Sv: Vinterföräldrar 2011
Tja...
Min lilla är ju nu... 13 månader och typ, 2 veckor eller nått, inte räknat.
Vi jobbar ju omlott, då vi velat skjuta på inskolningen. Nu kommer det ändå bli av i april, vilket känns ok.
Hon går, springer, klättrar och är allmänt överallt. Äter som en häst (en barnportion när vi är ute och äter slukar hon i ett nafs, och ska allt ha av mamma också...) och hon börjar prata lite grann. Mamma, pappa, Chili (hunden) och en del andra ord, som dock inte är lika tydliga för alla andra. Hennes favoritord verkar dock vara "mäh!" hahaha, vilket hon går runt och säger såfort någonting kan bli lite tokigt, "mäh" och händerna rakt ut, uppgivet. Så sött
Hon har även hittat sin första förelskelse tror jag, en mjukisko som hon döpt till mumu som ska med överallt. Fantastiskt, när mumu är nästan lika stor som tjomp själv. Nåja, söt är hon iaf där hon vandrar runt med armarna om mumu och planlöst går runt och snackar utan att riktigt se vart hon går för kon är för stor... Hon har inga problem med att sysselsätta sig själv en liten stund, bortsett från om man är i köket, då ska det hjälpas till! Disken är verkligen en favorit, och tvättmaskinen är ganska rolig den också.
Sömnen har vi nu, med tanke på förskolestart i april (hej vara ute i god tid) försökt börja styra upp lite, innan har hon ju somnat vid 22-23 och sovit till 10 ungefär. Nu börjar operation väcka bebis, och det brukar vi göra vid 8:30-9.00 cirka, hon somnar då för natten vid 21 cirkus, känns ok då det är tider som kommer fungera när hon börjar på förskolan. Hon är inte speciellt morgonpigg, alls, så jag har inga förhoppningar om att hon ska vakna tidigt, utan vi kommer försöka lägga schemat så att hon kan få fortsätta att sova lite längre än "normalt" på mornarna. Dagssömnen varierar kraftigt, ibland hoppar hon över den helt, ibland sover hon 30 minuter uppdelat på 3ggr, ibland sover hon 1,5 timme 1 eller 2 gånger på en dag. Inga raka besked där ännu alltså.
Men hon är så himla go, och det är så roligt att se henne växa upp och bli stor, och få se all denna personlighet som bara bubblar under ytan. Hon är sprallig, och mysig, och hon helt underbar