Sv: Vinterföräldrar 2011
Joo, men det händer ju så mycket runt omkring.
Här hemma har tjompis blivit så rackarns snabb! På en blinkning står hon på alla 4 från att sitta på rumpan, ingen fot som fastnar, och där står hon och gungar och är jättearg. Sötunge
Första tanden har tittat fram för någon vecka sedan, bara sådär, inget gnäll alls, en dag var det bara vasst
Och hon har kommit på att man kan säga pappa. Så papapapapa låter det hela dagarna här hemma, otacksamma unge, är det inte mamma dom ska börja säga?!
Annars så planeras det inför husvagnssemester Sverige runt, vi ska gifta oss på fredag, och tja, det är allmänt mycket just nu. Jag är i valet och kvalet om jag ska omplacera ena hunden, sitter och försöker bli lite klok på distansutbildningar, känner att jag skulle vilja hoppa på något plugg, halvfart iaf nu under mammaledigheten. Dels för att få göra någonting, hålla huvudet i trim, och dels för att spara på dagarna. Någon som pluggar och har koll på distansgrejen? Vart hittar man bra utbildningar?
Dessutom har jag nu skickat in dagisplatsansökan till tjompan för februari 2013. Hoppas det tar låång tid dit. Sambon och jag är inte riktigt på samma linje, jag vill helst inte skola in henne, eftersom att vi skulle vilja ha ett barn till i slutet på 2013 (mensen kom tillbaka idag
) så medans jag vill ha henne hemma tills dess och trixa ihop dagar/ev plugg/ extrajobb osv så vill han att hon går på dagis. Nåja, vi får se hur det blir, söka en plats så att man kanske har lite och välja på är ju inte fel iaf!!