Sv: Vinterföräldrar 2011
Vi ska på bröllop i helgen och jag tänker nog lämna henne hos mina föräldrar då.. I natt var hon vaken mellan 3 och 6 och då var hon med min sambo och åt ingenting, så hungrig kan hon väl inte vara. Hon äter jättebra dagtid. Jag övar som en galning med vällingen och nu äter hon faktiskt en hel deciliter.. hihi!
Jag känner att helgen kan vara ett ypperligt tillfälle att sluta amma
Svante var likadan med sömnen men nu har jag tröttnat, jag blev ett vrak eftersom jag inte kan somna medan han ammar så jag sov bara en knapp timme i stöten
Vi gjorde som så att jag helt enkelt gick ut i vår gäststuga och sov ett par nätter, dels fick jag sova och dels fanns jag inte där att snutta på. Ett tag efter det så åkte vi till mina föräldrar och då sov Svante hos min mamma medan jag och sambon åkte till deras sommarstuga och sov, helt fantastiskt
Efter det har min sambo fått ha "nattvakten" och efter tips från BVC så ger han honom bara lite vatten från flaska när han vaknar, de behöver ingen mat under natten. Det har gått lite upp och ner men på det stora hela har det gått jättebra! I natt somnade han 20.30 och sov till 01 då han fick en liten slurk vatten och somnade om och vaknade igen 03.30 för en liten slurk vatten till. Sedan vaknar han när sambon går upp kl 05.30. Då ammar jag och ibland somnar han om och ibland inte.
Det här verkar funka för oss men ni får testa er fram vad som funkar för er
Vi ska på bröllop i helgen och jag tänker nog lämna henne hos mina föräldrar då.. I natt var hon vaken mellan 3 och 6 och då var hon med min sambo och åt ingenting, så hungrig kan hon väl inte vara. Hon äter jättebra dagtid. Jag övar som en galning med vällingen och nu äter hon faktiskt en hel deciliter.. hihi!
Jag känner att helgen kan vara ett ypperligt tillfälle att sluta amma