FeatherCloud
Trådstartare
Småätande är väl per definition mellan måltiderna, så får hon äta något med majs till en måltid borde det ju knappast uppmuntra till det. På samma sätt som frukt och grönsaker i tid och otid kan bidra till småätande även om det är nyttigare.Ja, kanske det! Innehåller dock ungefär samma som majskrokar tror jag. Men en majskrok eller majskaka vid bordet någon gång är väl inte att uppmuntra småätande? Jag läste att det är bra för att träna ätkoordinationen och tuggandet så jag kanske ska släppa på nyttighetsnojan.
Funderar annars på om man kan få havregröt i fast form genom bakning på något sätt?
Idag ska vi förresten testa lite burkmat för att öka matintaget dagtid och förhoppningsvis minska ätandet nattetid. Vill ju egentligen att hon får träna sig att äta själv men då får hon inte i sig så mycket ... så jag kanske ska ge henne lite hjälp på traven.
Så resonerar BVC och Folktandvården här iaf. Alltså att just majssnacksen lätt småäts för att de är lätta att ge som distraktion lite då och då till en otålig bebis.
(Och rätt som det är kan hon greppa andra saker och då löser det sig ju naturligt )