Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

En sådan där biltröja har Rasmus också, fast hans är röd :)
Jättekul och titta på tycker han :D

Han är redan 3 mån, går galet fort.
Idag ska han vaccineras också.
Sist vi mätte (förra v) var han 62 cm och vägde 6615.

Skulle gärna bära om vi bara haft en sele, men det har inte riktigt funnits möjlighet att skaffa en än.

Hon har fått bodyn av några vänner. Sambon är vw tönt så det jagas allt med bubblor eller bussar på :p

Den selen som hon sitter i på pappas rygg, vad är det för sele? Är den skön? Hur blir belastningen på tex axlar?
Såg att de har liknande (samma modell) på en viss auktionssida som jag tror man kan få till riktigt vettigt pris!
Har en babybjörn nu, men jag får ont i ryggen av den (enklaste modellen)..
Skulle va skönt att ha en BRA sele så jag kan ut och spåra i skogen med hunden och ha mini med ;)
Men ekonomin säger blankt nej till en som kostar för mycket..

Det är en manduca, som både jag och hennes pappa tycker fungerar fint. På rygg är den underbar! På mage avlastar den bäst med korsade band. Jag skulle inte klara mig utan en sele, hundpromenader när lillan vägrar vagn är inte roligt. Nu går det för det mesta bra, men det går ju si och så att köra vagn mitt ute i skogen, på alla roliga spårställen du vet... Dessutom är den guld om man är iväg och hon blir trött, bara lasta upp henne så sover hon vilket hon annars är kräsen med när det inte luktar hemma.

Aha!
Men då tror jag minsann att jag ska lägga lite bud:D

KL
Nu äntligen har jag kommit mig för att ladda upp lite bilder så nu kommer en hel bildbomb:D

430420_10150602619383191_579233190_9144468_1474620487_n.jpg

Härlig sovstil:D
425783_10150612353138191_579233190_9175143_1068553065_n.jpg

Här endast 4v! Stark liten tjej!
421159_10150602619958191_579233190_9144474_2065282747_n.jpg

Så söt och duktig!!

Och går auktionen inte vägen har jag ju en sele för mycket, eg...

Utnämner dig nu som sel-expert:D

Är dessa två jag kollat på, vad tror du?
Vilken tror du är bäst?
Jag lutar nog mot nr 2...

1.
BABYERGO_RED.jpg

1.
140030301_1.jpg

2.
baby1copy.jpg

Vad är det för sele du har över då?
Och vad har du tänkt ta för den i så fall?:D

Haha, selexpert vettesjutton :p
'
Den översta utav dom två! Där sitter barnet i grodposition, i den andra selen "hänger den i skrevet" precis som i den vanliga babybjörnen. Den översta är en ergo kopia, vad jag förstått utav andra som provat den är den helt ok, men man behöver syna sömmarna då den är sämre sydd än den vanliga ergon och gärna lämna in den om man inte har symaskin själv för att förstärka de bärrande remmarna.

Jag har ju 2 ergonomiska selar, en manduca röd (den ovan) och en ergo baby performande spring green (:love:) har dock inte provat ergon nog mycket för att ha bestämt mig för vilken jag isf ska göra mig av med, eller ens helt hundra om jag ska, jag är lite pryltok vad gäller just selar (och risk att jag blir det även med sjalar) har jag insett, men jag har ju bara 1 barn och kan rimligtvis bara använda 1 åt gången.

Se vilken tur jag frågade:D
Tydligen ska man gå på sin första känsla, var den översta jag funderade på först sen blev jag osäker och lutade åt den andra haha:D
Tack för råd!

Knapplån.

Igår fick Bella sina sprutor, och det tog bar 4 timmar innan hon vart jättedålig. Mycket feber, och förkylningen som legat på G länge nu bröt ut för fullt. Så nu är hon täppt i näsan, hostar massor och är alldeles för varm. Så hon är ledsen, gnällig och skrikig - och matvägrar nästan helt. Vilket känns sisådär, vätskan är ju viktig när dom är sjuka liksom.. Men med Alvedon så mår hon lite bättre i alla fall, men det blir nog några jobbiga dagar..

Hoppas jag med!

Sitter just nu hos min tatuerare och får hennes namn, födelsedatum och handavtryck gjort på ena underarmen :) Jag har sonens namn på ryggen redan.

Jag har en Ergo med spädbarnsinlägg till som du kan få låna och testa om du vill innan du eventuellt köper en!

Kl
Svante växer på bra, 800gr upp på 2 veckor, skönt att all amning ger resultat i alla fall :D Amningen funkar ganska bra nu i alla fall, mjölk i överflöd har jag så jag får ha uppsamlingskopp som ibland måste tömmas under samma amning. Jag samlar ungefär 3 dl under en dag utan att pumpa. Frysen är full med mjölk!
Sömnen har varit lite sådär på sistone, igår natt och i nättras tyckte han att det var en bra idé att äta med en dryg timmes mellanrum... Jag har varit lite småtrött ett par dagar nu.

Hur har ni andra gjort för att hjälpa de små att hitta dygnsrytmen? S sover nämligen väldigt gärna på seneftermiddagen och tidig kväll, fram till kl. 19 ungefär, sedan är han supervaken fram till ca kl. 01...

Tja, tjompan var ju de första veckorna vaken på nätterna, iaf till 3-4 och jag grubblade på hur jag skulle få det hela att vända på sig. Hade mörkt på natten, ljust på dagen, rutiner och allt vart det var. Det fungerade inte för oss, och nu låter jag henne styra och vipps hittade hon en bra rytm helt självvalt som hon håller. Hon somnar vid 21-22 och sover fram till iaf 05. Då ammas det, lyfts till vår säng och så sover vi vidare till cirka 07. Då går vi upp, jag äter frukost och gör lite morgonbestyr och sedan går vi och lägger oss igen. Jag är en nattuggla och somnar oftast först vid 02, så det är skönt för min del att vila lite, vi ligger och ammar och lillan sover allt mellan 1-2 timmar oftast, sen går vi upp och tar tag i dagen. Hur hon sover på dagen varierar, ibland sover hon hela dagen, ibland inget alls och ibland en stund på em.

Så vart det :)

b914b3c2.jpg

Svullen som fan, mina underarmar sväller alltid upp till dubbel storlek typ när jag får massa nålstick..

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar