Sv: Vinterföräldrar 2011
Knapplån.
Bella har nu bara hostan kvar, så skönt att hon mår bättre! Hon sover som vanligt igen, och är glad typ jämt. Hon har nästan kommit upp i sin vanliga mängd mat per dygn också, men aptiten är fortfarande sämre än vanligt tyvärr.
Hon både växer långsamt och går upp i vikt väldigt långsamt nu, och det börjar bli så galet påfrestande
Jag hoppas allt jag bara har att det ska bli annorlunda när hon kan få i sig riktig mat, gröt och annat sen. Ja, jag hoppas att det ens ska gå att GE henne sådant..
Hon har fortfarande inte passerat 6 kg, trots att hon borde ha gjort det enligt sin kurva. I princip alla bebisar som är 5-8 v yngre än henne är både längre och tyngre som vi känner/vet om. Känns lite jobbigt ibland.
Man blir ju så orolig liksom.. Visst, en bebis som mår dåligt hade ju inte betett sig som hon gör - men för lite mat kan ju ändå inte vara bra.
I övrigt så börjar hennes pappa att jobba om några veckor igen, och jag är halvt panikslagen i för faktumet att jag ska stå själv om dagarna. Jag är konstant utmattad, har grava sömnproblem och extremt svårt att sortera ut och orka med allting som liksom följer med att ha barn. Min diagnos gör att allting blir 100 ggr svårare, och även om jag lyckades helt ensam med stora sonen så minns jag hur fruktansvärt jobbigt det var många dagar.
Men nu har ju tack o lov Bella en pappa som kommer att komma hem varje eftermiddag och vilja vara med henne, och han är en underbar sambo som verkligen gör sin del här hemma också. Ofta mer än så med, eftersom jag jämt är orkeslös typ..
Nåja, allting löser sig ju. Bella är en väldigt enkel och glad tjej, så vi kommer säkert att klara av dagarna fint ihop, även som ensamma