Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Fy vad tufft för dig.
Jobbigt om han vill amma konstant, jag hade aldrig orkat.
Känner du att du vill ge ersättning så gör det, huvudsaken han äter.
Snuttbehov och närhet kan man uppfylla ändå.

Nu har Rasmus varit vaken två nätter på rad, hoppas det inte kommer fortsätta så. Sambon var vaken hela natten med honom i natt. Klockan sju somnade Rasmus.
Nu är sambon på sin svägerskas 30 års fest, kommer hem i kväll någon gång.
Rasmus ligger just nu i babygymmet och Isak leker på golvet (och gör allt tvärtemot vad jag säger :p)

Jag lagar mat och hoppas få ett tillfälle att få gå på toa snart.
Det blir inte mycket sova på dagen för liten här heller.

Phu hoppas hoppas Rasmus sover i natt!
Är svintrött nu och det är min tur att ta Rasmus i natt. Gaah...
Känns som att jag har burit honom hela dagen, han är bara nöjd när jag går omkring med honom. Knappt då heller.

Just nu skriker han vad han gör.
När sambon kommer hem vete fan.

Usch vad grinig jag lät där :p
Såå farligt var det ju inte (kan jag skriva nu när sambo är hemma och Rasmus sover) :p

jag hade ärligt blivit helt galen !

Har du provar napp ? han kanske inte alls är hungrig utan vill just bara suga ?

Kl

Priscilla: det där hade jag inte orkat. Hör hemma äter lillan hela em/kvällen men då äter hon ganska sällan på fm. Säger som cirkus, napp? Ha inget dåligt samvete för att du vill prova ersättning, du är ingen sämre mamma för det!

Nej, ersättningen är bra och det är inget fel i att man väljer andra alternativ än amning. :)
Vi skaffade napp till Rasmus just för snuttandet, det har fungerat bra.

Här fungerar inte napp, möjligtvis någon gång men det är väldigt sällan, lär inte köpa någon ny när dessa är borttappade, uppätna Utav hundarna eller försmå.

Nej det är väl olika :)
En del gillar napp, en del inte.

Jag fick faktiskt sova lite i natt alla fall.
Lade oss vid 01 och gick upp strax före 4

Knapplån.

Napp är jag mkt glad för att Bella tar! Den är perfekt att ha till hands ibland, även om just hon inte verkar ha sä stort snuttbehov, utan för det mesta är nöjd utan. Min äldre son släppte i princip inte nappen från födseln tills han gav bort kapparna vid 4 års ålder.. Tänk vilken skillnad det kan vara på bebisar!

Inatt har Bella återigen sovit som en stock, och nu förlängt sömnen med ytterligare en timme till. Vaknade nyss och ville ha frukost, efter att ha somnat vid midnatt! Känns helt underbart, och jag hoppas att det fortsätter såhär :) Även om det är måttligt roande att själv ligga vaken till 03 trots att ens bebis snusar på i sängen bredvid...

Ja ibland är den bra att ha.
Isak hade napp tills han var 8 mån, sedan slutade han själv med den.

Skönt att hon sover :)

Lagom att sluta vid den åldern ju :) Sebbe hade som sagt nappen i nästan 4 år, och han var helt besatt av dom. Hade alltid minst 8-10 nappar runt sig, och hade stenkoll på exakt alla.. Försökte sluta vid 3 års ålder, men då var han inte riktigt redo och valde att låta bli till sist (Jag ville att han skulle vilja själv så att säga, inte behöva tvinga av dom..), men sen ville han sluta själv och gav bort dom till kattungarna på Skansen! Han fick en fyrhjuling av sin pappa som stor-kille-present så det var nog värt det ;)

phpl0acby.jpg
Bella har en personlig vakthund som så gärna myser med henne jämt :love:

Naaw vilken mysig bild!:love:

Rasmus fick en giraff idag som spelar musik.
Jättesöt tyckte vi, jätteläskig tyckte han :o
oops :p

Tänk, jag som alltid fått höra att såna där kamphundar äter små barn till frukost:eek::D
Underbar bild:love:

Fy fan vilken dag!
Sambon är grinig (för att han är trött efter festen igår. Vem fasen är inte trött ) fräser åt Isak för ingenting, avbryter mig när jag säger åt Isak och låter allmänt irriterad.
Isak är riktigt dum för att han inte får som han vill, kör på Rasmus barnvagn, babygymmet och babysittern med sin bobbycar.
Slåss, skriker och har sig. Suck! Bara vägrar lyssna på mig.

Sambon har hitills inte gjort någon ansats till att ta hand om Rasmus en stund. Jag bär bär bär bär.

Själv känner jag mig trött, matt och varm. Börjar fundera på om jag har feber.

Senast ändrad:

Ja, vi får mata dom rejält nu verkligen så att inte Bella ska bli uppäten ;) Denna specifika kamphunden är ju dessutom värre än alla andra för hon är ju kuperad till råga på allt...

Men usch, vilken tråkig dag du verkar ha! Jag hade nog blivit galen på både sambon och Isak, även om sambon är den som faktiskt förtjänar det bara.. Man får väl låta bli att festa om det nu är så himla jobbigt dagen efter!

kl

Länge sen jag skrev något nu men är inne och läser ofta :) Grattis till er alla som fått era bebisar!

Jag börjar fundera på om det börjar bli dags. Igår kväll och i natt hade jag onda sammandragningar (eller kallas det förvärkar nu?) typ var 5:e minut. Samtidigt tryck neråt och en speciell, lite ilande, känsla i bäckenet och blygdbenet. Sov väl två timmar i natt mellan 12-02 och sen vaknade jag av att jag hade ont igen. Var vaken i 5h innan jag lyckades somna om. Brösten läcker dessutom som ett såll... Har länge haft så att jag kan pressa ut lite mjölk samt att jag ibland sett nån liten fläck i bh´n men nu var det rena mjölkfarmen i sängen :) Idag har de onda sammandragningarna fortsatt men kanske inte lika regelbundet. Vad tror ni? Kommer hon ut inom närmsta veckan? Är i v 36+5 idag.

Det låter som att det kan vara på g :)
Håller tummarna!

Bebben: ja usch. Nu har det lugnat sig dock, sambon har Rasmus och Isak hjälper mig och steka pannkakor. Min lilla mästerkock ;)
Han varvar mellan att stå vid stora spisen och sin spis.

Senast ändrad:

Seriöst Mirre, så hade jag nog skickat ut sambon på en promenad (eller uppmärksammat honom om problemet) och så hade jag kastat ut Isaks barnvagn och bobbycar!

Är hos mamma o pappa i helgen - tröttare än tröttast. Träffade en bekant idag som tyckte min mage såg liten och smidig ut.. hahaha! Det är väl det sista man känner sig som. Imorgon börjar sonen dagis igen - ska bli vansinnigt skönt att få vila sig lite. På tisdag är det 2 veckor kvar till BF - det är inte så att jag är så trött på att vara gravid att jag önskar ut bebisen. Men jag längtar efter att få vila mig. Jag sover uselt på nätterna och tar hand om sonen och håller igång som vanligt på dagarna..

Bobbycaren står i tvättstugan nu.
Det var Rasmus barnvagn han körde på, just det som var så illa.
Ja funderar på att skicka ut Rasmus och sambon på promenad, snart mat här dock. Rasmus är lika idag som igår, skriker och vill bäras hela tiden. Men nu får sambon ta det.

Isak ska också till dagis i morgon. Det kan han behöva, få leka av sig lite.
Visserligen lekte han med kusinerna igår.

Hoppas du får sova snart, jättejobbigt ju att sova dåligt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
339
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 189
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27