Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Är det bara jag som ser ut såhär :eek: när jag läser det du skriver?
Hade blivit helt vansinnig om sambon hade fräst åt bebis pga att den skriker. Det finns ju en anledning och han har ingen rätt att låta sömnbrist el whatever gå ut över den!:mad:

*kl*

Nu ska vi ju på extrakoll hos läkaren snart (pga att bebis ligger högt p kurvan och smalt bäcken ligger i släkten), kan man räkna med att det blir som ett tillväxtUL? Eller blir det röntgen och annat med?

I övrigt så finns det inte så mycket att uppdatera, känns mest som att man är på en transportsträcka nu tills det äntligen sätter igång. Vi har fått snö här dock så ikväll ska jag ut och åka kälke efter hästen!:banana: Får se hur fogarna mår efter det.:grin:

Jo det har varit mycket sista tiden, hela det här året egentligen.
Nu verkar Rasmus ha fått tillbaka sina magknip igen också :( suck!
Han blev ju hjälpt av dropparna ju, trodde vi. Han har inte haft det mer, förrän nu. I natt var Mattias ute och gick i två och en halv timme. Rasmus somnade och sov till 8 i morse.

Vi var hos mina föräldrar idag och då fick han magknip igen, det gav sig efter en stund dock. Men nu har han det igen, så nu hoppas jag att Isak kan somna ändå. Vi ska på läkarkoll i morgon med honom så får se vad som sägs då. Hoppas han har någon bra lösning på det, man blir ju så orolig när han får ont :(

Men det är bra med mig ändå, jobbigt ibland men det går bra.

Senast ändrad:

Usch, stackars er och framförallt stackars Rasmus! Jag hoppas att det löser sig, skönt att ni ska till doktorn i alla fall. Så ni kan fråga någon som (förhoppningsvis) vet på råd.

kl

Ikväll provar jag och Ture att flytta upp till "master bedroom". Vi har nämligen sovit i gästrummet fram tills nu. Där finns nämligen teve, det är nära till köket och till badrummet som vi tyvärr bara har på nedervåningen. Jag tycker det är otäckt att gå i vår branta trapp mitt i natten med honom på armen.

Men nu tycker jag själv att det är dags att vi kommer in i normala nattrutiner, så därför blir det till att sova däruppe. Ture sover för det mesta från 23-02.00, då han byts på och äter i ungefär 40 min-1timme. Sen sover han igen, varierar då från 05.00-07.00 när det är dags för nästa matstund. När han har "krångliga" nätter kan han vara vaken ett par timmar från 04.00, men det är alltmer sällan.
Hur har ni andra det på nätterna?

Tja, igår så sov lillan ifrån 23-05 ungefär i egen säng! Aldrig hänt förr. Hon sov förvisso oroligt så jag kunde inte sova, men det är en annan femma... Annars har hon några nätter nu hoppat nattåget och sovit.närmare sju timmar i sträck! Men ett vak för lite snabbkäk är vanligast. Så jag klagar inte! Nu skriker hon dock och sambon försöker trösta, hon har varit lite gnällig.två tre dagar, är väl någon fas eller något. :-)

Eftersom att det är sån fart här idag så livar jag upp med lite bilder på tjompan, två månader vart hon igår bruden, hjälp!

IMG_1501.jpg

Akvariet är bra grejer!
IMG_1484.jpg

Glada bruttor, men lik pappa är hon allt.
IMG_1474.jpg

Sover gör man till mammas förtret bäst på mage...
IMG_1450.jpg

Go och glad!
IMG_1419.jpg

Wah!
IMG_1363.jpg

Lilla älskade Lea :love:

Ahmen jösses då :love::love: Vad underbart söt hon är!
Kan ju inte låta bli att bjuda på en bild på min goding också;

623302987c2a3b2e2a89e55e1f4167472f480fee348ccb4dd8483c4d006290d898e2009a.jpg

Här har vi haft en otroligt trist dag. Hade besök på förmiddagen för lite fika, annars har vi bara varit inomhus och väntat på att klockan ska gå. Lilla T har haft en ganska kinkig dag, men nu fram på kvällen håller han låda må ni tro! Helt bakvänt, han som alltid varit grinig på kvällen och trevlig på dagen? Jag förstår ingenting, men njuter i fulla drag av hans underbara leenden :love:

*kl*
Vilka sötisar som visas här i tråden! :love:

Här så spottade Charlie precis ut nappen och somnade sen själv i sin säng. Händer inte så ofta. :p han vill gärna sova nära. Helst uppe i armhålan(vilket jag inte förstår alls) Han brukar somna mellan 23-00 och sover sen oftast till runt femtiden då han vill ha lite mat. Sen sover han till ca 8 el. 9 då det är morgon tycker han. Fast han brukar inte vara vaken sålänge på fm. Sover fortfarande väldigt mkt om dagarna!

Igår så blev han 1mån. Att tiden går så fort när dom kommer ut på utsidan. Mystiskt det där.
På hans första månad i livet så har han blivit ca 1kilo tyngre och drygt 7cm längre! Han har lärt sig att le och skratta! :love:

Gäsp:
b9341511.jpg

ad9185fb.jpg

Vilka jättemysiga bebisbilder det har kommit här i tråden :love: Säger som Simba, man blir alldeles bebis(avund)sjuk!
Själv har jag 2½ vecka kvar till BF men det känns som en hel evighet! Jag jobbar två dagar till sedan går jag hem. Det känns jättekonstigt eftersom jag mår så mycket bättre än jag gjort på väldigt länge!
Jag har inga särskilda känningar alls mer än lite mol/mensvärk några gånger per dag.
Hur känns förvärkarna? Jag vet ju inte alls vad det är man skall "känna efter".

Ja, den sista bilden är den sista i en serie som sambon tog, hon showar och grimaserar på varenda en :love: Nu får din bebis ta och titta ut tycker jag :)

Priscilla: Vilken sötis, och vilken frill! Jobbigt när dagarna blir tvärtom mot vad man är van vid sådär.

Aneka: Vad söt han är C!

Nelle: Förstår att du längtar, nu är det inte långt kvar. Jag vet inte om jag kände så mycket, mensvärk hade ju jag i flera veckor innan fl, men då insåg ju inte jag att mitt vatten gick förrän det gått över ett dygn så jag kan inte tipsa efter någonting speciellt som du ska känna...

*kl*

Åh, så bedårande hon var igår lillan, eller inte... Hon brukar ju vara lite svår att lägga, är så trött så ögonen går i kors men somnar och vaknar om vartannat och är lite gnällig i en timme eller två innan hon somnar för natten. Igår så lade vi oss vid 22 som vanligt, hon somnade vid 03.40, då hade hon skrikit konstant hela kvällen, stackars liten! När hon väl somnade var hon helt slut, hade ätit så att jag hade ingen mjölk kvar och bröstvårtorna blödde... Så jag blandade en flaska med ersättning och hon drack 20 ml, om ens det och sen somnade hon äntligen, och det i egen säng! Så jag fick ju sova bra när jag väl somnade.

Jag tycker lillan har varit lite ovanlgit gnällig ett par 3 dagar är det nog, men inte alls i närheten som igår, så har hon aldrig varit, och jag förstår inte hur folk med kolikbarn som har det så jämt klarar det för jag var i upplösningstillstång när hon väl somnade. Hoppas verkligen natten blir bättre idag! Både för hennes och min skull.

Ssådär ja! Lillan sover i egen säng, utan skrik också gråt!

Dock, så tror jag att mjölken börjar sina... Iaf i ena bröstet, och minska i det andra, och jag som nyss börjat uppskatta amningen :-(

Låter verkligen inte som någon kul natt.
Är ju hemskt när de skriker sådär och man inte kan göra något.

Vi fick en ovanligt lugn kväll och natt här.
Vanligtvis skriks det hela kvällarna pga magknip, men inte igår.
Brukar få gå ut och gå för att han ska somna, så då får man sova i soffan eftersom han sover i vagnen.

Men i natt behövde vi aldrig gå ut, han somnade hos mig och sov vidare när jag lade honom i sängen. Sov sedan till femtiden. :)

Det är inte så att hon äter mer nu än förut därför det känns tomt? Kanske därför hon skrikit om kvällarna för att hon vill ha mer mat? Testa att dricka massor med vatten?
Hoppas du inte tar illa vid dig försöker spåna lite bara! :)

kl

Vår plutt blir imorgon 2 veckor, det är helt sjukt vad tiden går fort!

Allt fungerar bra, han äter och sover ok och är inte speciellt skrikig av sig.
Vi har dock varit på sjukhuset mån-ons den här veckan då jag fick problem med gallblåsan och det blev operation i tisdags. Eftersom jag inte fick äta något innan operationen utan bara fick dropp så sinade mjölken men som tur var så var det inga problem att ge mjölkersättning och det verkar nu som att mjölken börjar rinna till igen.

191.jpg

På sjukhuset
IMG_7531.jpg

Hemma

kl

Vår plutt blir imorgon 2 veckor, det är helt sjukt vad tiden går fort!

Allt fungerar bra, han äter och sover ok och är inte speciellt skrikig av sig.
Vi har dock varit på sjukhuset mån-ons den här veckan då jag fick problem med gallblåsan och det blev operation i tisdags. Eftersom jag inte fick äta något innan operationen utan bara fick dropp så sinade mjölken men som tur var så var det inga problem att ge mjölkersättning och det verkar nu som att mjölken börjar rinna till igen.

IMG_7531.jpg

Hemma

Men jösses! Vi har precis satt ihop och bäddat i spjälsängen och den ser precis likadan ut som er! Likadana lakan, påslakan och spjälskydd. Till och med spjälsängen har samma färg :eek: Det enda som skiljer är den lilla bollen och en söt liten unge i den :love:

Trist att behöva åka in på operation när man precis blivit förälder och har så mycket annat som snurrar runt en. Hoppas du mår bättre nu och att mjölken kommer igång ordentligt igen!

Vilken liten plutt! Stort grattis! Hoppas allt gick bra med dig också efter opn.

Aneka: det verkar som om det bara varit lite produktionsökning, det finns mjölk men inte lika mycket som vanligt. Vatten går det ner cirka 5 l per dag, mer får jag inte ner ;)

Haha IKEA is the shit! :D
Vi bor bara en halv km ifrån ikea, så vårat hus ser ut som ett visningshus för Ikea ungefär :angel:
Lite lustigt dock att vi tom har samma lakan :p

Håller tummarna för att du snart har en bäbis i din spjälsäng med :)

*kl*

Someone please kill me!
Varnar för riktigt gnällinlägg men jag måste få ur mig det innan JAG dödar någon:o
Börjar bli fruktansvärt less på att vänta nu. Får mer och mer ont i, vad jag förmodar är, fogarna. Har flyttat sig framåt nu så det gör ont typ i ljumskarna. Dagtid är det ok, men så fort jag lagt mig i sängen och ska sova gör det så in hel*ete ont!!!
Jag skojar inte när jag säger att det tog minst 5min för mig att vända mig åt andra hållet inatt... Så fort jag rör mig vill jag nästan skrika av smärta:crazy:
Och att ta sig UR sängen...
Sen när jag berättar för sambon att jag har haft skitont och knappt sovit alls så möts jag av "ska du va cranky hela dagen eller?":eek:
WTF?!?!
Inget som helst medlidande, ingen sympati.. NADA!
Hör sen när han pratar i telefon "nä hon var så grinig så jag gick upp och la mig.."
Tänk om han bara istället kunde klämt ur sig "men gumman, kan jag göra något?", bara så jag får känna ATT han bryr sig men nej...
Hans vanligaste kommentar här hemma de senaste veckorna har varit "jag vet vad du kan göra idag.."
Han gnäller att jag bara "sitter i fotöljen", och såna kommentarer från honom dyker upp titt som tätt.. Att jag inte gör något.
Ändå var det JAG som klippte klorna på alla 4 hundarna igår, gissa hur lätt det är med en stor mage i vägen.
Jag blir arg och ledsen och försöker få honom att förstå att jag redan mår SKITDÅLIGT av att vara så totalt handikappad som jag är nu, men han förstår inte. Eller vill inte förstå. Jag vet inte.
Lyssnar gör han då inte.
Idag mår jag bara skit:crazy::cry:
Vill helst krypa långt ner i sängen och dra täcket över huvudet, men det är ju meningslöst. Får ju bara ont i alla fall..:(

Kan trösta dig med att du är långt ifrån ensam, killar verkar inte kunna förstå hur det är att vara gravid och ha så ont och vara så otymplig... Men det är bara att gnälla på, vad mer kan man göra? Sen får vi väl hoppas att smärtan är ett tecken på att det verkligen är nära nu för dig :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar