Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gick bra men det var en sanslöst rörig vårdcentral. Folk överallt, de skickade folk till fel väntrum så de missade tiderna, läkaren visste ingenting om rutinerna vid provtagning och allt var bara kaos. Läkaren fick springa runt och leta blodtrycksmanschett och verkade bara allmänt irriterad på allt och alla.Hoppas det gick bra hos läkaren @Mirre
Jag var hos barnmorskan idag. Lite lågt hb (105) så blir skärpning med järntabletterna igen, har slarvat ett tag. Men blodtryck och glukos var bra (120/75 & 4,1) väldigt skönt då jag har gått upp mycket i vikt och har en hel del issues kring det, hade blivit ännu värre om blodtryck eller blodsocker också varit högt känner jag. SF-mått 30 så fortfarande högt på kurvan men ändå lite avplanat jämfört med första mätningen. Bebis hjärtfrekvens runt 150 Så skönt, jag tycker fortfarande inte att jag känner av den så mycket så det är så härligt att höra det lilla hjärtat
Har fyndat lite på tradera också, en mysig ullfilt att ha i vinterkylan och ett paket tygblöjor då jag tänkt testa det med denna bebis.
Du kan ansöka om gravpenning, sen fyller du i hur mkt du ska använda/har använt hos försäkringskassan.Kan man ansöka om graviditetspenning när man är sjukskriven 50 %?
Att bli omplacerad är svårt inom hemtjänsten, alla har ju samma arbetsuppgifter.
Googlar flicknamn... Har egentligen en favorit men maken är inte lika förtjust. Får se om jag lyckas övertyga honom Han vill inte gärnaprata namn innan bebisen är född, tycker att han behöver se den för att kunna veta. Jag respekterar det men fyller på min lista i tystnad så jag är förberedd Svårare med andra barnet tycker jag, då ska det passa ihop med syskonets namn också.
Hur har ni andra det på namn-fronten?
Nej usch så segt Jag har fortfarande väldigt stark kräkreflex, hulkar och får kväljningar hela tiden men det stannar oftast där.Är i vecka 33 och kräks tydligen fortfarande, senast igår
Samma känsla här, tiden springer iväg! Jag skjuter på att börja tvätta och sortera kläder, vill få rummet där allt ska förvaras klart först, men snart är det onekligen dags...Vi tycker att det är jättesvårt med namn. Har ett namn vi både gillar nu så förhoppningsvis är bebis en sån när han kommer ut.
Tycker tiden går för fort! Jag hinner inte med. Bara ca 2 månader kvar nu. Sambon kommer vara borta massa i november och många helger är uppbokade så räknar inte att hinna med så mkt då. Jag jobbar november ut. Så lite stressad börjar jag bli över att ha allt klart. Har börjat lite smått med att ta fram det som är kvar efter dottern och gå igenom, sälja det vi inte ska ha och tvätta resten.
Börjar även känna mig lite mer klumpig. Ändå är jag inte alls stor om magen, blev ju aldrig det förra gången heller.
Blir jag illamående så kräks jag. Vissa hade kanske lyckats hålla nere det men jag är tyvärr inte en av domNej usch så segt Jag har fortfarande väldigt stark kräkreflex, hulkar och får kväljningar hela tiden men det stannar oftast där.
Min chef fyllde i papprena sen fick jag skicka in dom. Inga konstigheter.Ni dom sökt graviditetspenning, har ni eller er arbetsgivare skickat in de papper som ag skriver på? Pratade med min chef nu och hon fyller i papperen och så får jag skicka in dem. Tyckte det var lite märkligt faktiskt, trodde hon skulle skicka in dem.
DåsåMin chef fyllde i papprena sen fick jag skicka in dom. Inga konstigheter.