Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Åh, men ändå vad spännande att leta ny bostad!! Det är så himla härligt när man hittat rätt och verkligen känner sig som hemma. Vi har bott i vårat renoveringsobjekt sedan Ture föddes och jag kände mig som hemma redan första dagen, trots flyttkartonger och allmänt kaos. Det känns liksom i magen när man hittat rätt :)

Ang fästingmedel så köpte jag faktiskt Frontline i år. Jag provade det på min förra hund men var inte nöjd med resultatet, men jag vet ju också att det kan variera från individ till individ hur "bra" det tar. Annars har jag haft Scalibor då jag, precis som du Bebben, upplever att det är det enda medlet som faktiskt fungerar. Men det är klart man blir nojig nu när hunden och bebis ligger på samma golv och käkar på samma saker osv (..... :angel:)

kl
Jag har köpt en bok. "Sova utan gråt" heter den. Faktiskt en himla trevlig bok till billig penning för oss som har problem med nattsömnen! Så det är ett litet tips till alla er andra som inte får sova :p Inatt har dock Ture bara vaknat tre ggr, och sovit bra fram tills pappas väckarklocka ringde. Men målet är ju att återgå till att han ska sova i sin egen säng om natten så vi får se hur bra det går.

Känner mig lite bitter också, då jag skrev upp mig som medhjälpare på en tävlingslydnadskurs men nu har insett att man inte kan ha aktiviteter kvällstid när man har en liten bebis som man lärt att somna med hjälp av amning... Vi provade häromdagen att min sambo hade honom på kvällen då jag skulle på styrelsemöte, slutade i att jag fick komma hem efter 50 minuter och Ture skrek så han nästan spydde... :cry: Inte kul för varken mig, Ture eller Mattias som ju känner sig som "världens sämsta pappa" som inte kan få bebisen att sluta gråta.

Förutom det så går det riktigt bra för oss nu, vi trivs med tillvaron och Ture växer så det knakar. Den här veckan är det mycket "sträcka ut tungan" och ge mamma tjuvnyp och skratta förtjust när hon utropar "AJ!!!!". Säkert jättesund bebis :D

Fy satan för fästingar!
Dem och tvestjärtar är det vidrigaste som finns!

Idag har vi en våga vägra allt dag :p
Lillknodd är jättetrött men sover bara nån minut i taget innan han börjar böka, knorra och gnälla igen. Vill inte sitta i babysittern, inte ligga i gymmet och inte sova. Fast han verkligen skulle behöva sova.

Ang selen du knäpper midjebältet, vrider så du har plattan på höften och stoppar i bebis. Sen vrider du runt selen till rygg läge, tar på axelremmarna och voila!

Här med. Tidigare på dagen låg han dock i vagnen.
Blev en promenad och då sov han.

Nu ikväll är vi tillbaka i vägra sova stadiet igen dock ;)
Han är så himla trött, men ändå ska han inte sova. Suck.
Sambon försökte natta förut när jag lade Isak. Rasmus var på väg att somna då, sedan vaknade han igen och var ledsen. Nu sitter jag och försöker få honom att sova. Får se hur det går, han skriker inte men bökar som tusan ;)

Asch då. Trodde han hade somnat, men nej.
Då började han om och skrika igen. Gaah.
Han som alltid är så lätt att få och sova annars.

Nu sover han tror jag.
Han sov när jag gick ner alla fall :p
Visar sig om han fortsätter med det eller vaknar.

Senast ändrad:

Bella kom in i en likadan period för två dagar sen. Hon är sjukt trött på dagarna men ska bara inte sova, hon ska ha koll på ALLT! Man får lura henne till sömns, men hon sover inte länge alls. På kvällen somnar hon dock precis som vanligt, och sover till morgonen - jag har äntligen hittat en metod för att mata henne i sömnen, så man slipper vara vaken i flera timmar mitt i natten. Längtar dock mycket till hon kommit ikapp mer så att vi slipper mata när hon sover..

Imorgon ska vi göra vår första långresa! Ca 120 mils bilkörning upp till fjällen, för några dagars familje/släkt-umgänge. Därefter ner till Sundsvall, och sen ner till Stockholm. I 11 dagar blir vi borta sammanlagt, inkl dom ca 240 milens körning. Ska bli kul att få komma iväg hela familjen!

Ang selen du knäpper midjebältet, vrider så du har plattan på höften och stoppar i bebis. Sen vrider du runt selen till rygg läge, tar på axelremmarna och voila!

*fniss*
Ja, så avancerat kanske det inte var då ;) varför ska man krångla till allt :D

KL
Dagen har varit sjukt jobbig? E har bara gråtit och skrikit och ätit. Sovit i typ 5min perioder (om ens det) efter hon ätit, sen börja det om igen..
Först fram mot halv nio på kvällen lyckades jag få henne lugn nog att vara stilla i min famn med bara lite sporadiskt smågnäll, så trött att ögonen föll ihop hela tiden men fortfarande vägran att sova..
Slutade med att vi gick upp vid halv tio för att sova. Då tog det inträngda minuter innan hon sov djupt! (detsamma gäller manna ;))
Sen blev jag väckt 4,5h senare:eek::D
Nytt rekord för henne!
Blir förmodligen tidig morgon för oss, men det var det värt :)

Ååh härligt med fjällen! Vart i fjällen är det ni är? Vi har en stuga i adolfström, eller ja sambons släkt :-)

Hehe nyfikenheten tar över sovandet.
Rasmus sov i natt alla fall, han somnade till slut.
Nu på förmiddagen har han sovit 4 timmar, nu sitter han i mitt knä och tittar.:D

Vi är på väg upp till någon mindre ort utanför Vemdalen. För mig är det typ kalfjäll, men för er däruppe är det säkert ingenting ;) Vi har kört kring 50 mil eller så nu, och äntligen så slocknade Bella. Dom stora barnen sover sen en timme tillbaka, tack och lov.
Vi ska mellanlanda i Sundsvall för några timmars vila innan vi kör den sista biten. Det känns som att Bella kan behöva få ha utsträckt kropp en stund..

Ja, man måste ju titta på ALLT! Som tur är så går ju dessa perioder över :) Och Bella sover som en klocka på natten, och då blir det lite lättare under dagen.

Härligt med fjällen!

Kl
Haha såg nu att mobilen ändrat flera ord i förra inlägget utan att jag märkt nåt..
Dagen var 100ggr bättre än dagen innan. Tjejen var pigg och glad nästan hela tiden förutom en gråtperiod på em, men den är nästan obligatorisk :D
Vi var supertrötta på kvällen båda två så det blev ännu en tidig kväll.. Resulterat i hela 5h sömn innan hon vaknar för nattmål :banana:
Det är lyx och jag passar på att njuta så länge det varar :D

Rasmus också, fast i natt har han vaknat varannan timme.
Som tur var räckte det med att ge nappen så somnade han om.
Just nu sitter jag och matar och försöker få Rasmus att ligga still :p

Vi kom fram till Sundsvall kl 05, och vid 06 ungefär så slocknade Bella igen i sängen. Övertrött och ledsen, och så nöjd med att få ligga i en riktig säng efter 10 timmar i babyskyddet. Så nu sover hon som en gris! Hennes pappa också, för jag var så elak så jag somnade istället för att köra min bit av vägen...

Om några timmar så bär det iväg för att handla lite, och sen kör vi till stugan. Bella har akut kommit på att hon måste ha något gosigt att ha mot kinden när hon ska sova i annat än sin säng - så vi måste hitta någon mysig snutte som accepteras..

Hoppas ni hittar någon bra snutte.
Idag ska det städas och bakas här hemma.
I morgon blir det 4års kalas :)
Min lilla kille börjar bli stor.

Idag har det varit fullt upp verkligen.
Upp vid 8, frukost och röjning i köket.
Snodde ihop två sockerkakor innan lunch, efter maten gick vi iväg på babymassage.

Sedan kom en massa folk och firade Isak. Nu försöker jag få en övertrött Rasmus och sova. Han somnade när vi gick från massagen, men vaknade så fort vi kom hem igen, så han sov bara 10-15 min.

Han fick ingen ro att sova när det var folk här.
Ungarna lekte och busade, det pratades och skrattades en hel del osv.
Så han är enormt trött nu, hoppas att han kan slappna av och sova hela natten nu.

Puh, låter jobbigt att han inte kan sova ordentligt om dagarna! Hoppas ni får en lugn natt nu!

kl

Här håller det på att planeras dop för fulla muggar. 50 pers ska visst bli inbjudna, känner mig matt bara jag tänker på det. Men mycket presenter får man ju i alla fall? ;) Sitter och försöker hitta någon lämplig klänning att ha på mig också, får se vad det kan tänkas bli för något, jobbigt med kläder när kroppsformen har förändrats. Känner mig fet och ful i det mesta för tillfället..

Ture upptäckte sin röst igår så nu gastar han för fulla muggar här hemma, haha! Första tjoar han, sen skrattar han, sen gapar han lite till och skrattar och tycker han är hellustig. Mycket underhållande att höra på- i alla fall dom första tio minutrarna när han höll på :D

delvis kl

Vad roligt att läsa om allas vardag, har många inlägg jag tänkt svara på men då jag nästan jämt mobilsurfar blir jag lite lat :o och nu är jag för mosig i huvudet för att det ska bli något vettigt av det hela.

Här fick tjompan iaf smaka gröt för första gången i sitt liv, gick helt ok tills jag blandade i lite katrinplommon i det, var visst inte uppskattat alls och sambon kontrade med "du ser, ser ut som bajs och smakar visst så också, stackars barn!" hoppsan! Annars rullar det på här, jag är förkyld och jätteynklig, lillan är tack och lov go och glad som alltid, sitter bara stadigare och stadigare men rullar inte nämnvärt ännu. Snackar, spottar och dregglar precis som vanligt, och är så go så!! 4 månader + lite till är hon nu, det går verkligen fort!! Ser ut såhär hemma för jämnan, hur lycklig kan man vara på en skala?? :love::love:
547363_381319868555552_100000326268509_1287265_1155922157_n.jpg

Så söt hon är!:)
Hur gammal är hon nu?

Rasmus blir 4 mån den 13 (var har tiden tagit vägen eg?)
Så funderar på om man ska börja lite smått med smakportioner då.

Priscilla: Han somnade till slut och sov bra sedan.
Fick ge nappen ett par gr bara

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar