Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Bella blev 3 veckor gammal igår, och ligger väl kring 3400-3500 gram som mest, om man ska gå på hur mycket hon ökat vid tidigare vägningar.. Och har vi tur är hon uppe i 51 cm nu :D
Men vi jobbar på hårt för att komma ikapp er ;)

Här kommer några bilder, alldeles nytagna;

phpzadyro.jpg

php3mgqov.jpg

phpvzlmm0.jpg

phpaleh1b.jpg

phpzk3mbe.jpg

phpljvzws.jpg

phppxcz3x.jpg

phpiloexn.jpg

Tyvärr så ville hon inte alls vara vaken under vår lilla session. Men jag hoppas på att få bättre bilder en annan dag med bra ljus istället :) Hon är ju söt sovandes också! Så fort jag lagt undan kameran så märkte jag att hon tog i litegrann, och sen bajsade hon så mycket att det läckte överallt och SEN behagade hon att vara vaken :p

Vad söt hon är!
Gäspningsbilden är supersöt!

Var på hörselkoll med Rasmus idag och allt var bra.
Han sov hela tiden, var klart på fem min.
Isak var hos mormor under tiden. Var väldigt populärt ;)

Senast ändrad:

:rofl::rofl:
Hon är gudomligt söt i vilket fall som helst:D

KL
Själv trodde jag nästan att jag skulle lyckas sätta fart på alltihop idag, fick en adrenalinkick som heter duga.. Avstyrt hundslagsmål med slutresultat att jag fick 3 fina hack rakt in i knät:crazy:
Blev skickad till akuten för rengöring och utskrivning av antibiotika i och med att jag är gravid.
Men satan vad stark man blir när adrenalinet kickar in! Jag som haft diverse krämpor en längre tid lyckas helt plötligt lyfta min egen hund rakt upp i luften utan större anstängning för att få undan henne, och min hund väger strax över 30kg..:eek:
Både jag och hund (och bebis) mår dock hyffsat bra efter omständigheterna, en aning stela och ömma, men ont krut förgås ju inte så lätt:angel:

Vad söt hon är!

Mirre: skönt allt gick bra, både för Isak och Rasmus-

Simba: Oj, skönt alt gick relativt bra ändå!

Idag är jag faktiskt lite less.
Vi ska iväg vid 12 tiden och jag sade till sambon att jag måste duscha innan.
Ja säger han och går och lägger sig och sover :confused: Klockan är 11.05 nu och Rasmus är vaken. Hade han sovit hade det ju inte varit några problem. Vill inte åka på möte helt svettig och äcklig.

Det var likadant igår, vi åkte vid 12, sambon vaknade när hans pappa kom och skulle hämta oss. Jag ägnade tiden åt Isak igår, vilket vi hade pratat om att jag behövde göra. Sedan åkte han med mina föräldrar och handlade, när jag kom in sov både Rasmus och sambon. Så jag fick snabbduscha, mata Rasmus och se till att vi fick med allting. Medan svärfar satt i köket och väntade. Vi hann preciiis i tid.

Men jösses vilken liten sötnos! :love: Vad jag blev sugen på att ta kort på min lilla parvel nu. Det har blivit lite dåligt med det nämligen, jag är så trött hela tiden och dessutom bär jag runt på honom konstant så det är svårt att "komma åt att fota" om man inte vill ta kort när han gallskriker ;)

kl

Säg den lycka som varar... Efter bvc-besöket i måndags beslutade jag mig för att börja ge tillägg. Amma i max en timme och om han inte är nöjd- ge honom 60 ml extra mat. På det viset försäkrar jag ju mig om att han verkligen är mätt. Han hade gått upp 260 gram på en vecka, så viktuppgången är det inget fel på, men det är otroligt psykiskt påfrestande att amma så länge som jag gör (eller, han snuttar väl mest iofs).

Nåväl, sagt och gjort! Han har tagit flaskan jättebra, sovit längre stunder än när han har ätit bröstmjölk och jag har till och med kunnat pumpa ur lite mjölk att ha i frysen till pappa om jag ska åka iväg och han behöver ge honom något. Tyvärr har Ture nu fått världens diarré :( Jag gissar själv att han är laktosintolerant eller något sådant. Han verkar inte ha ont i magen, men bajset fullkomligt sprutar ur honom. Igår kväll flöt det liksom runt i blöjan när jag tog av den. Så det blir ingen mer ersättning av den sorten (semp), får se vad bvc tror om saken. Kan hända att vi får prova en annan sort, men under tiden är jag tillbaks på ruta ett igen- nämligen helamma med allt vad det innebär (för mig).

Vad surt att det krånglar med ersättningen.
Vi ger NAN till Rasmus, Isak åt också det.
Men om det är laktos i det vet jag inte.

Men så jobbigt för er :( hoppas verkligen ni hittar någon annan ersättning som funkar så att vardagen blir mer dräglig för er. Bebben kanske har bra förslag?

Aj, aj Simba! Det där med hundslagsmål får du allt låta bli tycker jag! Fast visst är det lite häftigt vilka krafter man kan uppbringa när man behöver? Lyfta undan en så stor hund (som säkerligen slingrar och rör sig också) när man är höggravid är ju inget man tror att man kan!

Själv har jag legat i jordens pangförkylning med allt vad det innebär sedan nyårsdagen. Nu börjar jag komma tillbaka och i morgon skall jag äntligen till jobbet igen, jag är dock sjukskriven på 50% nu pga foglossning så det blir ju inga långa dagar vilket är jätteskönt!
Senast hos MVC visade det sig att jag gått ner i vikt igen och ligger nu bara 1 ynka kg över inskrivningsvikten. I förra veckan började jag dessutom kräkas igen, jag hoppas att det bara är pga allt slem som kom i samband med förkylningen.
Järnvärdet sjunker fortfarande så sambon bestämde raskt att vi bara äter nöt- och viltkött (järnrikt) från och med nu. Inget jag tackar nej till, däremot är jag inte så förtjust i all broccoli och andra saker han försöker trycka i mig bara för att det är järn i :D Men jag vet ju att han bara gör det av omtanke :love:
Jag har varit och tagit lite extra prover idag för att kolla bla ämnesomsättningen. Vi får se vad de visar! Jag är konstant jättetrött och blir lätt yr eller känner mig svimfärdig, det har väl med järnvärdet att göra antar jag.

Jaja, slutgnällt för den här gången! Fast jäklarns vad skönt att faktiskt kunna få gnälla av sig lite här!

Idag har vi haft strålande solsken och jag passade på att gå en promenad ner runt vårt änge bara för att få komma ut och suga i mig sol! Jag släppte ut vår lilla kattunge samtidigt så hon följde med mig på promenaden! Jag plockade bort lite småträd som blåst ner över staketen och slängde på brännhögarna. Jag upptäckte också att vi varit slarviga och inte tagit hem vattenbaljan och ett par hinkar efter betet så det konkade jag med mig hem. Det var lite svårt att få med sig när man har stor mage :D Jag fick liksom bära det lite på sidan om och då blev det verkligen tungt. Mina fogar är inte alls glada på mig nu men jösses så gott jag mådde psykiskt av att komma ut och faktiskt få GÖRA något, det har jag saknat :love:

Ibland måste man få gnälla av sig lite.
Visst blir man less av att inte göra något, låter skönt med promenad.

Suck vad less jag blir. Blödandet efter födseln hade ju minskat ju, nu verkar det ha ökat igen :confused: :cool:
Irriterande!
Mjölken sinade så jag har inte pumpat ur på länge, gansk skönt tycker jag ärligt talat (nästan så man skäms lite av att skriva så) men nu verkar det också ha ökat igen :confused:
Min kropp har blivit knäpp totalt

Va söt hon är!! Önskar så att jag hade en bättre kamera eller att syster bodde närmare än 60mil bort. Hon brukar sköta fotograferingen! Kan lägga in lite iPhone bilder sen iaf.

Pricilla: Hur va bajset tidigare då? Charlies bajs är också väldigt löst och flyter runt i blöjan men har inte tänkt på det nå speciellt.

Här hemma så fick C också ersättning i går. Han va hemma med sin pappa medans jag va i stallet och red(jisses va kul det va) eftersom jag är segpumpad så orkar jag inte hålla på med det så då fick det bli ersättning. Han tog flaskan direkt och magen har varit som vanligt skönt nog. :)

Mirre: men det är inte mensen då? Speciellt eftersom mjölken sinade ett tag? Min mens kom igång efter 2 mån förra gången trotts full amning.

Ett stycke Charlie! :)

3cc1d635.jpg

9f4966bb.jpg

a57e66b3.jpg

3a7c7eaa.jpg

Han blir 3v på fredag. Vi ska till bvc imorgon så får vi se vad han väger då! :)

Vilken sötnos!

Jo jag har också tänkt på det.
Men redan? Rasmus blir ju en mån på fredag, brukar man inte blöda efter förlossningen i 6-8 v?
Men den kanske kan starta ändå?

Nu har Rasmus skrikit HELA kvällen!
Verkar absolut som att det är kolik, det går verkligen inte att få honom att rapa. Ska köpa magdroppar i morgon och hoppas att det hjälper.

:rofl::rofl:
Hon är gudomligt söt i vilket fall som helst:D

KL
Själv trodde jag nästan att jag skulle lyckas sätta fart på alltihop idag, fick en adrenalinkick som heter duga.. Avstyrt hundslagsmål med slutresultat att jag fick 3 fina hack rakt in i knät:crazy:
Blev skickad till akuten för rengöring och utskrivning av antibiotika i och med att jag är gravid.
Men satan vad stark man blir när adrenalinet kickar in! Jag som haft diverse krämpor en längre tid lyckas helt plötligt lyfta min egen hund rakt upp i luften utan större anstängning för att få undan henne, och min hund väger strax över 30kg..:eek:
Både jag och hund (och bebis) mår dock hyffsat bra efter omständigheterna, en aning stela och ömma, men ont krut förgås ju inte så lätt:angel:

Jag hade ett hundslagsmål här på hemmaplan ca 3 v innan Bella föddes faktiskt, och trots riktigt ond foglossning, förvärkar, ryggvärk och gud vet allt så lyckades jag avstyra det hela. Fast det tog faktiskt lite längre tid än vad det gör i mitt normala tillstånd, men jag var lite smått impad av mig själv när allt var över.
Våra 4 st hundar började tjafsa över en soppåse (Låg en tom förpackning efter blodpudding där i..) och dom tre äldsta gaddade ihop sig mot den yngsta. Så jag fick lyfta dom en och en i halsbandet tills som släppte, bära in dom i olika rum och till slut bära den yngsta in till badkaret för att utvärdera skadorna. Den lättaste väger 26 kg och den tyngsta kring 36 kg, och det är BARA muskler på dom.. Men det gick! Den yngsta fick dessvärre väldigt rejäla skador så ett besök i ilfart till veterinären behövdes, och där lyckades jag bära henne överallt också - 31 kg "valp". Men sen när hon sov i bilen efter besöket så insåg jag att jag hade fruktansvärt ont när förvärkarna satte igång och adrenalinet släppte.

Och till alla andra;
Tack för era snälla kommentarer om vår prinsessa! :love: Jag ska köpa nytt objektiv snart, så då kommer det upp lite fler och bättre bilder också :)

Vilken sötnos!

Jo jag har också tänkt på det.
Men redan? Rasmus blir ju en mån på fredag, brukar man inte blöda efter förlossningen i 6-8 v?
Men den kanske kan starta ändå?

Nu har Rasmus skrikit HELA kvällen!
Verkar absolut som att det är kolik, det går verkligen inte att få honom att rapa. Ska köpa magdroppar i morgon och hoppas att det hjälper.

Jag hoppas att han sover vid det här laget, och att du också får lite sömn.

Jag lade Bella för en halvtimme sen, hon hade en knorrig kväll och åt lite men ofta, så hennes större nattmål sköts upp i över en timme. Men nu sover hon gott i alla fall, och jag hoppas att vi ska lyckas med ännu en hel natt :) Hon var vaken mellan kl 18:30-22:00 och sen mellan 23:00-00:30 så hon borde ju vara trött i alla fall.. Och sen hade hon en riktigt lång vakenstund på dagen också.

Dessa två funderar jag på att framkalla och eventuellt förstora faktiskt, kan vara kul att ha i hennes nya rum sen kanske? Dom är ju lite mer "konstnärliga" så att säga.

phpljvzws.jpg

phpmix7lt.jpg

Det tycker jag absolut du ska göra, jättefina bilder ju.

Rasmus magknip gav sig vid 23, sedan åt han och efter det somnade han.
Sedan sov han till 04.20 men somnade om och sov till 5 ungefär.
Efter sista nattmålet så rapade han äntligen.

Bella väckte sin pappa vid 08 imorse, så hon sov rätt bra ändå tycker jag. Käkade vid 01:30 ungefär och somnade medans hon åt det sista i flaskan.

Imorse var dom på BVC igen medan jag hade sovmorgon, och en glad pappa kom hem och berättade att hon gått upp 400 gram och växt 1 cm på denna vecka som gått! :)
Nu väger hon 3680 gram och är 51 cm. Känns väldigt bra att hon gått upp trots allt, för hon har ätit rätt dåligt i flera dagar nu, då hon lyckats dra på sig en förkylning och har rätt svårt att andas trots näsdroppar och allting sånt.

Förstår att det känns bra, skönt att hon gått upp så mycket :)
Idag har vi köpt minifom så hoppas det hjälper.
Men idag har han rapat bra och nu vibrerar det i baken på honom. :D

Isak och jag gick själva till mormor idag, han tyckte det var toppen att få ha mamma och mormor för sig själv. :)
Blåsa och regn här idag, så kallt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 183
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar