Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Haha ja, vi kan ju alltid vanka av och an i korridoren tillsammans i snygga skjortor och med gåbord :D

It's a deal! ;)

Fast jag tänker åka dit, trycka ut ungen och vänta de där timmarna och sen åka hem! Vankande hit och dit hinns inte med i min plan! ;)

Tänk på Gubben din ;) Först får han va lite ledig och sen så kommer bebis efter de lediga dagarna då får han va ledig hela 10 dagar till!! :idea: Det är ju perfekt! :D

Jusst därför jag helst vill beställa till den 6: de,då får han samanhängande långledigt! :D

Har har ni handlat något mer till er själva eller barnet? :)

Vi alla närmar ju oss med storm steg! Det är redan mitten av Oktober. Jag tycker veckorna flyger fram. :D

Jag har handlat lite tröjor på tradera som magen får plats i. :p

Annars så är det färdigshoppat för min del efter syskonvagnsköpet igår. Det blir bara småsaker som blöjor och sånt som ska inhandlas mer och det tar vi närmare. :)

Jag och mannen har inte handlat mer,men mamma och svärmor kommer ju kassvis med kläder! :p

Har 20 bodys,typ 15 byxor,mjukisdressar,några varma tröjor (ska köpas några fler) och 2 pyjamaser (ska köpa fler) massa mössor och strumpor,och overaller. Och då har jag köpt kanske 2 grejer själv! :D :p

Första barnbarnet för mamma,märks det? :p

Vi är så gott som klara med allt,men i dag huxflux vart vårat hus (äntligen) sålt,så nu måste vi lösa ett boende f.o.m första december. Kan bli spännande! :angel:

Skräckblandad förtjusning,jätteglad att huset är sålt,men våran både plan B och plan C sket sig,så det blir mycket nu.

Kläder är väl så gott som klart till bebis, mycket begagnat men har även köpt en del nytt.
Spjälsäng är inköpt, men den ska slipas och målas innan den är klar.
Har köpt sängkläder, täcke, kudde, spjälskydd osv.
Badbalja.
Barnvagn.
+ Massa smått och gott

Det som är kvar att köpa är:
Skötbord - vet redan vilket jag vill ha :D
Babyskydd - Här har vi beslutsångest vad vi ska välja.
Bärsele - testat en del olika, men inte bestämt mig. Måste vara ergonomiskt och vara bra höftbälte så största vikten hamnar där.
Babysitter
Babygym
Div. småsaker

Är det lätt eller svårt att få tag på lägenhet i den staden ni ska bo/bor i?
Hoppas att det går bra för er iallafall och skönt att huset blev sålt till slut :)

Nej,det ska väll ordna sig,tyvär har man ju lite krav också,men i första hand så lär vi ha någonstans att bo,så det kanske får töjjas lite på kraven! ;)

Vill ju kunna gå ut och rasta hundarna i naturen,samt att vi gärna slipper trappuppgångar,då gammelvovven är lite lätt vaktig om det låter mycket utanför,och man vill ju inte störa grannarna.

Nu var det dessutom så längesen han bodde i trapphuslägenhet så jag vet inte ens hur han skulle reagera i dag,sen har vi ju en till,och han hänger gärna på när storebrorsan skäller,så det finns liksom inget slut på dom kan jag tänka mig i fall dom inte har nån hemma som säger åt dom att sluta. :p

Ska kolla på en i morgon,lite större än vad vi tänkt,men,men... Då har vi egen ingång,samt över och undervåning,en liten uteplats på framsidan,och lite större på baksidan,så man kan ha vagnen ute och sitta och sola lite! :)

Förhoppningsvis kan man bygga ett staket så man kan ha balkongdörren öppen så hundarna kan få gå ut och in som dom vill,för det har dom ju kunnat nu när vi bott i hus. Känns inget kul att flytta till en lägenhetslägenhet då,med kanske inte ens en balkong! :eek::( Jag hoppas vi slipper det!

Sen ska man väll inte ropa hej förrens allt är klart,fast jag helst vill börja packa NU! :P Dom har sagt ett pris som vi accepterat,sen har dom sagt att dom vill gärna flytta in till 1:a December,vilket vi gärna vill också,då är vi klara med flytt och allt tills bebis kommer! Men inga papper är skrivna då detta vart bestämt på eftermiddagen i dag.

Senast ändrad:

Vad skönt att huset blir sålt till slut! Bara att hoppas att ni hittar annat boende snabbt nu. :)

woow vad häftigt att huset tillslut vart sålt! :D Skojjigt!
Vi har bestämt att vi ska bo kvar till våren.. sen får vi se då hur vi känner och vad vi vill. :) Vi har ju precis som er de här med hundarna att ta lite hänsyn till....

och 2 hästar och ett föl som ska födas i april... och de blir lite dyrt att ha alal dessa inackorderade nu när vi har de gratis hemma. Så jag får nog tänka över de hela.

Ja,ifall vi kunnat ha hästarna hemma hade vi inte flyttat,kostar tyvär en hel del att hysa in dom... :crazy:

Nu är jag äntligen hemma efter min låååånga ullaredstrip!
Handlade mest julklappar, men även lite prylar till bebisen.
Köpte en amningspump från philips (lånade en sådan förra gången jag ammade och tyckte den var bra), en bumbostol med bord, en ståbräda till storasyster. snuttefilt, bäddset till vagnen, ett par bodys, tossor, mössa och en overall.

Det enda vi har kvar att köpa är ett babyskydd, men jag ska höra mig för i bekantskapskretsen om det finns något begagnat (vänner vågar man ju köpa av) och hålla utkik efter erbjudanden på babyaffärerna och på nätet.
Eftersom bebisen kommer i slutet på februari så är det ingen brådska just nu, men det skadar ju inte att vara ute i god tid :)

Jag har lite svårt att hålla fingrarna i styr från att köpa saker. Jag hittar så många söta små klädesplagg när jag surfar runt. Jag har satt en regel, och det är att det ska finnas i precis samma mönster och färg till blivande storebror också. Så vill jag köpa en body till lillebror ska det finnas en lika tröja till storebror. Det drar ner vad som erbjuds rejält. ;)

Tror jag hoppar på denna tråd.
Väntar första barnet 22/12 - 12. roligt datum? eller miss i planneringen. Haha.

Jag och min sambo har inte varit de mest aktiva, inte införskaffat något än, dock har min mamma ialla fall fixat lite basic. Sedan har vi fått lite bäbiskläder från systers barn.

Men nog dags att börja på lite. . . Avundas er som inte är med i klubben sista sekunden.se, där jag tror jag är ordförande :P:angel:

Usch var det någon som såg tv 4 kalla fakta igår? :crazy: så jäkla tragiskt!
Mina gravidhormoner gillade inte va dom såg... sätter inte min fot på parken Zoo igen.

Tror jag hoppar på denna tråd.
Väntar första barnet 22/12 - 12. roligt datum? eller miss i planneringen. Haha.

Jag och min sambo har inte varit de mest aktiva, inte införskaffat något än, dock har min mamma ialla fall fixat lite basic. Sedan har vi fått lite bäbiskläder från systers barn.

Men nog dags att börja på lite. . . Avundas er som inte är med i klubben sista sekunden.se, där jag tror jag är ordförande :P:angel:

Välkommen! :)

Datum behöver inte betyda något, den kan mycket väl stanna till efter nyår (eller komma till lucia)... ;)

Jga hade nog inte gjort så mycket inköp om än om det inte var andra barnet. Vi har ju allt kvar från sonen. :)

Usch var det någon som såg tv 4 kalla fakta igår? :crazy: så jäkla tragiskt!
Mina gravidhormoner gillade inte va dom såg... sätter inte min fot på parken Zoo igen.

Jag bor bara en liten bit från Parken Zoo. Jag har inte sett Kalla Fakta och jag vet inte om jag vill det heller. Har väl inte varit någon flitig besökare där direkt. Men jag vet inte om bojkott är rätt väg att gå heller. Det är absolut bra att missförhållanden uppmärksammas (som i all djurhållning), men om inga besökare kommer så blir det mindre intäkter och antagligen ännu sämre för djuren.

Jag har som sagt inte sett Kalla Fakta och vill inte säga mer än så i nuläget. Sen om jag ser det eller inte får tiden utvisa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 330
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar