Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har några cravings?
På vad i såfall?
Blir lätt sugen på saker men det går över lika fort igen
Mysigt med spaSamma här, finns en del jag inte klarar att äta, men inga direkta cravings. Mår dock inte illa alls sedan ett par dagar, hoppas hoppas att det får hålla i sig.
Mår i stort sett rätt bra, precis som sist så är magen stor men känns ändå smidig. Det är väl mest att böja sig ner till golvet som börjar ta i. Har haft en hemskt otrevlig foglossning i framfogen, men den börjar lugna sig. Värst vid lägesändringar på natten och första stegen om jag suttit länge, då kan det verkligen kännas som en kniv som vrids om.
Senaste två nätterna har jag haft fruktansvärt ont i ryggen, jag hoppas verkligen det är tillfälligt, för det stör nattsömnen rätt mycket. Dessutom domnar fingrarna bort pga karpaltunnelsyndrom. Men ANNARS mår jag bra
Vecka 28 idag. I helgen ska jag och maken på SPA-helg för att fira bröllopsdag Det gäller att passa på med barnvakt nu.
Här har det varit en händelserik helg. I fredags fick jag svår huvudvärk vilket jag även hade haft på torsdagen. Eftersom jag hade högt blodtryck när jag väntade dottern med huvudvärk som tydligaste symtom hörde jag av mig till barnmorskan och fick komma på extrakoll. 130/75, hade alltså gått upp lite men fortfarande okej. Urinprov gav utslag på "lite av varje" så hon skickade det på odling ifall jag kanske åkt på någon UVI, eftersom jag har så mycket sammandragningar också. Fick order om att dricka mycket och vila, passade ju utmärkt att vi skulle på SPA-helg
Fredag kväll tyckte jag att bebis var ovanligt lugn i magen men det tycker jag rätt ofta, så det är svårt att veta när man ska ta det på allvar. Lördag morgon och förmiddag kände jag inte bebis alls. Testade "allt" dvs drack kallt, la mig att vila, tryckte och provocerade osv. Blev till slut rädd på riktigt och ringde förlossningen och åkte in. Kände nog något enstaka svagt fladder i bilen in men det var fortfarande verkligen inte som det brukar. Fortsätt kraftiga sammandragningar dessutom.
Lättnaden när barnmorskan lade ctg-dosan mot magen och vi genast hörde snabba, fina hjärtljud love: Fick sedan ligga med ctg länge och det var en superfin kurva med tydliga accelerationer och jag kände dessutom massor med rörelser när bebis sparkade mot dosorna på magen. Men jag kände fortfarande inga fosterrörelser "inuti". Väldigt märkligt men då fick vi iaf bevisat att bebis rör sig även om jag inte känner av det. Blodtrycket hade gått upp ytterligare, trots att det togs när vi legat länge med ctg och vilat. Men det får MVC-barnmorskan hålla koll på, jag är bara så tacksam att bebis mår bra
Åh njursten låter inte roligt alls, hoppas du mår bättre nu.Har inte skrivit något på länge. Har haft fullt upp med flytt och bygge av ligghall och hagar. Och foglossning på det Men nu har jag tid för imorse fick jag åka ambulans in till förlossningen och är inlagd över natten. Var övertygad att liten skulle titta ut då det tryckte så hemskt mycket nedåt. Hade fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen, och senare i ryggen. Är normalt sett smärttålig, så blev lite orolig när det gjorde så ont att hela kroppen skakade okontrollerbart och det var stört omöjligt att ligga stilla. Hur fasen ska man kunna föda barn såhär, tänkte jag... Visade sig vara njursten, och liten hade inte alls planer på att komma ut. Läkaren ville inte släppa hem mig ifall jag skulle få lika ont igen, så nu sitter jag här med en droppåse och har det tråkigt. Men glad ändå, eftersom det inte blev nån födsel idag Är i vecka 31+6 så liten kan allt stanna i magen i några veckor till.
Har nu insett att vi inte preppat tillräckligt för bäbisen. Har inga kläder upptvättade, har inte fixat skötbord, spjälsängen står nedmonterad i garaget och babyvakt måste införskaffas då nya huset har tjocka timrade väggar som man inte hör nånting igenom. Vi har inget babyskydd. Jag har inga amningskläder. Men vagnen från dottern har jag tagit fram och ska torka av, och en åkpåse har jag köpt Hur mycket har ni preppat?
Fy för njursten, men skönt att bebis stannar i magen. Hoppas inte sten-problematiken kommer tillbaka.Har inte skrivit något på länge. Har haft fullt upp med flytt och bygge av ligghall och hagar. Och foglossning på det Men nu har jag tid för imorse fick jag åka ambulans in till förlossningen och är inlagd över natten. Var övertygad att liten skulle titta ut då det tryckte så hemskt mycket nedåt. Hade fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen, och senare i ryggen. Är normalt sett smärttålig, så blev lite orolig när det gjorde så ont att hela kroppen skakade okontrollerbart och det var stört omöjligt att ligga stilla. Hur fasen ska man kunna föda barn såhär, tänkte jag... Visade sig vara njursten, och liten hade inte alls planer på att komma ut. Läkaren ville inte släppa hem mig ifall jag skulle få lika ont igen, så nu sitter jag här med en droppåse och har det tråkigt. Men glad ändå, eftersom det inte blev nån födsel idag Är i vecka 31+6 så liten kan allt stanna i magen i några veckor till.
Har nu insett att vi inte preppat tillräckligt för bäbisen. Har inga kläder upptvättade, har inte fixat skötbord, spjälsängen står nedmonterad i garaget och babyvakt måste införskaffas då nya huset har tjocka timrade väggar som man inte hör nånting igenom. Vi har inget babyskydd. Jag har inga amningskläder. Men vagnen från dottern har jag tagit fram och ska torka av, och en åkpåse har jag köpt Hur mycket har ni preppat?
Vad kul att få en uppdatering!Har inte skrivit något på länge. Har haft fullt upp med flytt och bygge av ligghall och hagar. Och foglossning på det Men nu har jag tid för imorse fick jag åka ambulans in till förlossningen och är inlagd över natten. Var övertygad att liten skulle titta ut då det tryckte så hemskt mycket nedåt. Hade fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen, och senare i ryggen. Är normalt sett smärttålig, så blev lite orolig när det gjorde så ont att hela kroppen skakade okontrollerbart och det var stört omöjligt att ligga stilla. Hur fasen ska man kunna föda barn såhär, tänkte jag... Visade sig vara njursten, och liten hade inte alls planer på att komma ut. Läkaren ville inte släppa hem mig ifall jag skulle få lika ont igen, så nu sitter jag här med en droppåse och har det tråkigt. Men glad ändå, eftersom det inte blev nån födsel idag Är i vecka 31+6 så liten kan allt stanna i magen i några veckor till.
Nej, det har gått galet fort verkligen.Nu är det inte så fasligt långt kvar för oss allihop hörni
Nu är det inte så fasligt långt kvar för oss allihop hörni