Sv: Vinterföräldrar 2011
Grattis till giftermålet!
Skönt att Bella verkar börja kunna äta mat också
Håller tummarna att det går åt rätt håll nu.
Inte så aktiv här nu längre, har fastnat i beachtråden på äu
Men nu behöver jag lite synpunkter här.
Sista tiden har jag tyckt att min mage verkat svullen till och från.
Mest efter att jag ätit, ibland känns den jättestor. Tycker även att jag känner rörelser ibland, inte ofta men ibland, även det mest efter maten.
Naturligtvis går tankarna då till om jag är gravid (hoppas inte) Har inte känt någonting annat som kan tyda på det, absolut ingenting. De gånger jag varit det förut har jag tydligt märkt av det redan tidigt. Har ju två barn och gjort en abort, och alla dem gångerna har jag haft uvi i början. Verkligen tydligt också.
Men ingenting sådant nu. Inget illamående, inga ömma bröst ingenting.
Hade p plåster ett tag men slutade ganska snabbt med dem.
Fick då mens som varade i tre veckor, mådde inte bra av dem alls så vi valde att köra med kondom ändå. Har haft mens även efter det, var väldigt lite då (men ändock en vecka) men tänkte att det beror väl på att det var så länge förra gången.
Har testat men det visar negativt.
Vi har haft oskyddat sex en gång, tog ett akut p piller dagen efter, fixade p plåster osv. Men orolig blir man ju ändå. Så vad tror ni? Är jag bara nojig eller vad? Har inte gått upp i vikt eller så heller.
Skulle jag nu ha blivit gravid ändå, så tycker jag ändå det är för tidigt för att känna rörelser. Kan man känna sådant i magen utan att vara gravid? Tarmrörelser?
Tilläggas kan också att jag har börjat satsa på att gå ner i vikt.
Så jag har börjat röra mig mycket mer än förut och ändrat om kosten.
Sista tiden har jag dock slarvat en hel del och ätit onyttigt osv. Kanske kan det påverka också?