vissa punkter med den också. Scotern köpte vi i butik och inte haft en enda anmärkning på.

Så ja, en dyr läxa blev det. :cool:

Så nu har jag fyllt i allt gällande min sjukskrivning, gjorde det direkt på internet, väldigt smidigt. :) Men tyckte endå de va lite krångligt, räkna ut årsinkomst m.m. när man bara haft tjänsten i 1 månad, fick ringa o rådfråga FK lite... så hoppas nu det vart rätt! :d

När jag skulle ha ut min årsinkomst så blev det för mycket för mig att räkna ut. Månadslön, OB-tillägg och provision gjorde det helt omöjligt. Jag ringde till vårt lönekontor så fick de räkna ut den. ;)

Grattis! :D:bump:

Jo, när det är andra barnet så blir det nog mer att man fortsätter med tvåan där man slutade med ettan skulle jag tro... ;) Allt känns som att det kommer lösa sig så mycket lättare med bebis den här gången, nu oroar jag mig betydligt mer för hur allt ska lösa sig med storebror istället och det faktum att man ska ha två att "passa upp på". :D

Åh, du tänker som jag. Pratade med min mor idag och sa det, att själva det att få barn oroar mig inte. Det som mer bekymrar mig är hur allt kommer gå med ettan när tvåan väl kommer.

Sen är jag som mamma sa "obotligt lugn och cool" i att bli förälder, redan med första barnet så hetsade jag aldrig upp mig. När personalen på bb var jobbiga så himlade jag mest med ögonen och sa "jaja, de löser sig". Det var min mamma som lärde mig hur jag skulle amma på rätt sätt för det sättet BB lärde ut var ju värdelöst :eek: . Jag skulle blivit en inkompetent förälder om jag ammade på det sättet, istället så lärde jag mig ett sätt som gjorde att jag kunde amma gåendes/liggandes/sittandes. :angel:

Nisse: Det är nog tur vi skaffar tvåan tätt här. Hade sonen hunnit in i det berömda 3 årstrotset hade nog risken varit stor för att det inte blivit någon tvåa! :D

Jadu, min son kom in i "3-års trotsen denna sommaren", när jag väl var gravid redan (han blir 3 år i januari). Har sagt samma sak, hade han kommit in i den tidigare så hade jag antagligen steriliserat mig på studs och sagt; aldrig mer barn :devil:

Åh, du tänker som jag. Pratade med min mor idag och sa det, att själva det att få barn oroar mig inte. Det som mer bekymrar mig är hur allt kommer gå med ettan när tvåan väl kommer.

Sen är jag som mamma sa "obotligt lugn och cool" i att bli förälder, redan med första barnet så hetsade jag aldrig upp mig. När personalen på bb var jobbiga så himlade jag mest med ögonen och sa "jaja, de löser sig". Det var min mamma som lärde mig hur jag skulle amma på rätt sätt för det sättet BB lärde ut var ju värdelöst :eek: . Jag skulle blivit en inkompetent förälder om jag ammade på det sättet, istället så lärde jag mig ett sätt som gjorde att jag kunde amma gåendes/liggandes/sittandes. :angel:

Jag lyssnade faktiskt inte heller på de på BB om amningen... De ville ha oss kvar för att få igång amningen. Jag var dödstrött, fick inte i mig någon mat och kunde inte sova på BB. Fina förutsättningar för att få igång produktionen! :grin: Vi gick hem efter att läkaren sagt att det inte var några fel på sonen och jag struntade fullständigt i vad barnmorskorna sa. :angel: Amningen löste sig fint inom ett dygn hemma när jag fått äta och sova ordentligt.

Risken är stor att jag sagt aldrig mer barn om jag vetat om hur sonens humör skulle vara nu. Han var betydligt lugnare i temperamentet i våras... Men nu brås han väl på sin mor... :angel:

Knappen

Nu kanske även jag vågar ansluta mig till tråden :)
V21+1 idag och det mesta har hittills gått bra. Just nu är jag dock sjukskriven pga min yrsel och låga blodtryck - har ifs bara svimmat 14ggr denna veckan vilket är en klar förbättring :angel:

Idag kommer min mor och svärmor till oss och vi kommer att släppa bomben sas - de vet alltså inget än. Hoppas de inte blir arga att vi hållit det hemligt ett tag...

Så i februari kommer Viggo till världen, återkommer med datum då det blir planerad förlossning!

Grattis och välkommen! :)

Usch vad läskigt att svimma hela tiden! :eek:

Hoppas blivande mormor och farmor blir glada över nyheten! :D

Jupp mitt lönekontor skötte också alla de uppgifterna när jag ansökte om mammapenning m.m.

Men nu till sjukskrivningen räckte de med att jag tog min fasta månadslön där man ser allt från min Lönespec och gångade den med 12 för att få ut min årsinkomst, FK hjälpte mig me det över telefon, skönt för då slapp jag hålla på med papprena och försöka få tag på folk inne på huvudkontoret. :)
Sen precis som FK sa så handlar de bara om ca 3.5 månad och sen så ska ju bebis födas och då blir det ju mammapenningen som är beräknad på annat sätt.

Jaha... Jag har min SGI fastställd sedan jag var sjukskriven medan jag var gravid förra gången (och därmed var det fastställt även med föräldrapenningen). Det enda jag ändrat är att jag fått löneförhöjning... Jag vet inte, graviditetspenningen kanske fungerar annorlunda och inte via SGI? :)

mm när jag fick papprena att fylla i gällande mammapenningen så var det från den månad man fick blanketten och sedan 12 månader tillbaka, då jag varit timanställd. Började mitt vikariat i september och då grundades sjukskrivningen på nuvarande tjänst och 6 månader framåt. Så dom beräknas på helt olika pengar. Vilket jag är glad för då jag jobbat heltid hela våren och sommaren och har nu bara ett 75% tjänst. :)

För övrigt så är bebis glad och sprallig, full rulle inne i magen. :laugh: Men jag själv är på hel deppigt humör och har varit de till och från under flera veckor, ser inte framimot något, tycker allt är små jobbigt och är trött på alla bekymmer, vil bara att livet ska flyta på så man kan njuta av vad som komma skall. Vilket jag verkligen inte gör nu.... bägaren rann över imorse när jag upptäckte att det varit möss i våra kökslådor där vi har våra bestick och andra redskap till att laga mat, kiss, bajs och sönder tuggad plast! :crazy: Så jäkla tröttsamt och framför allt ÄKLIGT! Dessa dagar verkligen HATAR jag att bo på landet.

Nu ska jag gå ut en stund så kanske man lugnar ner sig lite.... :angel:

Jag är inte heller på topp, men jag längtar efter vad som komma skall i alla fall! :)

Sambon är förkyld (och motsvarar allt som man har som fördomar om män som är förkylda ;)), så igår tog jag med min sonen och rymde hem till min mamma och pappa. Hugo körde järnet med morfar så han blev alldeles slut. När han var slut så körde han vidare med deras hund, en 6 månader gammal cavalier. Alla var slut utom Hugo, så jag var rätt glad att vi fick komma dit så han fick rasta av sig lite. :D

Idag har vi en hemmadag. Jag har varit och veckohandlat och klarade mig från sammandragningar ända till jag skulle ha in varorna i bilen. Det gick över i alla fall medan jag körde hem.

Nu ligger son och sambo och ska sova middag och jag hoppas på att de sover en stund så jag får lite lugn och ro. :angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 330
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London