Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Usch, jag lider med dig. Jag har för tillfället en liten kille som vaknar vid fyra på morgonen och tycker att det är dags att stiga upp... :crazy: Imorse gav jag upp och gick och satte mig framför teven med honom en timme. Hade hoppats att han skulle sova gott några timmar efter det. Och det gjorde han visserligen, men bara till åtta. Bad sambon ta honom så jag fick sova, och det gjorde han.. till klockan nio när sambon kom och sa "jag har gjort frukost!". Jättegulligt, verkligen. Men jag vill soooooooooooooooooooooova :cry:
Ibland är det inte speciellt härligt med dåliga kommunikation.
Nåja. Solen skiner, vi ska gå på barnloppis och lillkillen är på strålande humör. Så det kanske blir en bra dag i alla fall, trots skitdålig sömn :)

Usch, det suger att inte få sova ordentligt! Jag kan snart sluta med Bellas nattmål förhoppningsvis, så att jag också får sova mer.. Som det är nu så måste jag väcka henne mellan 03-05 - beroende på när hon åt på kvällen - och ofta är hon ju vaken ett tag då med.. Så jag kommer sällan i säng före kl 06 på morgonen. Och sen tar hennes pappa henne förvisso, så länge som jag behöver sova. Men problemet är ju att jag har hundar, och dom vill liksom inte vänta hela dagen på mig. Så jag sover mellan 5-7 timmar per dygn, om jag inte har något speciellt som ska göras för då blir det mindre såklart. Livet är ju anpassat efter morgonpigga ;)

I övrigt så är jag oerhört glad! Bella är nu helt utan medicin och mår perfekt :) Hon kan bajsa själv, varje dag, och är strålande lycklig fortfarande. Hon äter lite mer, stadigt liiiiite uppåt liksom.. Så när mängden kommit upp ytterligare en bit till, så kan vi låta henne sova så länge som hon vill på nätterna igen.
Jag är oerhört tacksam över att denna super-duper-hypoallergena ersättning finns! Hon kan ju inte ens äta dom vanliga som är baserat på hydrolyserat mjölkprotein, utan denna är baserad på aminosyror och har inte ett uns av mjölkprotein i sig, inte ens sådant som är omgjort för allergiker.

Kostar 600 kr för en burk på 400g, så livsmedelsanvisnigen räddar ekonomin typ :p

Åh så skönt att höra att det går åt rätt håll!

*kl*
Idag har vi vart i farten ordentligt jag och Elina! Sambon ser vi inte till så mycket för tillfället då han precis börjat nytt jobb som nu i början gör att det är låååånga dagar för honom. Men vi klarar oss ganska bra ändå vi tjejer ;)
På fm var vi ut till en tjej som vi träffade för första gången, hittat varann genom hundarna (tänk vad många vänner jag fått tack vare dem!). Var ut till hennes stuga för playdate med hundarna och OJ vilken utsikt! Låg på en höjd med fri sikt över havet, inte illa alls!
Elina hon sov så snällt i vagnen hela tiden :)
Hem en snabbvända och ge E mat, sen iväg igen på barnloppis där vi mötte upp några vänner. Hittade inget, var mest kläder och jag tyckte allt såg så välanvänt ut så det ville vi inte ha. De sålde fika så vi tog kaffe och tilltugg i solen istället, sypermysigt!
Sen var det mer eller mindre hem och vända igen. Nu var det dags för 40-års kalas! Lilla E var så trött så trött så hon somnade en snabbis i babyskyddet. Men efter en powernap var hon med igen, fanns ju så mycket att titta på!
Hon satt i mitt knä när vi åt och var på gränsen till gråt hela tiden för att hon var trött, men så länge jag höll henne i rörelse gick det bra ;)
Plötsligt kommer en kvinna jag aldrig sett förr och sträcker armarna efter E och säger "låt mig ta henne en stund så du får äta", jag stirrar på henne och talar om att jag är klar och att vi klarar oss fint. Hon fortsätter lite att hon vill hålla och jag biter mig i tungan och nekar snällt en gång till. Kvinnan menade bara väl, men allvarligt, trodde hon verkligen att jag skulle släppa ifrån mig min dotter till en vilt främmande människa som dessutom pimplade vin!?
Skulle aldrig falla mig in, inte ens om människan var nykter och särskilt inte när den druckit...
Kom hem vid 20.30.
Halv tio sov både jag och Elina!
Nu lite nattmål för henne sen tänker vi sova vidare :D

Huvaligen för såna läskiga människor! Var med om en liknande händelse förra helgen när jag och Ture var i en bekants affär och gick runt och kikade på lite prylar. Då kommer det fram en äldre kvinna och pratar några ord med mig (liten ort, hon undrade väl vem jag var). Efter att ha utbytt några artighetsfraser så ursäktar jag mig och säger att vi ska kika vidare i affären. Hon själv ska precis gå ut ur affären och säger hej då.. för att sedan böja sig fram och PUSSA på Ture! :eek: På kinderna och örat. Jag blev så paff så jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig. Jag tycker verkligen inte att det är okej att göra så på en främmande bebis.

Bebben: Men vad skönt att lilla B mår så mycket bättre!

Men så skönt hon är bättre, hejja Bella!!

Simba: Tror inte alla tänker sig för, tyvär.

Priscilla: Det är ju nästan så man skrattar åt det, vem kommer på tanken att göra så?

*kl*

Här har vi haft en kanonhelg, trots att sambon är borta. Dessutom fick jag stora skälvan och trodde jag var gravid igen, for i ilfart och köpte ett test (och kondomer....) och apotekaren kikade med ett leende på testet, på babyskyddet och på testet igen, haha!! Men puh, det verkar som det är lugnt. Jag älskar lillan, men jag är väldigt nöjd med bara 1 barn, faktiskt. Och ska vi ha fler, så vill jag definitivt inte ha de såhär tätt.

Osch, vilken pärs om du hade varit gravid! Jag har hört om sex månader som tätast, men det kanske är fysiskt möjligt att bli gravid redan nu? Jag borde verkligen ta tag i det där med preventivmedel alltså, med tanke på hur fort Ture blev till efter att vi sagt "blir det nåt så blir det nåt". Men jag vill inte heller ha barn för tätt.. Helst kanske tre år emellan.. Får ringa barnmorskan nu tror jag.

kl
Jag var och fyndade på barnloppis igår jag! Hittade en jättesöt body, ett par byxor och två mössor (Lundmyr), allting för ynka 50 kronor! Som hittat när man har en räserfartsväxande bebis (han har snart vuxit ur 68orna....).
Jag vann också ett fint klädpaket på tradera i förrgår så det paketet ser jag verkligen fram emot att få hem :) Kul det är att handla begagnat, man får så himla mycket för pengarna!

Jag har kompisar som det är 10 månader emellan, så visst går det!! Jag fick ju tillbaka min mens direkt, men hade förra månaden bara en mellanblödning, om man jämför med hur det brukar vara, men kan ju vara att det ändrat sig efter fl.

Och ja det är verkligen perfekt! Lillan här hemma drar 74-80, en del 74 har vi varit tvugna att lägga undan då de inte går igen vid låren... Och byxor kör vi på minst 80, annars får hon stora märken på magen :( Tur de har mudd ner till, för ffa 86orna är långa.

Det är super att man kan hitta så mycket begagnat.
Rasmus har 62/68 nu på kläder, men en del i 62 börjar bli trångt.
Sist vi mätte var han 64 cm.

Idag har jag och sambon varit upp till folkhögskolan vi gick på förut.
En av våra lärare avled i tisdags, så vi skrev några rader i en minnesbok.
Det var lite märkligt att gå dit igen och bara se en bild på personen, istället för att träffa honom. Vi hade honom väldigt mycket båda två.

Det var på skolan jag och sambon träffades också.

Ush.. vad konstigt det är när folk dör för tidigt!

kl
Förra veckan var fantastisk! Jag träffade kompisar varje dag och gick typ 15 000 steg om dagen (har stegräknare) och vilket underbart väder!!

Vi ska till BVC idag och väga och mäta! Hon har fortfarande 56 i kläder, men så är hon ju bara 2 månader.

Ja det är tragiskt :(

Duktig du är :)

Vi var och vägde idag. Rasmus är nu 65 lång och väger 7070:)
Han växer så det knakar :D

Hihi, stora killen!

G är 2 mån imorgon. Hon är 56,8 cm lång och väger 5 kg! Inte konstigt att strö 56 fortfarande passar perfekt!

Hehe ja, vi får stora barn båda två :D

Rasmus ligger över på alla kurvor :D

*kl*

phu, haft en jobbig dag idag. Skruttan har haft en äta/sova dag, bara gråtit och gallskrikit om hon inte fått det och till råga på allt har jag dragits med en jobbig huvudvärk all day:crazy:

Ber nu att hon sover inatt och vaknar på bättre humör imorgon. Tänker bädda ner oss i sängen, Troja (en av hundarna) gör oss sällskap :)

G låg 1 kurva över när hon föddes. Nu ligger hon precis under normalkurvan på vikt och ännu lite lägre på längd!

Fy tusan, håller tummarna att ni får sova i natt allihop.
Vi har faktiskt varit själva här i natt. Rasmus har sovit hos farmor eftersom vi håller på rustar tvättstugan. Inte så bra om han är hemma när man slamrar, slipar och har sig. Jag sov till halv tolv i dag, och ändå somnade jag på dan en stund. Hej vårtrötthet :p

Men, ni får krya på er!

*kl*

Å så var det helg igen, tänk vad veckorna går fort! Imorgon ska vi in till stan och shoppa, jag behöver en hel del... Fast det är ju såå mycket lättare att shoppa åt lillan (och betydligt roligare!!) så jag kommer säkert hem med kläder till henne istället... Sambon ska med också, han behöver också en ny garderob.

Var på visning idag, både jag och sambon har insett att trots att vi trivs kanon i vår lägenhet så vill vi ha egen ingång och uteplats. I dagsläget bor vi på 3e våningen, dock med hiss så eg stör det ju inte. Är ingen panik att hitta någonting, vi är lite kräsna på vad vi vill ha, och vart det ska ligga. Jag vill ju göra om själv, och vill inte betala för ett nytt kök som inte är i min stil, så det är inte det lättaste att hitta något. Dessutom dividerar vi om hurvida vi ska köpa "bara" ett hus eller en gård så att man kan ha hästar hemma, någon som har några tankar??

Jag har ju som alla andra en flickdröm om att ha hästarna hemma, å andra sidan så kanske man inte hinner med dom eftersom att allt runt omkring tar så mycket tid, att det är bättre att ha dom inackorderade? Eller ska man ha så man kan ha dom hemma på sommarbete men installade på vintern?? Dvs ha lite hagmark, men inga eg stall utan bara spika upp vindskydd... Ååh vad det är svårt, vi lär inte hitta någonting i år heller...

Knapp

Dagen idag har varit betydligt bättre än gårdagen!
Dessutom hämtade jag ergo-selen idag! Har provat den lite nu på em och vet inte riktigt vad jag tycker.. Får känna in den lite mer innan jag uttrycker mig :) Funderar dock hur 17 det är tänkt att man ska få barnet på plats om man vill ha den på ryggen och man inte har nån som hjälper en??

Till er som har hund:
Nu börjar fästningarna komma här nere, har tagit tre st som krupit på hundarna:crazy:
Hur gör ni med fästingmedel? Använder ni något och i så fall vad?
Vill ju inte ha gifter eftersom de gärna är nära Elina...

Ropa inte hej förrän du är över bäcken säger man ju.. Känns som att det stämmer... Sååååå trött just nu. Är bortskämd med att Lillskruttan sover relativt bra nattetid men inatt ligger hon och vrider och vänder och smågnäller. Inget gap och skrik (*peppar peppar*) men ändå tillräckligt så jag inte kan slappna av och sova.. :crazy:

Jag använde Scalibor under hela sonens uppväxt och använder det även nu. Det är enda medlet som håller fästingarna borta hyfsat bra - trots att det verkligen finns sjukt mycket här.

Sebbe börjar skolan om några månader, så han verkar ha överlevt okej i alla fall :D
Så, han har haft mellan 2-7 st sådana halsband i hemmet under nästan halva åren, och det har gått bra.
Kan för övrigt tala om att min äldsta rik åt TRE stycken en gång, men det enda som hände var att hon bajsade ut små vita bitar.

(Och vi har haft odjuren här i några veckor nu tyvärr.. Katterna har medel på sig också, dom går ut under dagtid, och släpade hem första fästingen så fort solen värmde upp..)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar