Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
V
Vad menas med bärpanel?
Sambon längtar efter att känna rörelse på utsidan av magen, men hitills har vi lyckats tajma det så hon slutar sparka varje gång han lägger handen på magen.
Jag funderar lite på samma sak. Har inte alls bestämt mig än och borde få tummen ur och ansöka om graviditetspenning. Min arbetsgivare har inte börjat leta vikarie än heller så känns som om de stoppar huvudet i sanden lila mycket som jag. Kan inte riktigt fatta att han antagligen är här om 3 månader!V 23 nu och funderar på det här hur länge man ska jobba innan man går hem. Jobbet är just nu både stressigt och tungt emellanåt. Svårt att planera tycker jag
Min AG har sagt att hon vill ha besked i tid bara, så hon hinner få in en ersättare. Vi har 4 månader kvar och jag växlar mellan att må bra, ha foglossningar så jag stapplar fram som Agda 90 år, vara asvarm och tungandad osv. Borde också ansöka om graviditetspenning, men svårt när man inte vet exakt när man ska gå hem. Kan inte minnas att det var såhär jobbigt med de andra två, men kanske bara har förträngt det.Jag funderar lite på samma sak. Har inte alls bestämt mig än och borde få tummen ur och ansöka om graviditetspenning. Min arbetsgivare har inte börjat leta vikarie än heller så känns som om de stoppar huvudet i sanden lila mycket som jag. Kan inte riktigt fatta att han antagligen är här om 3 månader!
Ja, jag har fattat det så också.Jag har ansökt om graviditetspenning, fick tips av en kollega att ansöka så snart som möjligt eftersom handläggningstiden är typ 30 dagar. Sen går det ju alltid att ändra dagar så fort man blivit godkänd och hamnat i systemet om jag har förstått det hela rätt.
Hur gick det hos BM?Nu sitter jag här igen med mina sammandragningar. Jobbat knappt 1 vecka sedan jag var sjukskriven. Började komma tillbaka igår och under em och nu ikväll är det mer eller mindre konstanta om jag står eller går. Känns som magen ska explodera. Får se hur det artar sig. Har besök hos bm imorgon.
Hur har ni planerat föräldraledigheten?
Ska ni dela och i så fall hur?
Kan/vill du gå ner lite i arbetstid ett tag?@Reville @superstar
det verkar vara standard att det byggs på under veckan och minskar sedan under helgen. Nu har jag också varit hemma minst 1 dag/v med sjukt barn så har ju fått vila extra. Men i torsdagskväll var det så där mycket igen och även i lördags. BM har sagt åt mig att ta det lugnt och om det inte håller sig lugnt är det bara att höra av sig till läkare. Försöker ta det lugnt hemma på kvällar och helger men jobbet går ju inte. Har inte möjlighet till att sitta ner eller vila på dagarna.
Kan/vill du gå ner lite i arbetstid ett tag?
Jag har ett jobb med mycket stå/gå och tunga lyft, men har turen att kunna byta bort vissa moment med kollegor som ställer upp utan att knorra det minsta och/eller ta en ”fem-minutare” i lunchrummet vid behov så jag kan fortfarande jobba heltid.
Ah, jag förstår!Nja, det är inte aktuellt. Jag jobbar på en privat mottagning och har patientbesök inbokade hela dagen. Det är lite lagomt osunt stressigt.