Sv: Vinterföräldrar 2011
KL
Här händer det rätt mycket också och det blir inte särskilt mycket tid vid datorn!
Svante har börjat rulla och hasa sig runt så fort man lägger ner honom, går jag på toan kan jag hitta honom ett par meter från där jag lade honom. De senaste dagarna har han börjat ställa sig på alla fyra med knäna uppdragna under sig. Det dröjer nog inte så länge innan han kryper. Jag var tydligen precis fyllda 5 månader när jag började krypa och han har ju bara ett par veckor dit...
Han har fått börja smaka på lite olika saker. Gröt gillar han inte särskilt mycket, päronpuré är däremot mumsigt. Banan funkar sådär medan jordgubbar var en riktig hit! Tyvärr har jag någonstans i bakhuvudet att just jordgubbar inte var så bra för små barn, någon annan som vet?
Tyvärr har nattsömnen varit rätt kass den senaste månaden
han somnar oftast i hyfsad tid (runt 22) och sover sedan till ca 01, sedan vaknar och äter han 01,03,04,05,07 och sedan är det dags att gå upp
Jag är ganska trött på morgnarna kan man lugnt säga... Hur får man honom att sova längre? Vi har försökt ge honom ersättning som sista mål och dessutom amma efter det. Han äter väldigt lite när han äter tror jag? När han får ersättning så äter han ca 60 ml, på paketet står det att en 4-månaders äter 140-200ml per mål
I morgon skall vi in på vägning och mätning på BVC, jag skall passa på att fråga om mat och sömn då.