Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Härligt!

Kl

Jag har varit på stan och gått på bio ikväll och tjompan var hemma med pappa. Var visst en missnöjd liten dam som vart go och glad lagom tills jag kom hem igen. :-)

Kul med bio! Vad såg ni?

Rasmus har inte haft något magknip mera.
Hoppas det inte blir mer heller.

Har lite funderingar, vi umgås massor med två av sambons bröder.
Den ena av dem verkar dock som att det finns mer känslor där än vänskap,
inte fullt så bra kanske med tanke på att jag är förlovad med hans bror.
Så frågan är då, hur ska man hantera det? Jag kanske inbillar mig bara, vet ju inte säkert att det är så. Men min magkänsla säger det, den brukar stämma.
Just nu gör jag ingenting, bara är som vanligt.

Var hos BM igår och fick veta att bebis lagt sig i säte! Den har legat med huvudet neråt sen v 25 minst vid varje kontrolltillfälle, och nu, tio veckor senare har den helt plötsligt ändrat sig! Dom ska försöka vända den på onsdag på sjukhuset och jag är skräckslagen..jag har nålfobi, snittfobi och allmän sjukvårdsfobi..varför just jag? Foglossningen räckte väl kände jag:crazy:

New years eve, tyckte den var bra :-)

Angående brodern så har jag inga tips tyvär.

Det kommer nog gå bra ska du se, försök att tänka positivt och slappna av så gott det går.

Mirre: angående brorsan så hade jag nog låtsats som ingenting.

kl

Här går tiden fort, idag "fyller" Ture en månad ! :) Ska snart baka tårta så kommer farmor och farfar snart hit och firar. Jag har svårt att märka att han skulle vara så mycket större nu än när han föddes, men han har ju faktiskt vuxit i sina kläder och ur storlek 1 på blöjorna ;)

Var hos BM igår och fick veta att bebis lagt sig i säte! Den har legat med huvudet neråt sen v 25 minst vid varje kontrolltillfälle, och nu, tio veckor senare har den helt plötsligt ändrat sig! Dom ska försöka vända den på onsdag på sjukhuset och jag är skräckslagen..jag har nålfobi, snittfobi och allmän sjukvårdsfobi..varför just jag? Foglossningen räckte väl kände jag:crazy:

Ha.. min bebis låg i säte fram till v 36 ungefär och vände sig sen, men nu vänder den sig fortfarande då och då. Sista kontrollen (i tisdags) låg den med huvudet ner, men nu tror jag den har vänt sig igen. Om den ligger i säte på tisdag då jag har nästa kontroll ska de ringa förlossningen. De ska avgöra vad som ska göras i sånna fall. Jag är i v 39+0 på tisdag, så jag vet inte om de gör vändningsförsök så sent!

Rasmus har växt ur ett par strumpor och 1 str på blöjor :)
Han fick jättefina färgglada bodys av sin faster i str 62, går och sneglar på dem och väntar på att han ska växa i dem :D

Grattis Ture!
Rasmus blev 1mån igår :)

Vi firar 4 veckor på måndag vi. Tiden går så fort!
Det känns lite konstigt också att hon blir 4 v gammal natten mot måndag, men hennes BF är på tisdagen :D

Här är en bild från igår kväll; (Gud som jag längtar till hon blir lite äldre och det finns mer att fota!)

phpzwiycm.jpg

Grattis Ture :D lillan blir 7 veckor på måndag, och strl två på blöjor är urvuxna... ;)

*kl*

Idag har jag och sambon haft en dag ihop :love: Lillan var med farmor och farfar på en lång promenad och lite hemmamys medans jag och sambon tog och rastade skotern uppe på berget och fikade i solljuset i en snödriva :love: Hon hade skött sig kanon, sovit sig igenom alltihopa till min lycka och farmors förargning, hon hade tyckt hon skulle vara vaken men hon piggnade till först när vi for hem, efter en sparktur med hundarna när lillan blivit tankad.

Nu är det en bäbis till i tråden :) är fortfarande på sjukhuset, blir en liten uppdatering bara. Han föddes den 13 efter 3 dagars igångsättning och värkarbete. Funkade inte alls, öppnade bara 5 cm så vi fick bli akutsnittade till slut... I övrigt mår vi bra, bäbis är pigg och glad, och har en massa mörkt hår, jag som trodde han skulle vara flintis precis som jag var när jag föddes :p

Låter tufft, men nu är han ju här! Stort stort grattis! Hoppas ni,snart får åka hem, och en bild vill vi ju ha :)

Förresten så kan jag glädjande nog börja slappna av lite (igen) då Bellas förkylning äntligen börjar släppa! Aptiten har börjat vända uppåt igen idag, och hon har inte problem med att andas fullt lika ofta tack och lov. Jag tror också att hon kanske börjar närma sig sin första tillväxtperiod - som jag märker av åtminstone - för hon har minskat intervallerna mellan måltiderna, och vill gärna småäta mellan också.

I övrigt så har det varit en halvkass dag. Jag gick upp kl 14 igår, kunde inte sova alls inatt och när jag äntligen slumrade till imorse så vaknade stora sonen såklart. Har således varit vaken i alldeles för många timmar i sträck känner jag, och världens migränanfall kom precis så nu ligger jag i sängen. Till råga på allt så slutade min iPhone att funka idag också, jag kan inte få fram samtal och om något lyckas komma fram så hör jag inget, det är helt dött för båda parter. Suck! Ny telefon har jag inte råd med förrän om några veckor heller :(

Knapp

Själv går jag bara och väntar.. Fick för mig i förrgår kväll att nu var det nåt som kändes lite annorlunda, men näää, det var nog bara inbillning:D
Bäddade i alla fall i ordning spjälsängen igår, känns så overkligt.. Snart blir vi föräldrar liksom:eek::D
Jaja, bara att fortsätta vänta..

Grattis!! :banana:

Bebben: Skönt att förkylningen är bättre igen.
Hoppas huvudvärken försvinner och mobilen fungerar också.

Huvudvärken försvann efter sömn tack och lov! Bella var uppe led sin pappa på kvällen, och käkade sitt största mål hittills bara sådär - hon klämde i sig 160 ml! Och kort därefter ville hon äta igen, men efter bara en liten stund så hade hon kräkts litegrann, så hon var nog inte så hungrig egentligen :) Sen somnade dom på soffan, och jag vaknade när dom kom upp vid 04. Då bestämde sig lillskiten för att äta igen, så jag tog över eftersom jag ändå fått sova i flera timmar.
Hon åt inte sp mkt förvisso (60 ml) men som sagt så har hon velat äta mkt oftare nu.. Detta är andra natten i rad på länge som hon velat äta, annars brukar hon sova som en stock i hyfsat många timmar ju. Men men, det går säkert över snart igen!

Jag sitter i soffan i valet och kvalet om jag ska försöka sova en stund till nu.. Bella ligger bredvid i sin filt och sover gott, så någon timme borde jag kunna få till. Men så fastnar man ju så lätt vid datorn också...

Bra det :)
Rasmus äter 120 ml nu, tycker det ser jättemycket ut för hans lilla mage haha. Igår var han hos barnvakt första gången.
Vi var och handlade mat och då fick han vara med farmor och två av sina farbröder. Han somnade innan vi skulle åka och sov hela tiden, de hade suttit och tittat och väntat på att han skulle vakna hehe.

Nu har han ätit minifom sedan i torsdags, det har inte varit några mer magknip
sedan i onsdags. :) jätteskönt verkligen!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 183
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar