Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sluuut. Barnen har varit snoriga i snart en vecka, med sämre sömn som följd. Några nätter (inte alla tack och lov) har jag fått gå upp mitt i natten med L. Sen vaknar sonen tidigt som satan pga snor och hosta. Han har varit hemma hela veckan, hade feber i söndags, men igår och idag var han pigg och väldigt rastlös. Höll honom hemma då han fortfarande varit snorig men imorgon känns han redo att få gå till förskolan igen i alla fall. Jag är så sjukt trött, också lite småförkyld och det är omöjligt att få barnen att sova samtidigt så att man själv får någon vila eller en stunds tystnad. :grin:

Hoppas sonen kunde gå tillbaka till förskolan och få leka och rasa av sig, utan att hämta några nya baciller, och att du fått vila lite!

I det här husdjurslösa hemmet är det tvärtom, kotten blir glad för att han tror att hundar och katter är gosedjur :p Han fick syn på brorsans fluffiga hund, och när jag gjorde samma ljud (”vovovovov” :p ) som med gosehundarna hemma pep han och försökte gräva ner fingrarna i hennes päls :D

Han blir inte förvånad när de plötsligt rör på sig då? :p

Typiskt, kan inte läsa utan att vara medlem. Men lilla F står på alla fyra mest hela tiden i sängen så då kanske den usla sömnen och jobbiga nattningarna beror på det! Står det om det släpper när de väl lärt sig krypa?
Nej, va tråkigt! Jag kan läsa utan att vara medlem...
Står dock inget om de går över när de lärt sig krypa :p

Jag som just skulle fråga om alla bebisar i tråden bara kryper, och ingen ålar! :) Här avverkas inga sträckor än direkt, men någon liten bit framåt (vi talar enstaka decimeter :p) kan han ta sig om det är något som är tillräckligt spännande och förbjudet ;)
Hon har ålat och kastat sig fram senaste tiden :D imorse kröp hon nåt steg för första gången, tror hon börjar förstå hur hon ska koordinera ben och armar tillsammans nu. Så snart är det nog full fart :rofl:

@pollex
Jo, åla är nog exakt rätt ord för vad kotten gör. Han verkar dock inte speciellt nöjd över att kunna förflytta sig (gnäller trots att han kan ta sig fram till leksaker etc) och är helt okoordinerad fortfarande de sällsynta tillfällen när han lyckas ta sig upp på knä och händer. Kanske gör han som en annan bebis i föeäldragruppen, som lärde sig gå innan han kröp.

Vi bytte aldrig fullt ut på ersättning, vi får se hur vi gör när inköpta burkar av befintliga är slut. De gånger han krånglar extra mycket har vi blandat lite vanilj i, och då äter han :p
Något han ätit på sistone har dock gjort honom riktigt hård i magen, igår morse var konsistensen typ drejlera! :eek: Kan inte förstå hur han fick ut den klumpen, tänk i storlek som ett mindre hönsägg O_o

Idag har vi utsatt kotten för något av det värsta som finns :p , IKEA-restaurangen vid lunchtid, en lönehelg. Men han klarade det fint, tjuvkikade (läs illglodde, men han är så söt när han kikar fram över sambons axel) på folk, käkade räkor (konstigt, inte så gott, men kul!) gurka och charmade personal. Han blev trött på slutet och somnade i selen, sen vidare genom flytt till bilstolen och sen ytterligare en stund när bi kom hem. Tröttmössa!

Jag som just skulle fråga om alla bebisar i tråden bara kryper, och ingen ålar! :) Här avverkas inga sträckor än direkt, men någon liten bit framåt (vi talar enstaka decimeter :p) kan han ta sig om det är något som är tillräckligt spännande och förbjudet ;)

Jodå, det ålas för fullt här mellan krypförsöken!

Hoppas sonen kunde gå tillbaka till förskolan och få leka och rasa av sig, utan att hämta några nya baciller, och att du fått vila lite!

Sonen var tillbaka på förskolan torsdag och fredag, till hans stora lycka. Däremot har L varit snorig och rosslig istället, vi har varit uppe en stund nästan varje natt nu för att hon är snorig eller hostig. Men när sonen är på förskolan kan vi vila tillsammans några timmar i alla fall :p

Idag var vi inne på Skansen och såg på Babblarna. Sonen (2,5) älskade det :D
Och nu ikväll plockade jag äpplen från vårt äppelträd i trädgården och gjorde smulpaj :d Det blev en bra avslutning på helgen!

Nu är sambons semester slut så tillbaka till verkligheten för oss båda. Han har ju tagit betydligt mer än 50% de här veckorna så blir nog intensiva dagar för mig att hitta rutiner igen. Kan dock inte låta bli att tycka att det är lite skönt att ha huset för mig själv :o
Jag är dock bara hemma "helt" denna veckan för sen börjar vi vår halvtidsskiftgång.

Igår tog vi tåget till grannstaden och gick på museum och café. Mycket intryck för kotten som verkligen älskar människor! När han får syn på någon intressant vrålstirrar han och börjar bröla, ganska... intressant teknik :rofl:

Stackarn var dock helt slut och översrimulerad när vi åkte hem, samtidigt som jag tror det kröp i kroppen eftersom han suttit i sele, vagn och matstol större delen av dagen... Nästa gång får vi hitta på något så han kan få leka omkring lite också. :)

Ett tips... gör inte som jag!
Igår var vi ju iväg hela familjen. När vi kom hem hade L skrikit de senaste 20 min så det var bara att skynda in med henne. Lämnade kvar allt i bilen, var bara tvungen att komma in med L så fort som möjligt. Så kvar i bilen var t.ex. skötväskan. Med mina nycklar i.

Idag är sambon på jobbet, skötväskan ligger fortfarande i bilen. Bilen är låst. Mina bilnycklar ligger alltså inlåsta i bilen... Blev ingen förskola idag för sonen.

I natt sov lilla F 3+4+3 h! Behövde alltså bara gå upp två gånger, mot tidigare varannan timme. Hoppas det håller i sig! Dessutom fick jag helgens sedvanliga sovmorgon, idag till kl 11 så känns helt ok med sömnen. :banana:

Don't jinx it ...
Inatt var värsta natten sedan hon var nyfödd. Vaknade varje timme, låg bredvid henne från kl 4 och då sov vi båda dåligt.

Tror det kan ha varit reaktion på överstimulans då vi var på Livgardet med mycket folk (satt iofs inåtvänd i selen) och sedan kom kusinerna på middag. Då blev det mycket gos med min familj och många intryck.

Igår var vi ju iväg hela familjen. När vi kom hem hade L skrikit de senaste 20 min så det var bara att skynda in med henne. Lämnade kvar allt i bilen, var bara tvungen att komma in med L så fort som möjligt. Så kvar i bilen var t.ex. skötväskan. Med mina nycklar i.

Idag är sambon på jobbet, skötväskan ligger fortfarande i bilen. Bilen är låst. Mina bilnycklar ligger alltså inlåsta i bilen... Blev ingen förskola idag för sonen.

Segt! Då kan jag se något positivt i att det bara är jag som har körkort och har hand om bilnycklarna. :p

Åh nej vad surt! Blir ju lite så (iallafall för mig) att man stoppar allt viktigt i skötväskan och tappar man bort den (etc) blir det himla jobbigt...

Som jag önskar att kotten lär sig krypa snart. Han är så sjukt frustrerad idag så absolut ingenting är bra (utom är hålla händerna och stå upp, men det går ju inte göra hela dagarna...). Kastar alla leksaker all världens väg och gnäller om just lämnar rummet två sekunder. Första tuppluren imorse sabbade jag transfern till vagn så det var bara att plocka upp igen och tillbringa en timme till med bebis i selen, trots trängande toalettbehov. Sambon lyckas varje gång, så var måttligt bitter där en stund. Men men, nya tag, får väl fortsätta träna helt enkelt.

Don't jinx it ...
Inatt var värsta natten sedan hon var nyfödd. Vaknade varje timme, låg bredvid henne från kl 4 och då sov vi båda dåligt.

Tror det kan ha varit reaktion på överstimulans då vi var på Livgardet med mycket folk (satt iofs inåtvänd i selen) och sedan kom kusinerna på middag. Då blev det mycket gos med min familj och många intryck.
Tycker nätterna kan gå lite fram och tillbaka när de ställer om sig till något nytt. Här äts det tex på nätterna igen, men det var likadant när han gick från 2 till 1 nattmål, han liksom testade, gick tillbaka och så småningom stabiliserade han sig på sin nya vana... Hoppas det blir bättre igen!
(Kotten har för övrigt bara sovit hela nätter när jag sover någon annanstans, och ställde om från 2 till 1 när jag var borta över natten med jobbet. Märkligt, men känns som ett starkt argument för att jag borde få sova mer :angel: )

Bebis tyckte att 8 minuters sömn mellan klockan 12 och nu var rimligt :cautious: och Sambon passade på att missa vanliga tåget hem från jobbet... :arghh:
Nu är han dock hemma och jag strejkar med Netflix i gästrummet. Helt slut efter den här dagen...

Tycker nätterna kan gå lite fram och tillbaka när de ställer om sig till något nytt. Här äts det tex på nätterna igen, men det var likadant när han gick från 2 till 1 nattmål, han liksom testade, gick tillbaka och så småningom stabiliserade han sig på sin nya vana... Hoppas det blir bättre igen!
(Kotten har för övrigt bara sovit hela nätter när jag sover någon annanstans, och ställde om från 2 till 1 när jag var borta över natten med jobbet. Märkligt, men känns som ett starkt argument för att jag borde få sova mer :angel: )

Tack, jag hoppas det blir bättre igen! Hela nätter eller bara ett uppvak har aldrig hänt oss, men jag har å andra sidan inte varit borta någon natt ännu. Man kanske skulle experimentera med det? :p

Låter som du haft en tuff eftermiddag. Hoppas bebisarna gör ännu en Buke-konspireration och ser till att sova ordentligt!

Tack, jag hoppas det blir bättre igen! Hela nätter eller bara ett uppvak har aldrig hänt oss, men jag har å andra sidan inte varit borta någon natt ännu. Man kanske skulle experimentera med det? :p

Låter som du haft en tuff eftermiddag. Hoppas bebisarna gör ännu en Buke-konspireration och ser till att sova ordentligt!
Det hoppas jag också! Nattningen går sådär dock låter det som, men förhoppningsvis slocknar han snart!

Ja vem vet, du får åka iväg och se vad som händer :p Eller göra som jag och sova i gästrummet. Jag har ju hört att många rekommenderar att mamman åker bort när det ska slutas med nattamningen, men är förvånad att ett flaskmatat barn beter sig lite liknande :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 097
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 531
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka