Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja herregud vad de växer! Skulle tippa på att E har passerat 5kg nu, eller iaf är där mkt snart, vägde ju 4825g sist vi var in och det är snart två veckor sedan Har bokad tid för 3-mån sprutan
Hon har kommit på att hon kan rulla över till rygg igen om man lägger henne på mage, det ser för kul ut för hon har inte direkt kontroll och sen blir hon arg för att hon hamna på rygg
Pappa påstår att hon även rullat från rygg till mage, men det tror jag inte på
Han har inte så stor koll och måste ha blandat ihop, annars har vi nog ett nytt rekord, hon är ju inte ens 3månader än
Haha, L rullar fortfarande inte Sitter dock utan stöd och kan observera världen finfint, verkar inte minsta sugen på att försöka ta sig någonstans. Själv gick jag vid 16 månader och kröp aldrig så vi får se om det är ärftligt...
Sa här om dagen att det är hög tid att köpa en egen köksstol till E, pallar man upp med kuddar så sitter hon nog ganska bra. Idag fick hon för första gången sitta i selen med ansiktet utåt så hon fick se världen, det var uppskattat
Blev ju då helt utan stöd för nacken/huvudet och det gick finfint! Hon tog lite stöd med hakan mot kanten framtill när hon blev trött
Åh, vad kul att ni ska få dyka! Ska ni ta kort under vattnet? Du får verkligen berätta mer om hur det gick efter erat första dyk! För övrigt rullar inte T heller, har väl hänt någon gång från mage till rygg men mest av misstag. Däremot fick jag en föraning i vattnet om vad som komma skall när han väl tar sig upp på benen.. Om han springer lika mycket som han sprattlar i vatten kommer morsan få ränna runt hela dagarna efter honom
kl
För tillfället går jag igenom en otroligt jobbig period. Jag och sambon har det rätt knackigt och jag funderar mycket över livet, och hur jag vill ha det. Lille T är det bästa som nånsin hänt mig och jag skulle verkligen göra allting för honom, men innefattar det verkligen att ge upp hela ens egen lycka? Självförverkligande borde kanske inte få ges utrymme när man är förälder?
Jag tror inte det är någon fotografering planerad. Och jag lär nog berätta hur det är
Vad jobbigt att du har det knackigt med sambon, men med nyss hus, visst har ni en del renovering? Bebis och lite olyckligt inom hunderiet (tänkte på höfterna) så är det kanske bara mycket just nu?
Angående ens egna drömmar, så sitter jag faktiskt i dagsläget och filosoferar på vad jag vill göra sen. Om jag ska plugga och "bli något" så innebär det flera år utav lite halvknackig ekonomi. I dagsläget tar jag ju inte ut några föräldrapenningsdagar, för att spara på dem då jag inte vet vad jag vill göra. Men det innebär ju att det inte är så fett. Vill jag ha det så flera år till? (har isf tänkt plugga utan lån). Det kommer försena ett husköp, jag som inte ens är säker på vad jag vill plugga...
Både jag och sambon hade fast jobb och utbildningar redan när vi fick vårt första barn. Nu har vi hunnit köpa hus också. Vårt problem har varit att vi båda haft jobb då vi jobbar helger, kvällar och nätter.. Jobbigt pussel! Men så igår fick sambon besked om att han fått ett jobb som är bara dagtid - UNDERBART! Det löser SÅ många problem för oss! Nu kan vi ha barnvakt någon gång för att göra nåt roligt och inte för att vi måste jobba
Jag kommer plugga vidare en vacker dag och då handlar det om ca 1 år och vi får se vad jag väljer för inriktning.
Idag har jag och lillan vart ute och knallat i det fantastiska vädret!
Men hjälp! Nu börjar det bli jobbigt, lilla damen här har visat för längesen att hon är lite väl morgonpigg men nu börjar det gå till överdrift.. Det är tredje morgonen hon vaknar vid 5(!) och är hur pigg som helst
Hur ska jag lyckas få henne att sova längre på morgonen?!
Hade det varit så att hon bara vill äta och sen kunde somna igen så hade det ju vart lugnt men hon vill ju inte somna om
Sambon jobbar kvällar/nätter så han kan inte ta henne nån morgon heller så jag får sova..
Fine om hon kunde sova iaf till 6, eller helst 7... Men 5?!?
Håller tummarna stenhårt för att hon kan somna om när hon ätit klart, men det är tveksamt, hon ser löjligt pigg ut...
Har inga bra råd att ge men kan du inte passa på och sova när sambon är ledig?
Håller tummarna för att hon börjar sova längre snart.
Här vaknar oftast båda barnen vid 6-7 tiden.
Sedan är det full fart hela dan
Just nu ligger Rasmus i gymmet och diskuterar hejvilt
Han vrider sig så snart har han huvudet där han hade fötterna när jag lade ner honom. Det är nära att han vänder sig från rygg till mage också.
Var på arbetsintervju i onsdags, vikarie på ett äldreboende.
Igår ringde de och sade att jag får jobbet! Woho!
Känns lite sådär att vara borta från barnen men det måste bli så.
Inkomst måste vi ju ha.
Jag är så äckligt trött på kräk!
Bytte kläder på både mig och Rasmus för bara en stund sedan.
Satte honom i knäet och naturligtvis kräktes han ner både sig och mig igen.
Suck..
Han har precis börjat på nytt jobb, nyöppnat, så just nu är han nästan aldrig ledig, tror han vart ledig 3dagar på nästan 3v så när han väl är ledig så är han så trött att jag inte har hjärta ens att be honom att ta henne..
Aha oki, ja svårt med ledigheter och sådär då.
Men hoppas hon börjar sova längre snart alla fall så du får sova mer.
Rasmus har blivit jättestark i nacken nu och reser upp sig på armarna och tittar.
Eftersom han då bara sover på mage så är det nu jättesvårt att få honom att sova. Åtminstone på dagarna.
På rygg sover han bara när vi är ute och går.
Påverkas era barn av vädret?
Rasmus blir jättekinkig när det är oväder på g.
Idag ösregnar det och han har varit kinkig hela eftermiddagen.
Jättetrött men vägrar sova, han vaknar nästan direkt igen och är ledsen
Lustigt, tänkte på det för ett tag sen när hon var supergrinig och det var pissväder, idag har hon varit precis som du beskriver R, trött och kinkig men vägrar sova. Ute har det regnat hela dagen. Sammanträffande eller ej törs jag inte svara på
Rasmus blir så varje gång verkligen.
Isak var likadan som bebis.
De är väl mer känsliga och mottagliga för väderspänningar antar jag.
Ska bli intressant att se hur det blir i sommar sedan, när det blir åskväder.
Hur gammal är han nu?
Elinas bodys i strl 56 börjar bli i minsta laget, tänkte tidigare idag att det snart börjar bli dags att plocka fram 62...
Idag är Elina trött. Glad när hon är vaken men sovit större delen av dagen. Kanske tar igen gårdagen då hon knappt sov alls..
Vi har soligt och fint idag så vi får massa friskluft då jag avskyr att vara inne när vädret är fint, ska strax iväg och träffa en kompis och hennes valp, tar med mig en av mina hundar och Elina så klart!
Undrar om man kanske ska ta med lite kaffe...?
Vi har också sol idag. 10 gr i skuggan.
Isak kör våga vägra allt idag.
Det är så uppenbart att han får göra som han vill hos pappan, fast tar man upp det med pappan så säger han att det inte alls är så. Men när han kommer hem på fredagarna så märks det så tydligt.
Jobbig situation.
Typiskt också.
Hoppades på att få en lugn kväll själv nu.
Sambon är hos sin bror, vi lade båda barnen innan han åkte.
Nu vaknade Rasmus och bara vägrar sova. Hoppas Isak sover alla fall.
Jag som tänkte duscha
Gravid - 1år
Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Ekonomi & Juridik Nej jag tror inte det går att få ekonomisk bärighet i det, om ni skall bygga upp nytt på en tom markbit. Ligger det nära storstad kan ni...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.