Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*Kl*

Gör en liten uppdatering, brukar vara inne och "tjuvläsa" men inte orkat skriva pga EXTREM stress på jobb & utbildning = helt slut!

I övrigt är det bra, v22+5 idag. Magen är STOR och jag vetefan hur jag ska kunna röra mig i slutet när jag redan känner mig orörlig.
Har jobbiga sammandragningar vid ansträngning men lyckades igår lägga två viltspår & sedan gå dem = nöjd, men det betalade sig på natten i form av smärta i magen.
Lille J sparkar & lever rövare därinne!

Så just nu så är det faktiskt rätt hyfsat att vara gravid, minns dock inte att det var såhär jobbigt med mina andra två..

Läste om trotsiga barn och även om mina är jättetrotsiga just nu (som små tonåringar!!) så är det på ett helt annat sätt än de där raseriutbrotten de hade i treårsåldern.. insåg till min förfäran att jag förhoppningsvis ska gå igenom det igen om allt går som det ska med den här graviditeten"!!

Hjälp vad har jag gett mig in på liksom...:D

Mitt hopp är att lillebror får lite mer av sin pappas temperament och lite mindre av mitt. :angel:

Här känns det rätt hyfsat också att vara gravid nu, även om sammandragningarna är rätt jobbiga ibland. Foglossningen har spritt sig från mest i ryggslutet till att värka som tusan i svanskotan (kan jag inte minnas från förra gången) och att sitta även i ljumskarna. Det har jag varit skonad från ganska bra de senaste veckorna. :)

Men men, som sagt. Det känns rätt okej nu ändå. På topp blir jag väl först om några år när båda barnen förhoppningsvis sover hela nätter. Det är ju sisådär 2 år sedan jag sist sov en hel natt. :D

KL

Nu far jag gnalla av mig lite, jag ar inne och laser mycket men det har varit sa fullt upp sen jag flyttade tillbaka till sverige att jag bara velat dra tacket over huvudet och forsvinna.
Jag brukar tanka att har jag kunnat flytta europa over med hastar sa ska det val inte vara nagon konst med ett barn sen.

Men nu ar jag trott och less och framfor allt ledsen da jag insett (ja igentligen har jag val kanske blundat for det) att jag inte orkar med 2 hastar och maste salja en utav dom och det kanns sa trakigt aven om jag vet att jag kommer att ma battre nar han val ar sald och har ett bra hem dar dom tar hand om honom, och jag slipper skuldkanslor. Troligtvis kommer jag att satta ut ponnyn pa foder ocksa da hon maste hallas igang och jag nu kanner mig for tung for henne (v.29), jaja det verkar som jag iaf hittat en vettig medryttare som kan rida 3 dar i veckan.
Det hjalper inte att sambon maste vara i bryssel (och jag bara kanner att jag vill ha han har hos mig) och vi har inte fixat nagon lagenhet annu och jag just nu bor i min pappas lagenhet. Forsakringskassan tar minst 3 manader pa sig att registrera in mig i svenska systemet igen och tack vare det kan jag ej ga pa forberedelsekursen pa mvc.

Och jag ligger efter i tillvaxtkurvan och ska pa tillvaxtkontroll med ul pa tisdag och ar nervos och orolig och magen gor ont ryggen gor ont och jag bara grater hela tiden.

Usch just nu ar det inge kul att vara gravid och jag vill bara gomma mig fran varlden.

Ursakta mitt negativa trakinlagg men idag behover jag skriva av mig lite och forhoppningsvis kanns det lite battre sen.

Men usch vad jobbigt du har det! :(

Men jag fattar inte, varför kan du inte gå på föräldrakursen hos MVC? Den har väl inte FK något med att göra? Mer än om man vill ha ersättning förstås, men om du känner att den är viktig för dig så borde du (läs: ni) kunna gå den ändå väl?

Vi gick ingen föräldrakurs förra gången, vet inte om vi tänker göra det den här gången heller. Vi har i alla fall blivit inbjudna den här gången! :idea:

Jag kan inte forlora timmarna helt enkelt pa jobbet iom att det forandrar sgin for mycket (har inte fatt mer an en 75% tjanst har i sverige), och kursen ar pa dagtid sa jag forlorar 3 timmar per kursdag och det ar en dag i veckan. Jag har jobbat heltid det senaste aret men forsakringskassan kan ej ta stallning till om det tillgodoraknas da dom ej kan snabba pa registrering.
Och jag vet inte nar min sambo kommer tillbaka till sverige och hur lange han kan vara har sa jag vet inte om han kan ga heller och inte heller kan han vara med pa ul, usch det kanns bara jobbigt idag.

Det finns sakert en losning med kanske nagon privat kurs jag kan ga eller nagot, maste skaka av mig den har offerkoftan men just nu orkar jag inte utan ligger bara och tycker synd om mig sjalv.

KL
Idag ska jag gå igenom lite bebiskläder för att se ungefär vad vi har. Bebiskläderna ligger ihoppackade med gravid och amningskläderna och gravidkläder börjar behövas nu, har fått lite kula :D.

Frågade treåringen idag om hon ville ha ett lillasyskon, men det ville hon inte. En bebis då? "Näääääe! Bebisar är dumma!"
Jag måste nog bearbeta henna lite :p

Var i Sverige är det du håller hus nu? Du behöver inte alls vara precis, men på ett ungefär?

Jag vet en barnmorska som håller privata profylaxkurser som är toppenbra! Hon rör sig i Örebro/Värmland-området. :)

Nisse: Börjar få kula NU?! :eek: Min kula har synts sen jag blev uppvätskad på sjukhuset i vecka 12. När jag kom hem därifrån sa sambon att jag blivit tjock. ;)

Jag är lika förstummad.. börja få kula NU? Jag har behövt gravidkläder från v13 den här gången :confused:
Just nu lyssnar jag på 8åringens raseriutbrott som nu sammanfaller med 9,5åringens raseriutbrott där han tjuter och vrålar för att han inte slapp tandborstningen.. herreminje.. Hur fan tänkte jag när jag tänkte att en trea vore kul.. :confused:;):D

Nåja..tur att de har lugnare dagar.. :D

Var i Sverige är det du håller hus nu? Du behöver inte alls vara precis, men på ett ungefär?

Jag vet en barnmorska som håller privata profylaxkurser som är toppenbra! Hon rör sig i Örebro/Värmland-området. :)

Nisse: Börjar få kula NU?! :eek: Min kula har synts sen jag blev uppvätskad på sjukhuset i vecka 12. När jag kom hem därifrån sa sambon att jag blivit tjock. ;)

Ja nu har jag börjat blivit lite rundare. Men man kan inte tro att jag är i v 23, hehe :laugh:.
Har bakåtlutande livmoder.
Däremot har jag kännt att byxorna stramat åt ett tag, så nu måste jag verkligen hitta igen mitt enda par gravidjeans, för jag har inte råd att köpa ett par innan lön och sjukpenning kommer och tights eller mjukisbrallor känns inte riktigt som ett alternativ på mitt jobb.

Fy så avundsjuk jag blir, min mage är STOOOR. Har inte kunnat se min muff på ett par veckor exempelvis då magen är i vägen :D
Jag har framåtlutande livmoder..

Ja nu har jag börjat blivit lite rundare. Men man kan inte tro att jag är i v 23, hehe :laugh:.
Däremot har jag kännt att byxorna stramat åt ett tag, så nu måste jag verkligen hitta igen mitt enda par gravidjeans, för jag har inte råd att köpa ett par innan lön och sjukpenning kommer och tights eller mjukisbrallor känns inte riktigt som ett alternativ på mitt jobb.

"Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning." Läste jag nu när jag kollade graviditetsuträknaren. Hjälp! Är det SÅ snart? Är dock lite bekymrad för bebban i magen så ska prata med barnmorskan om det imorgon. Jämfört med när Isaac låg i magen så känner jag nu så gott som INGENTING. Antingen har jag en löjligt lugn bebis, eller så är hon liten och ligger långt bak, eller så är det något annat. Jag vet inte. Men så stor skillnad borde det inte vara, ser inga rörelser utifrån vilket jag gjorde med Isaac, och nu är jag i vecka 30! Kan inte ens provocera fram henne att röra sig...

Och jo, jag känner att hon rör sig. Men det känns mer som "en fisk som rör sig i vattnet" än en bäbis som ska sparka och böka för fullt där inne. :crazy: Gillar inte att vara så orolig!

Jag såg inga rörelser utanpå varken med ettan eller den här. Båda har varit lugna och jag har knappast störts av rörelserna. Jag försöker också provocera fram rörelser men det händer inte att smack. Jag förstår om du är orolig i och med att det skiljer sig åt. Jag håller tummarna att allt är bra.

Jag ska också ha bakåtlutande livmoder. Men jag skyller på att det är mera nyligen som min mage var uttänjd! ;) Går in i vecka 27 idag. :eek:

Ferrari: Här är lillebror mycket lugnare än vad storebror var också. Ibland hinner jag liksom nästan glömma att han är där för han gör inget väsen av sig... :angel: När Hugo låg i magen var det full fart 24/7 och jag har ett kort där det syns en fot genom magen... :D Han bökade hela tiden, även om han inte sparkade och slog (jag hade ju ffs blåmärken på utsidan av hans sparkande) så var det rörelser i princip hela tiden.

Nu känner jag bara lite småsprattel då och då. Det är väldigt sällan (typ en gång senaste veckan) det blir "hela havet stormar".

Fast, jag tänker mest att jag hoppas lillebror har kvar sitt lugna temperament utanför magen också, för Hugo har kvar full fart 24/7. ;):D

Men det är inte jätteskönt att ha liten mage heller, för bebisen är ju normalstor, så det blir tråååångt ;).
Förra graviditeten kändes det som att jag skulle sprängas innifrån alt föda bebisen oralt :crazy::rofl:

Jag har 88 dagar kvar! :eek: Herregud,vad snabbt det går nu på slutet! I början gick det såååå segt,speciellt innan v 12....

Ang rörelser så är min ganska lugn,buffar på i bland,men har inte fått någon hård spark än,utan små buffar så magen rör sig. I bland kan det gå en hel dag nästan innan jag känner något,men jag har bestämt mig för att inte oroa mig! Jag själv var väldigt lugn i magen,medans brorsan höll på att sparka mamma ur sängen en gång! :D

Har inte kunnat se min muff på ett par veckor exempelvis då magen är i vägen :D

:rofl: Hahaha samma här, va tusan berättar ingen sånt här för innan man blir gravid? Man skulle ju liksom vilja hålla efter pälsen där nere men hur tusan ska det gå till när man inte ser nåt? :angel: :D

KL

Oh my good, jag har 74 dagar kvar till beräknad förlossning :eek: Är i vecka 30 nu!!

Vad gäller sparkar så verkar min bebi va den lite ehh... vildare sorten :D
Den buffar, sparkar, vänder och vrider på sig mest hela tiden så man undrar om den nånsin sover. Min sambo brukar känna på min mage ibland när jag sover och då är det tydligen full rulle där inne. Jag har dock vant mig så jag sover rätt bra ändå. Ibland guppar min mage åt alla möjliga håll samtidigt så man knappt vågar tänka på vad kiddon pysslar med egentligen. Men jag är glad så länge den inte sparkar så hårt att det gör ont, än så länge är det mest mysigt att känna den :) :love:

Livmodern var idag 28 cm
Hjärtljuden på 140-145
Min vikt MED kläder 65,3 (har alltså gått ner i vikt)

Återkommer sen när min son slutat klänga på mig ;)

Jag har 83 dagar kvar till beräknad förlossning. Är i vecka 29.

Var till Bm idag
SF-mått: 28,5cm
Hjärtljud: 142 slag/minuten

*kl*
Bebis roar sig med att trycka in händer och fötter under revbenen. Börjar bli väldigt öm. Sparkarna är mycket hårdare också, så magen studsar verkligen när hon sätter igång ;)

Jag har 83 dagar kvar till beräknad förlossning. Är i vecka 29.

Var till Bm idag
SF-mått: 28,5cm
Hjärtljud: 142 slag/minuten

Jag är i vecka 30, (29+1). Våra två töser verkar ju ligga rätt lika på hjärtljud iallafall. Min livmoder är 0,5 cm mindre så ja, inte helt olika :)

Tror jag och mannen lyckats komma på ett namn nu :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 330
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar