FeatherCloud
Trådstartare
Tycker själv det känns tidigt att fundera över småätande "mellan måltider". Kotten äter oftast var 3e timme dagtid (dvs det är då han säger till) men märker jag att han är hungrig tidigare kör vi ändå på att mata på hans signal. Jag hörde/läste nånstans att det kan vara läge att börja tänka "måltider" (frukost, lunch, middag och två mellanmål) runt 8 månader och därefter, men jag kan ha fattat fel också förstås.Angående småätande funderar jag på om jag kanske uppmuntrar för mycket till det redan, fast med bröst eller flaska. Slog mig att jag sticker åt flaskan ofta, eller bröstet, för att se om hon vill ta en klunk, vilket hon ofta gör men sedan inte vill ha mer. Detta i situationer där hon börjar bli missnöjd.
Börjar det bli dags nu att införa lite mer regelbundenhet/faktiska måltider tro? Eller ska hon fortfarande få småäta/dricka när hon vill? Funderar på om jag ska erbjuda vatten istället då och då mellan ordentliga måltider? Hon har knappt fått något vatten utom lite när det var som varmast. Nu går det knappt 2 h mellan hon får någon klunk mjölk. Mer på natten förstås (två nätter i rad har hon bara haft två uppvak!)
Hur gör ni med måltider? Hur ofta äter era bebisar om dagarna?
Visst har det blivit lättare att distrahera hungrig/grinig bebis men att gå ifrån mat på hungerssignal känns en bit bort än...