Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Tror jag hoppar på denna tråd.
Väntar första barnet 22/12 - 12. roligt datum? eller miss i planneringen. Haha.

Jag och min sambo har inte varit de mest aktiva, inte införskaffat något än, dock har min mamma ialla fall fixat lite basic. Sedan har vi fått lite bäbiskläder från systers barn.

Men nog dags att börja på lite. . . Avundas er som inte är med i klubben sista sekunden.se, där jag tror jag är ordförande :P:angel:

Välkommen :) Lägger till dig i BF listan:

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
22 - Jho - första barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
5 - Ferrari - andra barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14- Numma - andra barnet
18 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
27 - trazel - andra barnet

Februari
7 - Chambery - första barnet
18 - Nisse - andra barnet
18 - tessiem - tredje barnet

Jag har letat o letat.... men hittar inte den super bra listan som vi har haft i den här tråden med Inköp till bebis??

Vart kan jag hitta listan? :idea:

Mycket bra saker! :)

Men jag kan inte förstå vad man ska med en pump till på en gång i början?! Samma sak med flaskor (om man planerar att amma). Amningskudde klarade vi oss fint utan och jag klarade mig fint genom hela amningstiden (ca 1 år) på två amningsBH-ar. Hade jag dessutom köpt de innan så hade jag garanterat köpt fel storlek. ;)

Vi hade inte behövt någon spjälsäng heller, för den vägrade sonen att ligga i överhuvudtaget. :crazy:

Haha, vi har inte ens fått första "vinterbebisen" än och är inne på sida 62 :D Kommer det hinna bli en del 2 innan vi får första bäbisen? ;)

Mycket bra saker! :)

Men jag kan inte förstå vad man ska med en pump till på en gång i början?! Samma sak med flaskor (om man planerar att amma). Amningskudde klarade vi oss fint utan och jag klarade mig fint genom hela amningstiden (ca 1 år) på två amningsBH-ar. Hade jag dessutom köpt de innan så hade jag garanterat köpt fel storlek. ;)

Vi hade inte behövt någon spjälsäng heller, för den vägrade sonen att ligga i överhuvudtaget. :crazy:

Jag har köpt hem två flaskor (hittade billiga och bra på mässan) fastän jag planerar att amma. Vet inte om det är ärftligt, men för min mor så tog mjölken slut efter bara några veckor på första barnet, efter knappt en vecka med andra och med tredje försökte hon inte så mycket. Så OM jag hamnar i samma sits och amningen inte fungerar så har jag flaskor hemma. Sen kan ju dom användas till välling/vatten när barnet är äldre.

Men amningskudde och pump är saker som får vänta tills jag vet om det fungerar eller inte.

Hade jag haft flaskor och ersättning hemma hade jag slutat amma tidigare än vad jag gjorde. :p Jag trodde flera gånger att det tagit slut i brösten, men eftersom det skedde kvällstid efter affärerna här stängt så var det bara att fortsätta amma och visst ökade produktionen efter bara något dygn. Tillgång efter efterfrågan ju. :)

Det finns ju vissa perioder som barnet behöver ammas mycket för att man ska få upp produktionen. Desto större barnet blir behövs ju mer mat. ;)

Men visst, jag vet att det dessvärre inte fungerar för alla.

Om vi ska ha en forskningsstudie på genetiken så kan jag meddela att även min mor var en mjölkko. :p

*kl*

Pump har jag redan, vagn behöver jag skaffa en ny likaså spjälsäng. I övrigt så har jag de mesta, tror jag ;) inte bekymrat mig så mycket. Gjorde inte det med barn nummer 1 heller, och samma dag vi kom hem från BB kom en granne över med 2 sopsäckar fulla med bäbiskläder (allt från strl 50-92). Och det jag själv hade hemma var ju enbart i minsta storlekarna, så det var ju en positiv överraskning :)

Sen är ju jul precis innan ;) det var så jag fick alla grejer innan barn nummer 1. Så ptja, har kanske blivit lite bortskämd. Blir lite nytt nu när vi åker till Ullared om dryga månaden i klädväg, samt åkpåse hoppas jag på att hitta en vinterfodrad. Tycker jag har god framförhållning som börjar fixa redan i NOVEMBER, när jag får barn i januari. Så varje gång jag kommer in här får jag lite "prestationsångest" då ni andra varit så duktiga med shoppingen.

Äh prestationsångest behöver du inte ha :) Det är ju supersmidigt om man kan få mycket saker från bekanta osv.

Jag började handla ganska tidigt för att sprida ut kostnaderna för inköpen, så jag slipper en stor klumpsumma i slutändan.
Sen gillar jag att ha saker klart i god tid så man kan pyssla och ändra om lite ;):D Kommer säkert möblera om barnrummet 10 gånger innan bebis kikar ut :angel:

Jo det är ganska svårt att veta om man kan amma och pumpa redan innan.
Jag har köpt en amningspump nu, men det var en likadan som jag lånade förra gången och den tyckte jag fungerade super.
Men då är ju jag nästan pumpar-veteran nu ;).
Amningskudde använde vi aldrig förra gången, det gick jättebra med vanliga kuddar när vi någon gång sittammade.

Jag tackade ja till ett nytt jobb idag!
Så förhoppningsvis kan jag börja jobba 100% igen då det är mindre spring, inga trappor och mer hjälpmedel :laugh:

nae det är en hel del som jag inte heller tänker köpa utan vänta med... och detsamma gäller de antal som dom rekommenderar... som tex amingsbh... :D tänker jag inte heller följa utan bara använda listan som en hjälp på traven. :)

Jag tackade ja till ett nytt jobb idag!
Så förhoppningsvis kan jag börja jobba 100% igen då det är mindre spring, inga trappor och mer hjälpmedel :laugh:

Grattis! :D:bump:

Jo, när det är andra barnet så blir det nog mer att man fortsätter med tvåan där man slutade med ettan skulle jag tro... ;) Allt känns som att det kommer lösa sig så mycket lättare med bebis den här gången, nu oroar jag mig betydligt mer för hur allt ska lösa sig med storebror istället och det faktum att man ska ha två att "passa upp på". :D

nae det är en hel del som jag inte heller tänker köpa utan vänta med... och detsamma gäller de antal som dom rekommenderar... som tex amingsbh... :D tänker jag inte heller följa utan bara använda listan som en hjälp på traven. :)

Det kan nog vara klokt.

Hade jag köpt BH innan mjölken runnit till så hade jag lätt köpt 75C. När mjölken runnit till och allt så slutade det med att jag köpte 80E. ;)

Tack :D

Jo visst känns det som att nyfödingen är det minsta bekymmret, en sådan vet man ju hur den funkar. 3-åringen däremot är svår nu. Mycket vilja och kan själv. Vi har våra kamper ibland :D

Åååh, jag köpte ju en syskonvagn i tisdags. Först idag tog jag mig ork till att "besiktiga" den närmre här hemma... Vad besviken jag blev. :(

1. Hela sittdelen blir ostabil eftersom det är sprucket i fästet.
- Jag hoppas sambon kan få till det bra, han är händig.

2. Den går inte in genom dörren.
- Fast jag mätte innan att den skulle gå in i både dörren och bilen!

3. En skydds"plupp" är borta, sitter tejp över, så det måste de ha vetat om utan att säga något.
- Det finns säkert nya att köpa som reservdel.

4. Ett märke i vadderingen på handtaget.
- Gör egentigen ingenting på funktionen, men det ser ju lite tråkigt ut.

5. Den är skitig.
- Jag har tid och jag har tvättmaskin (och vattenslang...). Jag hoppas bara att all klädsel går att ta loss. Annars får väl alltihopa gå under vattenslangen... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 330
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar