Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Sambon och Rasmus tog en promenad.

Isak jagade Kira, vi sade ifrån och han bara fortsatte.
Sedan sparkade han på henne.
Jag blir GALEN!! Hur orkar han?!

Precis kommit in efter en promenad med manducan, Lea har en våga väga vagn dag och manducan= nöjd unge= nöjd mamma= nöjda hundar, kanon helt enkelt! Sambon är iväg i garaget, annars hade ju han kunnat ta henne en dag som denna men nu gick det ju fint ändå! Om än jag grät lite innombords när jag drog på mig grav-jackan då jag insåg att min vanliga vinterjacka inte skulle gå runt. Nu är grav-jackan en tunn vårjacka eg i modell stor, men jag lär nog behöva införskaffa en stor vinterjacka som går runt, vi hade -11 här nu, och det lär ju komma kallare dagar framöver denna vinter där hon vägrar vagn och hundarna ska ut.

Och om någon var rädd för att hon frös så kan jag tala om att hon somnade så gott så och var kanon nöjd hela rundan! Men folk tittade lite konstigt på huvudet som stack upp ur jackan :D

Det är toppen att kunna bära så.
Svarade på en annons på en manduca, hoppas den finns kvar.
Rasmus vill ju gärna bäras mycket så vore guld att ha en sådan.

Usch idag har jag haft molande magvärk hela dan, till och från.
Sitter och nattar Isak nu som inte verkar allt för sugen på att sova.
Rasmus är nere med sambon och jag hoppas på en lugn kväll.

Han tycks få magknip när han äter, är jättesvårt att få honom att rapa ibland.
Vi bytte flaska och tar små pauser nu, det har blivit bättre men ibland får han det ändå.

Och jag funderar på att köpa en till och sälja denna, vill eg ha en lila, vadå ilandsproblem :o

Hoppas det hjälepr med nya flaskan, jag glömmer av att rapa lillan ibland :o Eller det är främst på natten när hon äter, eftersom att hon äter sig till sömns både på kvällen när hon ska somna för natten och på natten när hon vaknar. Emellanåt på dagen så äter hon ju så att hon somnar och inte heller då rapas hon, hur gör ni andra?

Nu ligger lilla damen bredvid och över på det höga registret, hon har lite svårt för att ligga själv, och dels detta med att inte få full uppmärksamhet.

Senast ändrad:

Hehe det gör Rasmus också hör jag.
Sitter i Isaks säng och surfar på mob :p
10% batteri kvar, snacka om att det håller länge.

Vi försöker rapa efter varje mål, men inte alltid det lyckas.
Oftast somnar han istället. Eller så blir han ledsen och sparkar och har sig.
Kan vara jättesvårt att trösta honom ibland då, massera lite på magen kan hjälpa. Eller gå och bära och vagga, man kan få gå ett tag dock.
Gå ut med vagnen hjälper också.

Senast ändrad:

Dom korta höga tonerna med långa pauser emellan är ju för charmiga, går inte att missa vad damen vill då :p

Hehe :D

Får ta ett snack med bvc om Rasmus mage tror jag.
Jobbigt när han får magknip titt som tätt ju, framförallt för honom själv.

Super att hon gillar manduca. :) jag har en bärjacka som bara ligger här hemma och kan säljas för en billig peng! :) den är förstor för mig nämligen. Den är för magbärande och är fleecefodrad!

Vi rapar aldrig C. Ibland kommer det en rap endå efteråt, men gör det inte det så får det va :o Men inge magknip här. Knorras lite när det klämms men inget skrikande. C skriker faktiskt nästan aldrig. Nångång när man varit lite för seg att ta upp honom annars så knorrar och stånkar han mest.

Än är Charlie en väldigt snäll och lugn bebis. Sover väldigt mkt om dagarn än. Han vill iofs vara i famnen mkt stundvis så längtar till jag hittar en sjal jag vill ha. Tycker inte att selen är lika mysig. Det går bra med storebror också. Visst han är skrikig och kastar mkt saker ibland för att få uppmärksamhet. Ffa när han är hungrig. Men i det stora hela måste jag säga att det går väldigt bra att vara tvåbarnsmor! :)

Vad skönt att det går så bra att vara tvåbarnsmor! Jag fasar redan om vi skulle skaffa syskon, inte för att jag inte vill ha fler barn, men hur det ska gå med två :o

Tyvär tror jag jackan blir för liten, synd! Jag behöver de långa jackorna, har en enormt lång överkropp och nu dessutom några kg för mycket, så jag hade behövt en L.

kl

Tack för erat stöd och råd. Igår fick jag sår på ena bröstvårtan igen, troligtvis på grund av att han legat "fel" för lång stund igår. Jippie. Jag pumpade i alla fall ur 100 ml igår som han fick som kvällsmål, inatt har jag ammat som vanligt och imorse pumpade jag ut ytterligare 100 ml samt blandade lite ersättning som han också fick (plus att han ammades, men inte hela morgonen). Vi hade besök på bvc idag på förmiddagen också, och han har gått upp till 4400 gram (260 gram på en vecka!), men frågan är ju till vilket pris? :crazy: Jag fick i alla fall instruktioner att tillmata honom med 80 ml ersättning morgon och kväll, efter amning. Får se om det gör någon skillnad..

Ang. napp- han vill inte suga på napp några längre stunder. Oftast går det inte alls, vi har provat olika sorter. Fortsätter att försöka med napp när han "trilskas" alldeles, och ska också försöka vänja honom av med att ligga vid bröstet konstant. Allting blir mycket lättare nästa vecka när sambon tar ut sina pappadagar och därför kommer att vara hemma med oss i ett par veckor. Då kan han försöka söva honom efter att han ätit t.ex. Som det är nu vill han gärna sova med bröstvårtan i munnen ;)

Senast ändrad:

Har också haft förvärkar de senaste nätterna så jag har knappt sovit nånting. Hjälper ju inte heller att bebis lever om något kolossalt i princip dygnet runt (känns det som iaf:cool:).. Brukar somna av ren utmattning framåt 4-5 iaf. Så det gör iiiinget om den kommer lite tidigare! O andra sidan hade det varit trevligt att ha ett beboeligt vardagsrum tills bebis anländer.;)

Vi var bortbjudna till några vänner i fredags som fick barn i oktober och när de åkte in till BB hade de bara reglarna att gå på i vardagsrummet.:eek: Som tur var hade de snälla pappor som paniklade golv medans de låg inne men sån tur skulle inte vi ha (sambons pappa dog för 3 år sen och min kan knappt spika upp en tavla utan risk för liv och lem;)).

Ang bärsjalar.. Ni som har hunnit få bebis/har barn sedan innan; vad för sorter har funkat för er? Vi har redan en babybjörn-bärsele så jag skulle vilja ha någon som är lite mer flexibel än att barnet bara hänger rakt upp och ner på magen.

Visst är det drygt... Har också en väldigt livlig bebis. Trodde aldrig det skulle göra så ont bara av att hon bökar runt i magen. När är du beräknad? Jag hoppas också att min lilla tittar ut lite tidigare. Tog en riktig lång promenad i hyfsat snabbt tempo idag och då hade jag mycket förvärkar, tyvärr har dom stannat av nu igen. Men egentligen kan man väl inte skynda på det, dom kommer ut när dom är färdiga :) Men den kanju inte skada att dricka en kopp hallonbladste till ;)

Jag har funderat på en babybjörn miracle. Men man kanske borde ha en sjal också? Jag har ju hund och tänker att det är smidigt att slippa släpa ut vagnen varje gång det är dags för promenad.

kl

Var inne hos bm idag och fick åka direkt till förlossningen.. Fått lindrig havandeskapsförgiftning så kl 8 imorgon ska min förlossning sättas igång. Är så j*vla nervös! :crazy: Jag har spenderat halva em med att gråta, jag kan inte fatta hur man kan ha så stor otur? Allt känns just nu enormt orättvist och jag har funderat x antal ggr på vad sjutton jag har gett mig in på.. Väskan är iaf packad och häst och hundvakt är fixad..

Stor kram! Det kommer och gå bra, snart har du ditt pyre ute hos dig! :)

(och sen kan du hoppas att det blev som för mig, min fl satte ju igång på kvällen innan igångsättningen ;) )

Det kommer gå bra ska du se!
Försök se det från den ljusa sidan, bättre det kom först nu än tidigare!
Nu är ju bebis i alla fall färdigbakad och faktiskt redo att komma ut:laugh:
Önskar er stort lycka till!!!

*kl*
själv går jag och bara längtar tills det ska köra igång här (eller jaaa... längtar väl egentligen till allt det där jobbiga är klart;)), trött på att vara gravid nu.
Samtidigt känns det väldigt skrämmande att inse att det är absolut MAX 4v kvar imorgon...:eek: Då räknar jag in att gå över två veckor...
Insåg här om dagen att det är fredag den 13e på fredag, så det kör väl igång då:D

Magen har sjunkit ner och bebis är nog fixerad (ligger åt rätt håll i alla fall och har så gjort ett tag nu), väskan är så gott som färdigpackad, bara det där som man slänger ner precis innan man åker kvar (tandborste, hårborste osv..). Så jo, vi är nog ganska så redo. Haha, eller JAG i alla fall, frågar vi sambon så väntar han nog gärna ett tag till;)

Åh vad jag längtar till den dag alla krämpor släppt och jag kan röra mig fullt normalt igen! Bara att kunna gå längre promenader med hundarna!
Säger som min kompis: komsi komsi bebis:D

Spännande :)
Hoppas ni båda får snusa bebis snart :)
Vi köpte extra tandborste, tandkräm osv för att inte riskera att glömma nåt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
337
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 183
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar