Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Joo, men det händer ju så mycket runt omkring.

Här hemma har tjompis blivit så rackarns snabb! På en blinkning står hon på alla 4 från att sitta på rumpan, ingen fot som fastnar, och där står hon och gungar och är jättearg. Sötunge :love:

Första tanden har tittat fram för någon vecka sedan, bara sådär, inget gnäll alls, en dag var det bara vasst :D Och hon har kommit på att man kan säga pappa. Så papapapapa låter det hela dagarna här hemma, otacksamma unge, är det inte mamma dom ska börja säga?! :mad: :love:

Annars så planeras det inför husvagnssemester Sverige runt, vi ska gifta oss på fredag, och tja, det är allmänt mycket just nu. Jag är i valet och kvalet om jag ska omplacera ena hunden, sitter och försöker bli lite klok på distansutbildningar, känner att jag skulle vilja hoppa på något plugg, halvfart iaf nu under mammaledigheten. Dels för att få göra någonting, hålla huvudet i trim, och dels för att spara på dagarna. Någon som pluggar och har koll på distansgrejen? Vart hittar man bra utbildningar?

Dessutom har jag nu skickat in dagisplatsansökan till tjompan för februari 2013. Hoppas det tar låång tid dit. Sambon och jag är inte riktigt på samma linje, jag vill helst inte skola in henne, eftersom att vi skulle vilja ha ett barn till i slutet på 2013 (mensen kom tillbaka idag :bump:) så medans jag vill ha henne hemma tills dess och trixa ihop dagar/ev plugg/ extrajobb osv så vill han att hon går på dagis. Nåja, vi får se hur det blir, söka en plats så att man kanske har lite och välja på är ju inte fel iaf!! :)

Grattis till giftermålet :):banana:
Låter mysigt med husvagnssemester.

Rasmus står också på alla fyra och gungar, sedan lägger han sig på mage och blir arg när han inte kommer någonstans :D Är på g att han sätter sig upp också.
Han är inte still en sekund :p

Grattis till giftemål!

Här går det bättre än förväntat med mjölkfritt! Vi ska till BVC om 1 1/2 v, hoppas hon har gått upp ordentligt för nu slukar hon gröt på 1/2 dl vtn morgon och kväll med lite smör el olja i!!

Knapplån.

Blir inte så många uppdateringar just nu, det mesta står stilla typ. Bella växer och mår bra såklart, men allt runtom. Nu väntar vi på vidare utredning om vad som är fel med hennes system, eftersom att hon fortfarande blir väldigt dålig om hon får smaka på något. Tyvärr går inte ens majskrokar, och frukten mår hon ännu sämre av nu än tidigare vid provsmakning.

Men hon var på läkarbesök på sin 6 månaders dag, och har blivit 65 cm lång och väger 7,3 kg :) Så det går långsamt men stadigt i alla fall!

Så jobbigt! Hoppas att ni snart hittar felet, så lilla bellan också får prova lite annat och må bra, för visst verkade hon tycka om det eller minns jag fel?

Kl
Här hemma planeras för semester, nästa vecka drar vi söderut och det är massor som ska göras innan...

Hon älskar att äta riktig mat, tyvärr. Det känns så jäkla hemskt att se henne titta på oss när vi äter, medan hon varje gång sträcker ut händerna för att få smaka :( Och att veta att man inte kan ge henne någonting.. Att vänta är enkelt för läkarna kanske, men fruktansvärt jobbigt att leva med för oss. Vi kommer mest troligt att få vänta ett bra tag till, och Bella kommer att missa så mycket som är viktigt just i den här åldern..

Usch, vad frustrerande för er allihopa :cry: Hoppas dom hittar felet snart, eller ännu bättre- att det växer bort av sig självt!

kl

Jag har inte skrivit i tråden på evigheter! Jag är inne och kikar ibland, men oftast glömmer jag att logga in och sen gick den dagen också, hehe.
Men vi mår bra och Ture växer så det knakar! Vi har varit hos min mamma i tre veckor då vårat badrum och tak blivit bytt hemma (sambon har även blåst ur HELA övervåningen!) men ska åka hem igen på fredag- längtar!! Lille T sover mycket bättre på nätterna sen jag började låta honom somna med flaskan (en ovana byts ut mot en annan :D), lite gråt blir det men jag orkar inte bry mig om det längre. På natten vaknar han fortfarande minst en gång och då lyfter jag över honom till mig. Får se när jag tröttnar på "nattsnuttandet" och bestämmer mig för att sluta med det, för tillfället fungerar det bra så här. Även om jag så klart drömmer om att sova en hel natt nån mer gång innan jag självdör av ålderdom och trötthet.... :angel:

T:s utveckling står lite "still" just nu. Han har precis lärt sig att säga "pa pa pa pa" och "ga ga ga" så det underhåller han sig med större delen av dagarna. Han vägrar att lära sig att åla utan sitter nöjt på en och samma fläck och grejar med sina saker. Han är otroligt social och är som allra nöjdast när det är folk omkring oss eller när vi är ute och går/på stan eller hittar på andra aktiviteter. En tråkig hemmadag är det värsta han vet och då blir han förfärligt gnällig (vilket ju är bra, det motiverar mig att hitta på saker- jag som ju är en sån där som gärna stannar hemma annars ;) )
Inga tänder i sikte ännu, får se när dom vill dyka upp. Jag fick tänder när jag var åtta månader, så det kanske blir då, vem vet!
Han äter i alla fall med god aptit, vanlig mat som jag gör till honom själv. Inte så värst förtjust i burkmat dock. Har köpt hem en såndär plastmojäng från barnmatsburken och ska börja tillverkning av Ture-mat att fylla frysen med när vi kommer hem. Han ammar fortfarande efter varje mål, men det märks redan att mjölkproduktionen har gått ner betydligt. Nu när man börjat mata honom vanligt inser man ändå hur otroligt smidigt amning är. Helt plötsligt måste man ha framförhållning och planera måltider! Det blir mycket torsk och potatis kan jag säga ;)

Senast ändrad:

Kl

Visst är det smidigt med amning!!! Min tjej äter gröt 2 ggr om dagen och vi har inte börjat med annan mat än - hon är ju bara 5 månader. Men det stora som har hänt är att hon har sovit mellan 22 och 4.30 i natt utan mat!!! Har aldrig hänt!! Hoppas det vänder nu!

Jag har beställt en bok, "somna utan gråt" som jag hört mkt bra om! Ska nog komma till rätta med sovrutinerna snart!!

Håller tummarna för att hon fortsätter sova.

Bebben: Vilken tuff situation.
Hoppas de hittar felet snart.

Emor: Härligt med semester :)

Rasmus växer och utvecklas i rasande fart.
Han sitter själv nu och står på alla fyra och gungar.
Men han har inte kommit på hur man hasar framåt än, så han blir tvärarg när han inte kommer någonstans.

Suck.
Vad jag önskar att Rasmus sov när han var trött, istället för att gnälla hela kvällarna. Han somnar högst sällan före midnatt, så vill vi ha lite vuxentid så blir det mitt i nätterna och då orkar man inte mycket annat än sitta här.
Kvällarna nu består av ett konstant gnällande, bärande och kräkande.
Så less!

Han är sååå trött men så fort jag går upp så vägrar han sova.
Bara och få honom att ligga ner är ett helt företag.
Kan inte gå och bära honom hela kvällarna.

Senast ändrad:

Suck.
Vad jag önskar att Rasmus sov när han var trött, istället för att gnälla hela kvällarna. Han somnar högst sällan före midnatt, så vill vi ha lite vuxentid så blir det mitt i nätterna och då orkar man inte mycket annat än sitta här.
Kvällarna nu består av ett konstant gnällande, bärande och kräkande.
Så less!

Han är sååå trött men så fort jag går upp så vägrar han sova.
Bara och få honom att ligga ner är ett helt företag.
Kan inte gå och bära honom hela kvällarna.

Jag läser just nu boken "somna utan gråt", verkar mkt bra! Finns på adlibris för 39 kr!!

Kl

Här är det full fart! Tycker det händer nåt för varje dag :D
Undrar om Elina är mitt i ett utvecklingssprång, oftast är hon hur go och glad som helst, men plötsligt så har hon börjat bli lite extra kinkig, när hon ska äta så vill hon ofta ligga läääääänge och så blir hon trött tidigare på kvällarna..
KAN va så att det är nån tand på G, hon dreglar nåt fruktansvärt och ska hela tiden ha nåt i munnen att tugga på.
Hon har dessutom börjat åla, baklänges! Det märkte jag igår, la henne på ett täcke ute på mage, satt och tittade på annat och nästa gång jag tittade på henne så låg hon nästan utanför:rofl: Då hade hon lyckats åla sig bakåt!

Hon sover ganska oroligt just nu på nätterna. Kan så små barn ha mardrömmar?
Oftast blir hon ganska lugn när hon får komma över till mig och sova där. Ibland sträcker hon ut handen, alldeles som för att känna att jo, mamma ÄR där:love:

Åla baklänges gör Rasmus också, sedan blir han tvärarg när han vill framåt och inte lyckas. Är nog tänder på g här också, det är kinkigt lite titt som tätt, sover mycket dagtid och är svår att lägga på nätterna. Han dregglar inte så mycket dock men allt ska tuggas på och det märks att det kliar.
Nu står han och gungar på alla fyra också så fort han har chansen.

Senast ändrad:

Rasmus hasar framåt också nu.
Är på g att börja krypa också, idag har det hänt saker här :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 082
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar