Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Jobbigt med klådan. Hoppas du kan få några salvor som hjälper dig att dämpa det värsta. Lider med dig, jag hade blivit lite smått galen om jag hade fått det.

*kl*

Jag kan inte annat än njuta när jag läser om er stackare som är i slutet av era graviditeter nu. Jag är så oerhört nöjd och lättad att C är på utsidan nu och att magen börjar återgå till sin normala form. Man kan gå som folk igen och flåsar inte längre konstant. :bow:

Annars så hade vi hembesök idag. C är nu 6dagar gammal och har gått om sin startvikt så idag låg han på 3410g(3320g vid födsel +155g sen i tisdags) misstänker att han kommer bli en liten knubbis! :love:

Ja visst är det skönt att inte vara gravid längre? Jag ser inte alls fram emot om vi bestämmer oss för att skaffa syskon, just för att graviditeten i sig.

Vad skönt att C ökar så fint i vikt, alltid skönt :)

Och tack för länken förresten, ska genast beställa en!

Ja det är verkligen helt underbart! Jag har nog alltid varit inställd på 3 barn men nu vette tusan. Känner mig rätt nöjd med att ha varit gravid 2ggr nu. Men antagligen så hinner jag glömma det om några månader när C blivit större och inte är bebis längre :o Fast det blir tidigast ett tredje barn om 3år eller så, om det nu blir ett. :)

Ja det är skönt att han går upp så bra! :)

*kl*
va söta bebisar ni har alla som lagt in bilder! :love: Så kul att få se bilder på bebisarna som legat bakom sf-mått och div. krämpor! :)

Haha, ja det är faktiskt kul att få se ansikten på alla dom som orsakat foglossningar, hemska sammandragningar och allt annat som vi dragits med :D

Imorgon får vi receptet på Nutramigen av läkaren också, han var hemma sjuka idag. Fick en gratis burk från BVC så länge - himla snällt!
Inatt hade Bella för sig att hon skulle vara uppe ännu mer än vanligt, så när hon till slut däckade vid 03:30 så somnade jag fort också. Kl 05:30 väckte hon sin pappa sen, och ville ha morgonmys i soffan :p

Det är jätteskönt att inte vara gravid längre.

Verkar som att det blir en bökig kväll dock, Rasmus vill inte alls bli nöjd.
Han har ätit, fått ny blöja, massa närhet och gos osv. Ändå är det inte helt bra.
Det är sambons natt så jag tänkte lägga mig snart, bara Rasmus kunde somna.
Just nu ligger han på min axel och är jättetrött men somnar inte.

Sälv har jag en däckad C på magen som sovit så läääänge så börjar bli orolig att det blir en vaken natt av den anledningen här. :grin:

Jobbigt när inget blir bra oavsett vad man gör för dom små liven. Hoppas han somnar snällt snart!

L somnade till vid sju tiden här hemma vilket kändes lite tidigt, så jag la henne i spjälsängen för det slår aldrig fel, då vaknar hon alltid och vips så har hon varit vaken sedan dess, lite knusslig men inte otröstlig på något vis, skönt! Sambon är ju fl ledig på fredagar och jag har världens huvudvärk så jag ligger i sängen nu och ska sova, får väl inte tjompan för matning på en stund. Skönt med lite avlastning, hade det inte varit för huvudvärken hade det dock inte varit något problem, fick sova bra natten till idag :)

Hoppas C vill sova ett tag till så du slipper vara uppe hela natten!

Kl

Gud vad avundsjuk jag blir på er som redan har fått era bebisar! :)
Går bara och väntar nu... Vaknade inatt och minns att jag någonstans tänkte "nej, inte NU! Nyår måste passera först.." :p
Drömde att det var på G :D
Idag ska vi på profylaxkurs (eller vad 17 det nu heter:D)!
Ska väl gå upp och väcka sambon, själv har jag vart vaken sen innan 7...igen!
Fast det är ganska mysigt att vara uppe tidigt måste jag erkänna. Ta sig lite frukost och mysa ner mig i soffan med hundarna :love:

Han somnade när jag skrivit inlägget och sov till fem.
Så vi fick trots allt sova i natt ändå.
Hoppas C sov i natt också.

Emor: det är skönt när man kan dela på det sådär.

Simba: :) hur långt har du kvar nu?

Jodå C sov bra men efter han ätit klart vid 3 så började stora sonen grina. Han va jätte ledsen av någon anledning. Så upp och ge välling till honom och få han till ro så somnade väll om vid 5 eller så. Sen fick jag sova till 8 iaf! Man får va glad för det lilla! ;)

Är beräknat till 24/1 men BM har gett klartecken från onsdag så jag försöker övertala lillknodden där inne att titta ut lite tidigare än beräknat:D

Man kan gå som folk igen och flåsar inte längre konstant. :bow:

Låter inte helt fel :D Jag bli andfådd bara av att försöka ta mig upp ur sängen. Blir dessutom omkörd av pensionärer med rullatorer :(

Var inne och gjorde ctg (heter det så...?) på bäbis hjärtljud, och allt lät bra. Ultraljudade och tog även blodprover, har inte fått svar än men dom har gett en behandling för hepatos iaf tills provsvaren är klara. Har kliat mig ganska bra, så magen ser inte rolig ut.. Fötterna når jag ju inte, så dom har klarat sig bra.. Skulle värdena visa på hepatos och dom inte går ner så kan dom ev sätta igång förlossningen om 1½ vecka. Vore ganska skönt att veta om vilket datum det blir och inte bara gå och vänta på att något ska hända :) Nu håller jag dock tummarna för att tabletterna dom skrev ut hjälper mot klådan :angel:

Passar på att slänga ut en klädfråga här dessutom och ser om någon har något tips.

Lillan sover mest i sovpåse, inte den tjocka täckesvarianten som finns utan den som är som en lång klänning som man kan dra ihop nere vid fötterna (vilket jag dock inte gör). Nu börjar ju dom snart bli lite korta, men jag hittar ingen vettig pyjamas, antagligen för att jag har snöat in på en modell som inte verkar finnas någonstans. Vi har nämligen en enda ifrån lindex som vi använder, den har inte knappar på magen och ner längs ena benet (vem orkar knäppa alla dom knapparna hela tiden?!) utan den dras över huvudet och sen har den knappar nere mellan benen, ifrån ena benet till andra. Den går alltså att knäppa upp helt, det är inga muddar nere vid benen som man ändå måste krångla in fötterna i i mörkret när man ska byta blöja mitt i natten.

Är det någon som förstår någonting utav mitt svammel och vet vilken modell på pyjamas jag menar, och vart man hittar dom? Den vi har är en stor 56a så den fungerar väl några dagar till i denna takten, men jag behöver hitta en ny snarast, och den vanliga modellen som finns överallt, både med knappar och dragkedja tycker jag inte om.

Jag tror du ska leta efter ngt som heter heldräkt eller badysuit. MOLO, Ida T, Villervalla, Hollys baby har fantastiskt fina! Googla eller kolla på tradera!

Tackar!! Dagen har varit jätte bra! Har fått jätte fina presenter, presentkort på tatuering och massage! :)

Gott nytt år allihopa!

Hoppas ni alla, både med bebisar och magar fick en bra start på det nya året :) Här var det ingen risk att lillan missade raketerna, 05.30 somnade hon :eek: men bortsett ifrån lite magknip då och då var hon nöjd så ska väl eg inte klaga, frågan är bara hur man vänder tillbaka dygnet på en sådan liten? Eller är det bara att följa hennes dygnsrytm och gilla läget?

Jag tror det är viktigt att göra skillnad på dag och natt i början. På kvällen är det mörkt och tråkigt. Inget busande utan det är lugnt och stilla = så tråkigt som möjligt så man inte vill vara vaken :p Det har funkat på C här hemma iaf så att han nu sover imellan matningarna på natten ist för att ligga vaken. Alt se till så dom är vakna en stund på kvällen och tröttar ut sig lite då. :)

Vi har försökt, fast har vi mörkt och te x ligger kvar i sängen på natten när hon är vaken så skriker hon, går vi däremot upp och sätter oss i soffan, utan att för den sakens skull tända upp en massa så blir hon tyst och nöjd för det mesta.

Nu sover hon fortfarande, och har så gjort sedan hon somnade inatt/imorses vid halv sex, med undantag för några matningar och blöjbyten... Men när hon väl vaknar så har hon inga problem att vara vaken 12 timmar på raken.

Här har vi en period nu där Rasmus inte riktigt vill sova.
Han vaknade nu och eftersom det är sambons tur att gå upp så låg jag kvar.
Resulterade i en sambo som bara fräste att han inte har sovit något alls knappt i natt och som var jättesur på mig för att jag inte gick upp. Men han var likadan natten innan, var inte sur på sambon för det. Trevlig start på dagen ..

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
339
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 202
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar