Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu går det undan för henne på golvet, jagat hunden idag :rofl: väldigt underhållande medans jag vilat i soffan och hon tar sig runt på golvet :D
:rofl: bra med lite lockbete i form av hunden!
Skönt att du fått vila!

Kotten har lärt sig massor bara idag, tycker jag. Nu kommer han plötsligt upp stadigt på alla fyra och står och gungar. Därifrån lyckas han dessutom nästan ta sig upp till sittande :) undrar vilka stordåd som kommer imorgon?

Nätterna är fortsatt struliga. I natt sov hon förvisso 4 h i sträck men sedan vaknade hon då jag var tvungen att byta blöja, och det tog 1,5 h tills hon somnade igen ... Nu har det hänt olyckor 3 gånger på nätterna med blöt pyjamas och lakan. Blir att testa nya blöjor och hoppas det hjälper. Hon äter ju mycket på natten också, desto mindre på dagen så det får vi försöka styra om. Öka på gröten lite kanske.

Nätterna är fortsatt struliga. I natt sov hon förvisso 4 h i sträck men sedan vaknade hon då jag var tvungen att byta blöja, och det tog 1,5 h tills hon somnade igen ... Nu har det hänt olyckor 3 gånger på nätterna med blöt pyjamas och lakan. Blir att testa nya blöjor och hoppas det hjälper. Hon äter ju mycket på natten också, desto mindre på dagen så det får vi försöka styra om. Öka på gröten lite kanske.

För oss funkade det att byta till välling på kvällen med H, då minskade nattätandet och dagätandet kom igång igen.
Med R är det "jobbigaste" just nu att hon vaknar 06, så där har vi inte så mycket att klaga på... än.. allt kan hända.

Jag är samtidigt otroligt tacksam att R sover som hon gör. Då H har vaknat massor om nätterna fram tills hon fyllde 2år. Åt på nätterna till 1.5år.

Jag känner mig som dig @Evenstar Jag är trött. Tröttare än tröttast till och med. Och då blir det inte så mycket skrivet.

De två framtänderna där nere har kikat fram och en överlycklig storebror ska känna på dem i tid och otid. Han lånar dessutom gladeligen ut sin eltandborste som är mycket uppskattad:D

M har stått och gungat på alla fyra i tre månader nu men har fortfarande inte greppat att man kan förflytta sig framåt genom att röra på armar och ben:p hon lägger allt krut på att öva på att sätta sig upp från liggande. Och klappa händer:D så fort det är något som är bra får man en applåd:up: hon har styrt över till två sovningar om dagen och sover då lite längre (för att vara hon:grin:) så då blir det 45-90 minuter. Och så håller hon självmant på att fasa ut amningen dagtid (och äter ikapp på nätterna:cautious:) så hon ammar en koris vid 13-tiden. Försöker man ge henne bröstet nån annan tid suttar hon några gånger och sätter sig sen upp för att göra annat. Rätt tacksamt ändå, snart 3 veckor kvar till jobbstart:)

Slut på rapport!

Jag känner mig som dig @Evenstar Jag är trött. Tröttare än tröttast till och med. Och då blir det inte så mycket skrivet.

De två framtänderna där nere har kikat fram och en överlycklig storebror ska känna på dem i tid och otid. Han lånar dessutom gladeligen ut sin eltandborste som är mycket uppskattad:D

M har stått och gungat på alla fyra i tre månader nu men har fortfarande inte greppat att man kan förflytta sig framåt genom att röra på armar och ben:p hon lägger allt krut på att öva på att sätta sig upp från liggande. Och klappa händer:D så fort det är något som är bra får man en applåd:up: hon har styrt över till två sovningar om dagen och sover då lite längre (för att vara hon:grin:) så då blir det 45-90 minuter. Och så håller hon självmant på att fasa ut amningen dagtid (och äter ikapp på nätterna:cautious:) så hon ammar en koris vid 13-tiden. Försöker man ge henne bröstet nån annan tid suttar hon några gånger och sätter sig sen upp för att göra annat. Rätt tacksamt ändå, snart 3 veckor kvar till jobbstart:)

Slut på rapport!

Här har vi gungat i snart 1 månad. men det kommer allt mer för var dag. Hon flyttar benen men har inte helt kopplat armarna än, men det tar sig. Samt att gungandet har upphört, hon står väldigt stadigt på alla 4. Hon använder det dock genom att hon häver sig fram, upp på alla 4, flyttar fram benen och häver sig fram :p

Slut på rapport!

Gillar rapport, ogillar tröttheten! Och gillar förstås också storebrors entusiasm och generositet! :)

Vi får också applåder här hemma! :up: Sambon använder det i politiska syften och lägger fram entusiastiska förslag för lilla A som agerar som att han instämmer i alla sambons politiska åsikter :cautious:

Igår jobbade jag och lilla A, han skötte sig utmärkt! Och idag var vi till veterinären med katten och imorgon ska vi på rekognosceringsuppdrag och... någon som vill säga föräldra”ledig” och få sig en smäll? ;)

Gillar rapport, ogillar tröttheten! Och gillar förstås också storebrors entusiasm och generositet! :)

Vi får också applåder här hemma! :up: Sambon använder det i politiska syften och lägger fram entusiastiska förslag för lilla A som agerar som att han instämmer i alla sambons politiska åsikter :cautious:
Men vilket perfekt användningsområde för applåderna! Det ska jag genast försöka smyga in i diverse argumentationer här hemma:D

(Vi har ett viktigt samtal planerat tills ikväll (angående prio att bli färdigt: trädgård eller garage:grin:) jag kanske ska skjuta på det tills imorgon när M är vaken:sneaky: "vem vill ha gräsmatta?!" *klapp klapp klapp* "bu för garage!!" *klapp klapp klapp* :rofl: )

Slut på rapport!

Här kom L upp på alla fyra idag. :p Hon har ålat runt ett tag, men idag var första gången hon fick in benen under sig. Men då kom hon ingenstans :D
Här har vi en till som gillar att klappa händerna, så fort hon får mat ska det applåderas :D

Vi kör applåder från föräldrahåll för att visa och peppa när han gjorde sånt som han tyckte var svårt, typ kryptränar. I början var det hur kul som helst, tyckte kotten, men nu är han fullkomligt ointresserad av det och blir inte alls peppad längre :p

Kotten har för övrigt 7 tändernoch den 8e på väg. Han har börjat bita av små bitar från smörgåsrån, majskrokar mm och äta istället för att suga påmhela, så sött! Idag fick han gnaga på ett äpple, och smaka plommon, båda från trädgården och båda var mums trots en del syrlighet!

Igår jobbade jag och lilla A, han skötte sig utmärkt! Och idag var vi till veterinären med katten och imorgon ska vi på rekognosceringsuppdrag och... någon som vill säga föräldra”ledig” och få sig en smäll? ;)
Att du orkar!
(Borde kanske inte nämna vad jag pysslar med om dagarna för att kunna lämna en sån kommentar utan att bli ifrågasatt:angel:)
Vad ska ni rekognosera?

Men vilket perfekt användningsområde för applåderna! Det ska jag genast försöka smyga in i diverse argumentationer här hemma:D

(Vi har ett viktigt samtal planerat tills ikväll (angående prio att bli färdigt: trädgård eller garage:grin:) jag kanske ska skjuta på det tills imorgon när M är vaken:sneaky: "vem vill ha gräsmatta?!" *klapp klapp klapp* "bu för garage!!" *klapp klapp klapp* :rofl: )

Det tycker jag låter som en utmärkt plan! Yngst bestämmer ju, eller hur!? :laugh:

Här kom L upp på alla fyra idag. :p Hon har ålat runt ett tag, men idag var första gången hon fick in benen under sig. Men då kom hon ingenstans :D
Här har vi en till som gillar att klappa händerna, så fort hon får mat ska det applåderas :D
M kan bara åla baklänges men det gör hon med bravur och kommer dit hon vill. Hon verkar liksom sakna framåttänk?:rofl:

Kul att laga mat när man får sådan uppskattning! :D Kollegan och konsulten som jag träffade på jobbet igår tyckte också att det hjälpte mötesklimatet och arbetet väldigt med en så entusiastisk deltagare :p

Vi kör applåder från föräldrahåll för att visa och peppa när han gjorde sånt som han tyckte var svårt, typ kryptränar. I början var det hur kul som helst, tyckte kotten, men nu är han fullkomligt ointresserad av det och blir inte alls peppad längre :p

Kotten har för övrigt 7 tändernoch den 8e på väg. Han har börjat bita av små bitar från smörgåsrån, majskrokar mm och äta istället för att suga påmhela, så sött! Idag fick han gnaga på ett äpple, och smaka plommon, båda från trädgården och båda var mums trots en del syrlighet!
Vilken tandexplosion!:nailbiting:
Jag förstår att han varit påverkad:( men så tänker jag vad skönt när det är färdigt istället för att gå och vänta på nästa och nästa:up:
Då får ni hitta på nya sätt att heja på! Jag brukar kör vågen:D

Att du orkar!
(Borde kanske inte nämna vad jag pysslar med om dagarna för att kunna lämna en sån kommentar utan att bli ifrågasatt:angel:)
Vad ska ni rekognosera?

Så... vad gör du om dagarna? ;)

Det har blivit lite mycket den här veckan och nästa, tyvärr! Sedan ska vi dra ner på tempot är tanken, och kanske hinna göra något för lilla A:s skull också. Vi ska spana in ett utflyktsmål som vi ska ta med vår barngrupp till lite senare... och vi måste åka bil dit 😱 (hoppas ni har iPhone så smileyn syns/visas rätt), försökte desperat kolla kollektiva färdmedel men det går inte för då hinner vi inte hem till hämtningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 098
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 534
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat