Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sorterade och fotade kläder urvuxna sturlekar idag - tillsammans med en mycket hjälpsam lilla A ;)

Visa bifogad fil 19022
Jag minns när jag var yngre, typ tonåring, och jag tänkte på det här med barn (som jag absolut inte skulle ha;)) så var det att om man nu ändå har en unge så måste man åtminstone klä den med en lurvig overall med öron:p
Tyvärr har jag inte uppfyllt det än! Men stora barnet har en enhörningsoverall så det känns rätt ok ändå.

Vilken storlek använder ni nu?

Jag vet inte :nailbiting:, det ser mörkt ut för mig! Men andas inte ut för att du pratar normalt än, vänta tills dina börjar tappa sina mjölkisar och få permanentisar och tills du får den där lilla sladdisen (-is där med! :p)..! ;)
Vi får väl se;):p

Om det nu blir ett tredje barn så får jag väl kalla den för sladden:rofl:

Blåbär kan jag! :angel:

Jag blir smått svettig av storleken på dina projekt! Våra är mer av storleken ”sätt upp barngrind vid trappan” (påbörjat! = packat upp grinden ut kartongen så att lilla A kan åla dit och äta upp skruvarna :up::p)
Jag skulle förmodligen inte överleva mentalt utan projekten. Men ja, alltid när jag ser på mitt liv med lite perspektiv några år senare så undrar jag hur jag tänkte och hur jag fick ihop det. Och det är typ från 5 års ålder:o

Åh men såna små projekt är det inte jag som gör, det hade inte blivit gjort förrän det var ruggigt nära ett tillbud:o:p

Vi har bvc idag för 8-månaderskoll men nu vid 04 hade M 39.9 i feber. Inga andra symptom än.
Hur gör man? Stannar man hemma eller åker man dit?

Haha :rofl: älskar era låt versioner!
Känner att jag helt klart haft för dålig fantasi på den fronten hittills, de måste vi ändra på! Inte alls kört nån särskild melodi på låtarna utan helt hittepå :angel:
Ni har ju tagit sjungandet till en helt annan nivå!:D
Jag mest bara sjunger egenkomponerade melodier om vad vi gör/ska göra:p

Tänk vad man kan lära sig på internet! :D

Fast det är ju starkt jobbat att hitta på egna melodier också! Händer ibland här med men så fort jag sjunger något med femåringen i närheten kommer han och undrar hur den riktiga texten är :D

(Trebarnsbonus: man kan sjunga Rövarvisan med ”Kasper och Jesper och Jonatan” fast med de egna barnens namn!)

Jag minns när jag var yngre, typ tonåring, och jag tänkte på det här med barn (som jag absolut inte skulle ha;)) så var det att om man nu ändå har en unge så måste man åtminstone klä den med en lurvig overall med öron:p
Tyvärr har jag inte uppfyllt det än! Men stora barnet har en enhörningsoverall så det känns rätt ok ändå.

Vilken storlek använder ni nu?

Viktigare frågan: har enhörningsoverallen horn? Annars blir det poängavdrag jämfört med öron!

Nu använder vi (lilla A då, jag är inte tillräckligt slimmad ;)) 74-80. Jag jublar för varje ny storlek han växer i för vi förvarar en hel del i strl 86-116 (och lite i 122-134 som inte passar femåringens smak och lite i 140+ som någon förhoppningsvis ska vilja ha sedan) 🙄

Jag skulle förmodligen inte överleva mentalt utan projekten. Men ja, alltid när jag ser på mitt liv med lite perspektiv några år senare så undrar jag hur jag tänkte och hur jag fick ihop det. Och det är typ från 5 års ålder:o

Åh men såna små projekt är det inte jag som gör, det hade inte blivit gjort förrän det var ruggigt nära ett tillbud:o:p

Som du hör är vi nära tillbud, kan han åla till kartongen kan han naturligtvis åla till trappan också :nailbiting:

Kan vi hyra in dig när vi har köpt hus? Praktiska projekt går seeegt här (men vi kanske ska skylla det på den för lilla storleken då ;)). Här fyller vi tiden med ideella uppdrag och egenutbildningsprojekt :idea:.

Här fyller vi tiden med ideella uppdrag och egenutbildningsprojekt :idea:.

Korrigerar mig själv, tittar i kalendern och inser att med start på torsdag ska vi klara av sju olika vårdbesök (för tre barn och en katt, för allt mellan standard-bvc-besök till operation (av katten)) på två veckor - så DET är vad vi fyller vår tid med :meh:

Korrigerar mig själv, tittar i kalendern och inser att med start på torsdag ska vi klara av sju olika vårdbesök (för tre barn och en katt, för allt mellan standard-bvc-besök till operation (av katten)) på två veckor - så DET är vad vi fyller vår tid med :meh:
:arghh::arghh::arghh:
Det finns ju roligare grejer att fylla sin tid med!

Som du hör är vi nära tillbud, kan han åla till kartongen kan han naturligtvis åla till trappan också :nailbiting:

Kan vi hyra in dig när vi har köpt hus? Praktiska projekt går seeegt här (men vi kanske ska skylla det på den för lilla storleken då ;)). Här fyller vi tiden med ideella uppdrag och egenutbildningsprojekt :idea:.
För nåt år sen hade vi besök av en förskolebekant (som har ett lugnt barn och därför skippat trappgrind nerifrån) som lite utbildande berättade för mig att om barn kan ta sig upp så kan dom ta sig ner själva:grin: jag visste inte riktigt vad jag skulle svara då men jag har under tiden därefter samlat på mig en hög lämpliga svar.
De flesta handlar om huruvida jag själv vill testa en ettårings förmåga att ta sig ner från diskbänkar och dylikt:meh:

Ideella projekt lyser tyvärr med sin frånvaro
Jag tycker att det varit svårt att komma igång i den här staden... och så är det ju en del annat som har högre prio nu:p

Är hon inte trött med så mycket feber? Då skulle jag stannat hemma (men det kanske ät för sent med svar nu!).
Hon sover faktiskt inte så mycket mer än vanligt. Men vi stannade hemma, tänkte mest på att det är dumt att smitta andra som kanske påverkas mer av att bli sjuka.
Bokade om tiden till nästa vecka:)

Viktigare frågan: har enhörningsoverallen horn? Annars blir det poängavdrag jämfört med öron!

Nu använder vi (lilla A då, jag är inte tillräckligt slimmad ;)) 74-80. Jag jublar för varje ny storlek han växer i för vi förvarar en hel del i strl 86-116 (och lite i 122-134 som inte passar femåringens smak och lite i 140+ som någon förhoppningsvis ska vilja ha sedan) 🙄
Den har horn, öron, pannlugg, ögon och en mule:D

Då ligger dom små likt i storlekarna:) 86 fungerar på bredden men då får man vika upp ärmarna.
Jag vill också bli av med en hel del som ligger på lager. Men inväntar sämre väder för att ta tag i det projektet:p

Vi får se om vi får lov att räkna oss till sjuka skaran snart, har besökt öppna förskolan å stoppat alla möjliga leksaker i munnen :eek:

Barnet va glad och nöjd och är nu helt däckad av alla intryck och för att hans mamma var elak och väckte han klockan 8 på morgon :grin:

Idag har vi börjat på babyrytmik. Alla bebisar låg snällt på rygg utom min :D

Vi var på babyrytmik förra veckan, de kör en gång i månaden på biblioteket här. Bebisarna fick göra vad de ville :D Min var äldst och den enda som kunde ta sig fram, så att åla fram till de andra bebisarna och titta på dem, eller fram till gitarren och banka på den, det var nog mer spännande än själva sången :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 119
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 553
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka