Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Kl

Ikväll ska lillan sövas i egen säng, hon vägrar spjälsängen så nu är en vagga införskaffad och jag hoppas hon accepterar den, sover så dåligt med henne i sängen...

Knapp

Själv går jag bara och väntar.. Fick för mig i förrgår kväll att nu var det nåt som kändes lite annorlunda, men näää, det var nog bara inbillning:D
Bäddade i alla fall i ordning spjälsängen igår, känns så overkligt.. Snart blir vi föräldrar liksom:eek::D
Jaja, bara att fortsätta vänta..

Har inte vi bf samma dag?

Jag har generellt mer sammandragningar och lite mensvärk på kvällarna, men det känns inte som att det ens lite är på g. Bebisen är sjukt aktiv och vänder sig och byter sida i magen. Dessutom har jag fått sus i öronen,störigt.

Har inte vi bf samma dag?

Jag har generellt mer sammandragningar och lite mensvärk på kvällarna, men det känns inte som att det ens lite är på g. Bebisen är sjukt aktiv och vänder sig och byter sida i magen. Dessutom har jag fått sus i öronen,störigt.

Jo det stämmer, men nu har jag ledsnat så jag tycker den kan komma nu haha:D

*kl*
Var in på kontroll idag igen, bebis är fixerad och sköter sig som den ska, hjärtfrekvens på 144.
Jag hade skyhögt blodtryck så de skickade mig på vila i 15min ca och testade sen igen, 170/30, så bra har det inte varit på länge haha ;)
Så vi sköter oss tydligen både jag och bebis:D

Har svällt upp mer i både ben, fötter och händer, tydligen ansiktet lite också, känner mig som en uppblåst ballong!
Hade lite förvärkar inatt och jag blev själv förvånad över hur GLAD jag blev! Även fast man kan ha det ett tag innan så kändes det som att nu HÄNDER det i alla fall något:D

Snart så! :bump:

kl

Här går läggningen sådär, men åt rätt håll! Första natten så låg hon 1 timme och man kunde göra henne nöjd, sen började hon bli skrikig och vi hade en tid och passa på morgonen så jag tog upp henne i sängen och hon somnade ögonblickligen. Natt nr 2 så hade jag en flaska med urpumpad mjölk, ammade som vanligt på kvällen, lägger i vaggan och ger flaskan när hon blir gnällig. Ungen klipper 130 ml och ligger sen och tittar på mig och vill inte alls sova och protesterar, då var jag trött så hon fick komma upp... (vill inte att hon ska skrika sig till sömns, blödig mamma...)

Men, igår! Då somnade hon efter 1 timme i vaggan, med min hand på magen och lite lugn musik i bakgrunden, och hon sov säkert 20 minuter innan hon vaknade och då tog jag den lätta vägen igen för jag prioriterar trots allt dålig nattsömn ff ingen nattsömn... Men det känns absolut som att hon bara ska komma på att det går att sova själv, så mitt mål att hon sover i egen säng innan hon är 3 månader (vilket är om lite mindre än 5 v) inte är omöjligt, skönt!

Heja dej Emor! :banana: Tack för lite inspiration också, jag har också lite sömnproblem nämligen. Min dröm är iofs just nu att han skulle kunna sova bredvid mig i sängen hela natten, istället för på min mage som han gör just nu ;) Har kommit så långt att han sover bredvid halva natten, men efter 02.00matningen är det stört omöjligt. Så fort han somnat och jag lägger ner honom bredvid vaknar han och gråter. Men snart så! ;)

Härligt! Lea sov på magen här också första veckorna, så jag vet hur det är, heja dig!

Förresten, hur går det med amning, hus, hundens höfter och allt annat som var galet, har du fått lite ljusning, så det inte känns lika grått? Hoppas!

Och så tänkte jag bara spotta in ett inlägg om hur underbart livet är, och hoppas att jag inte trampar någon på tårna. Lillan sköter sig kanon, djuren är friska, vädret är precis lagom för att vara vinter i norr och sambon är underbar! :love: det enda lilla molnet är mitt sockersug som jag fått efter fl, som gör det svårare att tappa dom där sista kilona, men vad ska man göra, riktigt rosa skimrande ska det inte vara, då blir man bortskämd :-)

Härligt!
Hoppas det går bättre med nattningen i kväll :)

Nu har jag klantat mig :crazy:
Laddade ner ett spel (jadå lagligt) och igår låste sig hela datorn.
Efter tre omstarter funkade allt igen. Spelade idag igen och nu går datorn inte ens och starta :crazy: Windows startar inte och den är bara allmänt stendöd :cry: jag HOPPAS att den startar när jag kommer hem.

Just nu sitter jag och tittar på sambon och hans tvillingbror som lagar mat.
Rätt roande haha

Förresten, hur går det med amning, hus, hundens höfter och allt annat som var galet, har du fått lite ljusning, så det inte känns lika grått? Hoppas!

Ah, så rar du är som frågar! :) Det går bättre och bättre! Amningen är inte fullt lika hemsk längre. Jag ger honom ersättning nån gång ibland när jag inte pallar mer, men det brukar oftast inte hjälpa (mer än att han sover hårdare när han väl somnar) eftersom det är hans sugbehov som egentligen är "problemet". Men vi provar lite olika nappar och hoppas på att hitta en som faller herrn i smaken. Sista vägningen hade han gått upp 300 gram på en vecka, så vikten har verkligen vänt nu!

Så, mig trampar du inte alls på tårna med din vardag :) Jättehärligt att läsa att allting fungerar så bra! Jag blir också mer och mer "kär" i min lilla pojk, och nu när sovningen på dagtid fungerar bättre och bättre så blir vardagen successivt ganska behaglig. Vi har dessutom haft en gubbe här som ska renovera badrummet och ordnat så vi står först på listan för takbyte så snart våren kommer, så huset känns inte heller lika krisartat längre. Så här är vardagen inte fullt lika grå längre faktiskt :)

Knapplån.

Tiden går fort tycker jag! Bella är redan 4,5 veckor gammal, våran lilla guldklimp! Idag vägdes hon igen och hon är uppe i prick 4000g nu :) Känns riktigt skönt. Hon har gått upp mindre än tidigare vecka, men så har maten strulat rejält också.. Hon ökar inte på mängden per dygn, och har inte gjort det på länge heller. Men hon går ju upp i vikt stadigt, så än så länge ska det väl vara lugnt..
Nätterna har återgått till det normala nästan, hon sover hela nätter typ 5 dagar av 7. Men ibland vaknar hon och vill äta en gång mitt i natten runt 03. Hon har också kommit fram till att dagarna ska sovas bort mest och då ska man knappt äta alls, och sen äter man ofta på kvällen istället!

Idag köpte vi en babysitter också, något som verkar mycket uppskattat!
Och typ 50% av kläderna i strl 56 passar nu, så längden verkar också komma :)

Snart åker min sambo iväg i ca 5 dagar, och det blir första gången jag blir helt själv med allting. Ska bli spännande att se hur allting ska fås ihop... Stora sonen går inte på dagis än, fyra knäppa hundar hemma och så en bebis då såklart. När han kommer hem igen ska rummet slutföras så att Bella får ett eget rum att sova i! Hon vill ha lampa tänd för att sova bra, så både jag och hennes pappa sover skitdåligt :-/

Imorgon ska jag köra och hämta hem ett föl till min vän, så det blir en riktig far-dotter-dag. Jag blir förmodligen borta i ca 8 timmar eller så. Är 50 mil sammanlagt, och så ska man ju få till all lastning, installera fölis i nya stallet osv. Jobbigt men kul!

Men så skönt, heja er!

Mirre: Hoppas datorn ordnade till sig.

Bebben: Stora damen :) Här har jag lagt undan en del 62or jag... Det damp ner nya kläder i 74/80 i brevlådan, dom såg stoora ut hängandes i luften men ffa tjompan var dom inte alls så stora... Vart tog min lilla bebis vägen?! Hon blir 2 månader på måndag, hjälp!

Ojj redan 74/80! Det använder min 1,5åring här hemma. :)
Hur mkt väger hon nu?

Charlie blir 4 veckor imorgon och vägde idag 4175g och 54,4cm lång.
Jag är förvånad över att livet som tvåbarnsmor flyter på så bra som det faktiskt gör. Visst ibland blir det sömnbrist men det hör väll till när man har bebis och en 1,5åring.

Nu ska jag sätta mig och fylla i ansökan för dagis till Charlie. Vi lär söka nu om vi ska ha någon som helst chans att få in honom på samma dagis som Storebror. Har ni funderat något i de banorna? Eller känns det för långt bort?

Hon vägde 5555 där vi vägde för snart 2 v sedan, så hon är bred, inte lång. Är inne på tredje overallen... Denna gång j 68, men lär behöva en 74 innan overallsäsongen är över här.uppe.

Dagis har vi inte tänkt på i steg om att anmäla till än, men borde kanske?

Och för att.förtydliga, nu har hon 62-68 men när jag köper gör jag det.i strl över, eftersom att gon växer i en rasande takt...

*kl*

Helt allvarligt. Hur mycket kan man svälla egentligen?!
Har samlat på mig rejält med vätska nu. Var ju till bm i måndags på kontroll och sa då att jag samlat på mig betydligt mer vätska, både i fötter, ben och händer. Hon tyckte att det även syntes i ansiktet. Men jag fick i alla fall fortfarande på mig mina egna skor. Nu, bara 3dagar senare kan jag GLÖMMA att få på mig skorna! De enda skor som jag kan få på mig är mina vinterkängor som i normala fall är en strl för stora och jag kan ha raggsockor i, och det är nätt och jämnt att fötterna får plats:eek:
Det här är inte kul!
Känner mig som en michelingubbe:crazy:

Jodå fick installera om den, tur alla bilder finns sparade på extern hårddisk.

Priscilla: Skönt att det börjar ordna sig med allt.
Skulle också vilja kunna anlita någon som rustade åt oss, men det finns inte pengar till det nu. Helst vill vi sälja det vi har och hitta något annat.

Bebben: Kul att hon går upp så bra.
Går säkert bra att vara själv också :)

aneka: Dagis har jag inte tänkt på alls än.
Men tror det är rätt lugnt med platser här, sökte inte för Isak speciellt tidigt heller.

Emor: Oj vad hon växer :)
Rasmus har 50/56 än, fast 50 är litet nu.
Har börjat använda lite i 62 också.
Han är 57 cm nu och väger 4605

Simba: Inte kul och svälla sådär mycket.
Hoppas det ger sig snart

Jag svällde ju upp något enormt, och det gjorde jag tidigt... Började samla vätska i v 20 tror jag, och 2 månader innan fl så fick jag inte igen sambons 45!!! Jag har iofs 41 i vanliga fall, men ändå. Jag vet precis vad du går igenom, och det är grymt skönt när fl är över och man återgår till det normala. Nu är det inte lång kvar, heja!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 177
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar