Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har faktiskt exakt samma upplevelse, minns att jag åt konstant för att hålla det i schack och nu är det mycket svårare. Och jag befarar att det här bara är början.Tji fick jag för obefintliga symtom. Illamående from hell har kommit över mig med dottern kunde jag äta ofta i början för att hålla det i schack men nu mår jag nästan mer illa av att äta.
Jag har inte vågat tro att jag skulle få gå in och skriva detta men VUL i morse visade en liten, liten nöt med ett flimrande hjärta. Tänk att något på 0,99 cm kan påverka en så mycket heart Gynekologen blev tydligt rörd han också och sa att med de förutsättningar vi haft så visade detta på kroppens otroliga förmåga att prioritera fortplantningen. Att graviditeten hållt sig kvar trots att livmodern spolades igenom med ganska högt tryck under hysteroskopin gjorde honom förvånad och märkbart känslosam, han fick både gåshud och tårar i ögonen.
Så nu är det bara att vänta och njuta (och lida av illamåendet ). Första besök hos barnmorskan bokat 28/5.
heart Så ledsamt!December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)
Februari
Uppdaterade med senaste listan där jag inte är med.
Jag har faktiskt exakt samma upplevelse, minns att jag åt konstant för att hålla det i schack och nu är det mycket svårare. Och jag befarar att det här bara är början.
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)
Februari
Uppdaterade med senaste listan där jag inte är med.
Jag har varit ganska illamående på kvällarna denna vecka så igår tog jag en Postafen då vi hade vänner här påbesök och jag ville slippa illamående. Men fy så trött jag är idag! Jag hade glömt hur påverkad jag blir av dem, yr och trött och bara tanken på att resa sig ur soffan känns som att bestiga ett berg! Förra graviditeten hade jag ett illamående som var mycket värre än detta (peppar peppar) och var då sjukskriven. Jag har funderat på i efterhand vad jag gjorde hela dagarna men nu minns jag Jag sov!
Hoppas du får något bra tips av barnmorskan idag. Här smyger det sig också på alltmer. Tänkte testa Calma-tuggummin om jag behöver ta något läkemedel, brukar ha bra effekt vid åksjuka och gör mig inte lika trött, men de är så äckliga att tugga så jag drar mig för det. Än så länge är det ändå lindrigare än med dottern men vi får se hur det utvecklas. Första barnmorskebesök på måndag, hoppas vi bokar kub då.Har varit sjukskriven ett par dagar nu och funderat på Postafen men om extrem trötthet är en vanlig biverkning är det ju inget alternativ. Då skulle jag ju ändå inte komma iväg till jobbet. Har legat och sovit de senaste dagarna.
Besök hos BM imorgon så får prata mer om illamåendet med henne då.
Hoppas du får något bra tips av barnmorskan idag. Här smyger det sig också på alltmer. Tänkte testa Calma-tuggummin om jag behöver ta något läkemedel, brukar ha bra effekt vid åksjuka och gör mig inte lika trött, men de är så äckliga att tugga så jag drar mig för det. Än så länge är det ändå lindrigare än med dottern men vi får se hur det utvecklas. Första barnmorskebesök på måndag, hoppas vi bokar kub då.
En vän fick en dotter igår, inte klokt vad man längtar
När vi väntade dottern så erbjöds det inte här om man var under 35 år och jag kände aldrig behov av att betala privat. Trodde det var lika nu så var helt inställd på att inte göra kub, men däremot kanske ett privat tidigt ultraljud då det känns långt att vänta till v 20 som vi gjorde sist. När vi var på inskrivning förra graviditeten (som slutade i MA) och fick veta att alla nu erbjöds kub blev det därför lite delade känslor, jag är rädd för att ett "halvdåligt" resultat ska göra mig orolig och stressad. Men efter en del diskussion bestämde vi oss för att göra det, främst för ultraljudets skull då jag blivit rätt mycket nojigare och behöver bekräftelse på att allt är bra. Så denna graviditet kommer vi att vilja göra det, och förhoppningsvis kan vi se på resultatet på ett vettigt sätt.Efter en jobbig helg så mår jag mycket bättre nu! Var hos BM idag. Här erbjuds inte kub på rutin utan man får be om det och då åka utomläns. Med dottern erbjöds vi inte det alls. Så nu vet jag inte hur vi vill göra... Hur tänker ni kring KUB?
Det känns som att jag har sammandragningar? "Kan" man ha det så här tidigt? Tycker jag känt ett gäng under eftermiddagen och kvällen. Konstigt menlite härligt bekant. Måste fråga barnmorskan på måndag, känns ju extremt att ha det redan nu. V 9 i morrn.