Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
M har varit gnällig hela dagen och jag har tänkt att det beror på utvecklingssprånget hon borde gått in i nyligen.
Men så kändes hon lite varm i eftermiddags och jodå, visst hade hon feber! 38.5 som steg till 39 så hon fick alvedon för en timme sedan men det känns som att hon bara blir varmare och varmare:( nu sover hon väldigt oroligt och jag hoppas kunna smita ner snart.

M har varit gnällig hela dagen och jag har tänkt att det beror på utvecklingssprånget hon borde gått in i nyligen.
Men så kändes hon lite varm i eftermiddags och jodå, visst hade hon feber! 38.5 som steg till 39 så hon fick alvedon för en timme sedan men det känns som att hon bara blir varmare och varmare:( nu sover hon väldigt oroligt och jag hoppas kunna smita ner snart.
+ @YaHilweh
Visst en hel hög sjuklingar i tråden nu. Här har vi klarat från feber men det har varit gnälligt och sömnigt hela dagen. Hoppas både M och Ronja kryar på sig!

Övervägde först att höja huvudändan på kottens säng för att underlätta sömnen, men eftersom han sover "all över" känns det som ett omöjligt projekt. Vi behöver lösa hans sovsituation för endera dagen kommer han kunna ställa sig upp i spjälsängen, så den behöver sänkas. Men för tillfället sover han så oroligt om nätterna att någon av oss ofta ligger "halvvägs in" i spjälsängen för att komma nära. Blir ju ganska svårt om hans säng plötsligt är 30 cm lägre :p

+ @YaHilweh
Visst en hel hög sjuklingar i tråden nu. Här har vi klarat från feber men det har varit gnälligt och sömnigt hela dagen. Hoppas både M och Ronja kryar på sig!

Övervägde först att höja huvudändan på kottens säng för att underlätta sömnen, men eftersom han sover "all över" känns det som ett omöjligt projekt. Vi behöver lösa hans sovsituation för endera dagen kommer han kunna ställa sig upp i spjälsängen, så den behöver sänkas. Men för tillfället sover han så oroligt om nätterna att någon av oss ofta ligger "halvvägs in" i spjälsängen för att komma nära. Blir ju ganska svårt om hans säng plötsligt är 30 cm lägre :p
Jag fick också en påminnelse om att sänka botten häromdagen när M hävde sig upp och stod på knä och drog ner en blomkruka i spjälsängen (den står mellan sängen och fönstret).

Om du höjer huvudändan lär han väl bara hamna nere i ett hörn i en korvig hög?:rofl:

Det där med att de sätter sig upp i sängen påminner mig om när stora barnet fick sluta sova i vår säng: vi hade vägghängda hyllor som sängbord i lägenheten och en kväll när jag gick in för att kolla till honom för att det lät lite konstigt hittade jag honom sittandes sovande på den ena hyllan:eek::nailbiting:

Vi ska gå i grannstaden :D är ju lite lättare att dels slippa köra in till stan och dels är vi ju redan halvvägs dit iom att vi bor ute på landet. :)
Var går ni?

Många som säger att bebisarna blir trötta av babysim! Ska bli intressant att se om det har samma effekt på kotten!

Inte babysim, men lilla A har varit och badat i bebispoolen två gånger nu när de stora haft simskola. Han har sedan hållit sig vaken hem och över lunch men sedan varit så utslagen - i helgen sov han över 1,5 timme i selen (!, normalt sett sällan mer än dryga timmen) och de första 40 minuterna på tåget :eek: (!!, normalt sett max 25-30 min i ljudligare omgivningar)!

Nej så klart har vi inte det!
Vi bygger garage och så har jag utöver det ett helt gäng med andra projekt;)
Och ja just det, två små barn att ta hand om!:D
När tid uppenbarar sig i mitt liv ska jag gå svampkurs så vi kan plocka mer av det vi hittar! Det är avkoppling på hög nivå att vara ute och leta efter goda saker att äta:)

Blåbär kan jag! :angel:

Jag blir smått svettig av storleken på dina projekt! Våra är mer av storleken ”sätt upp barngrind vid trappan” (påbörjat! = packat upp grinden ut kartongen så att lilla A kan åla dit och äta upp skruvarna :up::p)

Ojojoj:eek: hur ska det där sluta?:p
Jag använder ordet "klämmis" och där tar det stopp;)
Däremot kan jag plåga mina barn med att sjunga det vi gör, inbillar mig konstigt nog att saker flyter på bättre då:laugh::angel:

Min man använder gillar att ta över barnens ord och jag fnyser (inombords) var gång:arghh:

Jag vet inte :nailbiting:, det ser mörkt ut för mig! Men andas inte ut för att du pratar normalt än, vänta tills dina börjar tappa sina mjölkisar och få permanentisar och tills du får den där lilla sladdisen (-is där med! :p)..! ;)

Ojojoj:eek: hur ska det där sluta?:p
Jag använder ordet "klämmis" och där tar det stopp;)
Däremot kan jag plåga mina barn med att sjunga det vi gör, inbillar mig konstigt nog att saker flyter på bättre då:laugh::angel:

Min man använder gillar att ta över barnens ord och jag fnyser (inombords) var gång:arghh:

Nu när du säger det så sjunger jag också en hel del vad vi gör :rofl: ”Nu ska vi byta blöööja”:angel:

Här tar vi ibland över sonens ord. Napp heter numera mimmi (på engelska dummy, sambon talar ju engelska med barnen hemma, dummy blev mimmi).

+ @YaHilweh

Ja, krya på de små @FeatherCloud , @Positron och @YaHilweh !

Jag sorterade och fotade kläder urvuxna sturlekar idag - tillsammans med en mycket hjälpsam lilla A ;)

C9F25F3E-E390-4AE3-8473-32E6CA0F58C0.webp

Evighetslång nattning för sambon ikväll. Kotten ville inte äta, jag frågade sambon flera gånger (på sms) om han är täppt, men neeej då, det trodde han inte. Nu sover kotten iaf äntligen, men väldigt oroligt. Jag ligger här bredvid och riktigt hör hur tjockt det är i näsan, kletigt och rinnigt. :meh:

Jag sjunger också i princip allt, nya ord till gamla melodier. Ni kan väl klassikerna ”Borsta tänderna så blir du riktigt glad” och ”Alla pruttar vill ju komma ut” (med förlaga från Aristocats)? :D

Haha! Vi kör också fast ”Borsta tänderna om du är riktigt glad”, sen ”Bajs bajs baby” (ice ice baby), ”All you do is poo” (All you need is love) och några fler :D

Jag sjunger också i princip allt, nya ord till gamla melodier. Ni kan väl klassikerna ”Borsta tänderna så blir du riktigt glad” och ”Alla pruttar vill ju komma ut” (med förlaga från Aristocats)? :D

Jag trodde den var på melodin ”Alla fåglar”!

Alla pruttar kommit ut
Våra glada gäster
Vilken fröjd i vårat hus
Vilka sti-inkfester

:D

(Just den där är nyuppdiktad, men jag levererar nya mästerverk typ varje dag ;))

Haha :rofl: älskar era låt versioner!
Känner att jag helt klart haft för dålig fantasi på den fronten hittills, de måste vi ändra på! Inte alls kört nån särskild melodi på låtarna utan helt hittepå :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 109
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 545
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka