Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

*kl*

Igår var vi på läkarundersökning+tillväxtUL (som jag varit lite orolig för) men allt såg bara bra ut. Bebis ligger på ca 3,3 kg nu i v 39 så det verkar inte finnas något att oroa sig för. Var också helt underbart att se den lill* igen, det var full rulle därinne och h*n såg ut att vara en liten tjockis med riktigt runda kinder.;):love:
På kvällen tog vi även hem barnvagnen och satte ihop spjälsängen. Det kanske blir så att vi samsover mest i början men annars har vi gjort så att spjälsängen är öppen på ena långsidan så att det ska vara smidigt att amma på natten.

Ang män så verkar jag ha haft tur då sambon har varit otroligt omtänksam och förstående under hela graviditeten. Hör av sig flera ggr per dag för att se så jag mår bra och påminna mig om att inte göra mer än jag måste. Dessutom ger han mig fotmassage varje kväll, helt underbart!:love:

Om det är någon tröst så sa min sambo "men det är väl inget å sjåpa sig över" samt "måste du flämta så" när jag hade sammandragningar inför förlossningen och störde hans nattsömn :grin:
Somliga karlar är nog såna verkar det som. Håll ut, snart har du din lilla bebis i famnen! :love:

*delvis knapp*

Faktiskt känns det bättre att veta att det inte bara är min karl som saknar hjärna;)
Dock funderar jag på att kidnappa _Smulan_s kille ett tag:D

Om det är någon tröst så sa min sambo "men det är väl inget å sjåpa sig över" samt "måste du flämta så" när jag hade sammandragningar inför förlossningen och störde hans nattsömn :grin:
Somliga karlar är nog såna verkar det som. Håll ut, snart har du din lilla bebis i famnen! :love:

Lever du fortfarande med den mannen??:crazy:

* Jenny *

Men fy vad okänsligt av honom :(
Förstår att du blir ledsen, skulle jag också bli.
Är ju verkligen jättetufft att vara höggravid och spec om ens partner inte vill förstå. Lyssnar han inte kanske bm kan prata med honom
Jobbigt att ha ont också, hoppas att det betyder att bebis kommer snart.

Ang män så verkar jag ha haft tur då sambon har varit otroligt omtänksam och förstående under hela graviditeten. Hör av sig flera ggr per dag för att se så jag mår bra och påminna mig om att inte göra mer än jag måste. Dessutom ger han mig fotmassage varje kväll, helt underbart!:love:

Inte tur, ett bra val kallas det! :)

Min sambo var lika underbar som alltid, trots att jag gnällde rätt så mycket på slutet. Det är han även i normala fall, om jag har ont av annan anledning eller gnäller för att jag är trött eller vad som helst.
Jag skulle inte klara av att ha det på något annat vis faktiskt.

Knapp

Ärligt så tror jag inte min VET hur man ska/bör bete sig. Känslor har han svårt att prata om övht (förutom när han druckit..) och de gånger jag ifrågasatt om han verkligen bryr sig så lite så försöker han förklara att det väl är klart han bryr sig. Hans lösning när det är jobbigt är att fly och ignorera för sen är det glömt i hans värld.. Dock tror jag han sakta börjar inse att det inte håller i längden;)
Förhoppningsvis blir det väl bättre sen när mini väl kommit och jag kan bli mer mig själv igen utan att ha ont nånstans hela tiden... Snart så..!

Har nu lagt mig och hoppas på att få sova något i natt i alla fall. Känns tveksamt för jag börjar redan känna av värken i fogarna:crazy:
Borde inte det vara BÄTTRE när man ligger och vilar?!
Jag har i och för sig haft mest ont direkt på morgonen hela tiden...
Jaja, ny dag imorgon och förhoppningsvis är jag på bättre humör då:angel::D

Vad jobbigt att han är så klumpig i sina uttalanden eller vad man ska säga. Jag tror inte någon som inte varit höggravid förstår hur jobbigt det är, har man då dessutom olika symptom utav graviditeten som gör det hela ännu tyngre är det klart att det är jobbigt. Min sambo visste inte exakt hur jobbigt, och gjorde det bästa han kunde både under grav och fl, och när jag väckte honom på kvällen med tre minuter mellan värkarna vart han skitsur att jag inte väckt honom tidigare (och kanske ffa för att jag inte hade planer på att ringa då jag ville avvakta lite till...)

Men nu är du på upploppet, och snart är bebben här! Heja!

*kl*

Och här har lillan varit hos farmor och farfar idag några timmar, kändes väldigt konstigt när dom kom och hämtade henne och vi vart ensamma hemma jag och sambon men vi for ut och åt gott och landade sedan på bowlinghallen (och jag slog personligt rekord! Haha) innan vi for och hämtade hem henne. Hon hade skött sig kanon, slukat de två flaskorna som jag pumpat ur åt na och var nöjd och glad, farmor mötte oss med ett besviket "kommer ni redan?" och kontrade med "jag tänkte gå och låsa ytterdörren" skönt att veta att dom riktigt uppskattar att ha henne där och inte bara har det för att vi vill få någon timme för oss själva.

Imorgon ska vi åka iväg hela dagen, har inte varit iväg på en dagstur sådär förut (ifrån 8-20 räknar vi med att vara borta) men tjompan kommer alldeles säkert sköta sig kanon, bara hoppas att vi lyckas tima in bilresan hem på 13 mil med ett sovpass, dit är jag inte orolig. Bärselen, vagn och glatt humör ska packas ner, om jag kommer mig i säng snart vill säga... Nackdelen med att lillan somnar i egen säng nu (3e natten i rad, heja sambon!) är att dels kommer jag i säng senare, och sen blir jag inte trött när jag inte ammar både mig och henne till sömns :o

Smulan: Skönt att allt såg bra ut på UL, även du har ju bebis ute hos dig när som! :)

Hu din stackare att ha så ont :( Och vad jobbigt att din sambo inte tar det på allvar och stöttar dig när du mår så dåligt :confused: Det spelar ingen roll om man har fysiskt ont eller är helt psykiskt trött, båda sakerna är lika jäkligt! Hoppas det blir bättre när lillan är ute! Håller en tumme för att det kommer igång för dig snart!

Min sambo är helt UNDERBAR :love: och har varit genom hela graviditeten! Fast det vet jag inte om jag vågar säga högt nu när vi bara bor ett par km från Simba om hon skulle få för sig att komma förbi och sno honom med en mörk natt :D
Han gör allt tungt här hemma som köra ved, bära slangvindan från källaren upp till hästarna, kör ut ensilaget mm. Jag försöker laga mat och underlätta på andra sätt genom att ringa alla samtal som vi behöver göra, sitta med papper, tvätta (efter att han burit ner all tvätt) osv. Han har aldrig kommenterat att jag sitter i soffan eller ligger i sängen för han vet att jag har en anledning. Fot eller ryggmassage får jag också så fort jag behöver utan knot!
Igår kom han hem med röda rosor och lagade middag medan jag tog min obligatoriska eftermiddagstupplur :love:
Jag fattar inte att jag haft sån tur att hitta en så fantastisk kille!

Ikväll skall vi iväg på 30-årsfest med ett tema som passar mig utmärkt! Temat är "dagen efter" och det innebär att jag kan gå i min gamla pyjamas och morgonrock och se precis så trött och sliten ut som jag känner mig just nu :D

Val iaf på det sätt att jag aldrig hade stått ut med någon som inte hade tagit det jag känner på allvar. Det finns få saker som är så ömkliga som män när de är sjuka, generellt sett verkar det däremot som att om en kvinna klagar för att hon är trött/har ont...då har hon verkligen anledning till det!

Blir dock fortfarande överraskad (och tror på tur;)) när man får vakna till en nyrastad hund och framdukad frukost (med framlagd värmekudde på min plats ifall jag känner av foglossningen) efter snart 8 år tillsammans.:love:

simba_112: Tyvärr, det krävs nog rätt mycket innan jag lånar ut mannen.;)

Emor: Tack! Ja nu är det inte långt kvar och jag börjar redan leta tecken även om man ju oftast går över som förstagångsföderska.:p

Tror det kan vara idé att börja försöka ha påfyllt kontantkort på mobilen, skulle ju vara min vanliga tur annars om bebis bestämde sig för att titta ut när jag är ute i skogen någonstans med häst/hund och jag inte hade kunnat ringa någon..

Ungefär så jag menade också :) Jag räknar det som tur att jag bara råkade träffa min underbara sambo, men det är ju ett väldigt medvetet val vilken typ av kille jag väljer att satsa på eller ej liksom. Vi gick igenom allt viktigt muntligt innan nästa steg togs ;)

Och här kommer en liten bildbomd! Taget idag, och hon är snart hela 6 veckor gammal. (Och då snart 2 veckor okorrigerat alltså)

phpe1isgu.jpg

php9cu4nl.jpg

phpsqzjt6.jpg
Fångad mitt i omkullvältningen! Sen vände jag ner blicken för att fixa lite inställningar i kameran eftersom jag inte riktigt blev nöjd, och när jag höjde kameran igen så;

phppvp6op.jpg
Låg det en hemsk kamphund där :eek:

php1lzh1j.jpg
Den mordiska besten började att smaka på mitt barn sen...

phparjtp2.jpg
Men som tur är så har vi lärt Bella självförsvar redan, just med tanke på att hon huserar ihop med hela FYRA stycken mördarhundar! Så besten gav upp..

phpfbvdxl.jpg
Och Bella kunde återgå till sitt vanliga handsugande!

phpdsuz6t.jpg

Tack :D

Dom är så underbara! Så fort det finns en chans till lite bebis-kärlek så är det alltid minst en av hundarna som är framme :) På bilderna denna gång var det vår gammelman som krävde sin plats - det finns faktiskt inget bättre än fluffiga bäddar som placeras mitt på köksgolvet bara sådär! Sen var det bara en bonus att det låg en smaskig bebis där också ;)
För över 5 år sedan låg han precis likadant, på allting som hamnade på golvet, och passade min (nu) stora son. Ja, och så stjäl han några pussar ibland också, haha.

Ska bli spännande att se hur våra hundar reagerar när de får en egen bebis:love:
Min äldsta vita är en riktig pussgurka och älskar barn och hon bryr sig inte om barn krälar runt kring henne eller halvt på henne, hon ligger lugnt kvar och viftar lite på svansen emellanåt :)
Den yngre vita tycker nog inget särskilt om barn egentligen, fast hon tycker oftast ingenting om någon alls, förutom mig, hon är en mammgris! Men hon kan inte låta bli att trycka upp nosen i plytet på kompisens son (8mån nu) och sniffa lite, ibland bjuder hon även på en puss ;) Barn är visserligen rätt kul att leka med också så länge de inte blir för PÅ, men då kommer hon till mig och skvallrar och hämtar hjälp.
Huskyn älskar ju alla människor, stora som små.
Akitan, den enda grabben i flocken, är jag däremot lite orolig för. Han är inte att lita på med barn, han har dåliga erfarenheter av barn sen han var ung och har knappt träffat några sen dess.. Hoppas på att det blir annat när han inser att mini är en del av flocken. Tog sin lilla tid innan han accepterade huskyn, han behöver tid på sig att släppa in någon ny i sin flock. Så det är bara att hålla tummarna..

Akitor är ju lite speciella också.. Har dom varit med om att "någon" är dum eller dålig så brukar det sitta förbannat hårt. Jag hoppas också att det ska gå bra för er! Annars är det ju bara att sätta upp barngrindar sen när bebis börjar röra på sig, så slipper ni riskera något :)

Jag kommer förmodligen att få dela av lite här när Bella börjar krypa och vara på golvet mer, för oavsett hur snäll Hillevi är så är hon verkligen sjövild ibland. Hon kan springa omkull vuxna i farten.. Och alltid när hon varit ute, eller på övervåningen eller bara blir busig så är hon ohejdbar i sin jäkla galopp *muttrar*
Det enda problemet är väl att hundfan kan hoppa över 120 cm från stillastående :D

Grindar sitter redan uppe, vi stänger av så de bara har kök, hall nere + hall uppe när hundarna är ensamma, finns en liten husky som tycker om att tugga på saker ;)
Skulle aldrig våga ha alla fyra springandes med liten bebis/barn på golvet, de är lite för stora och har ibland lite för dålig koll, grindar är GULD!

Var bara tvungen att hoppa in i tråden när diskussionen stora hundar och barn var aktuell.

För det första måste jag bara gratta dig Bebben, har helt missat att du väntat och fött en till liten knatte , GRATTIS :) och härligt att det funkar så bra med hundar och barn.

När vi väntade vår son var det många andra som oroades över hur det skulle bli med våra stora hundar och en liiiiiten bebis, jag var dock aldrig orolig, om hundarna är sunda och får vara delaktiga från början , varför skulle de inte välkomna den lille.

Lägger till några bilder som jag tog när sonen var 2 mån, idag är han snart ett år och använder hundarna som pall för att ta sig upp i soffan, lekkampkompis och som personliga tvättare och matrestrensare. ;)

handochtass.jpg

smr3.jpg

hundarnaocheliot.jpg

eliotochfigge7.jpg

figgeocheliot7.jpg

eliotochfigge8.jpg

eliotochfigge9.jpg

:eek:
Herreguuuuuuud vilka bilder!!!!
Helt underbart att se!
Ha, ingen skulle någonsin våga så mycket som se åt din son på fel sätt, har ju två alldeles egna bodyguards!!:love:

Vilka helt underbara bebis och hund-bilder (både dina och Bebbens)!:love:

Får hoppas det blir lika mysigt med våran hund sen, han är ju ett riktigt yrväder (trots att han är 6 år nu) och välter ofta allt i sin väg när han blir sådär extatiskt glad. Men han gör det av kärlek och barn är typ det bästa han vet så vi får hålla tummarna att han kan låta bli att skalla den lill* iaf de första åren.;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar