Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sämsta nattningen någonsin tror jag... det tog en evighet (ca 2h men blev flera pauser så höll inte på i sträck) Hon bara skrek och sprattla, inget dög... inte ens amma. Nu verkar hon sova tungt iaf, men senaste tiden har hon vaknat oftare på nätterna också... hoppas hon går tillbaka till bara ett mat uppvak snart!

Annars har hon varit väldigt trevlig idag :D ätit falukorv för första gången, det var gott! Hon har blivit så himla duktig på att äta själv, och betydligt mer som faktiskt hamnar i magen. Hunden är överlycklig under matstunderna, festmåltid under bordet :rofl:

Nu blir det glass för den här morsan!

Ja vem vet, du får åka iväg och se vad som händer :p Eller göra som jag och sova i gästrummet. Jag har ju hört att många rekommenderar att mamman åker bort när det ska slutas med nattamningen, men är förvånad att ett flaskmatat barn beter sig lite liknande :D

Sover redan i eget rum, men mjölken kanske luktar in dit. :D

Sämsta nattningen någonsin tror jag... det tog en evighet (ca 2h men blev flera pauser så höll inte på i sträck) Hon bara skrek och sprattla, inget dög... inte ens amma. Nu verkar hon sova tungt iaf, men senaste tiden har hon vaknat oftare på nätterna också... hoppas hon går tillbaka till bara ett mat uppvak snart!

Annars har hon varit väldigt trevlig idag :D ätit falukorv för första gången, det var gott! Hon har blivit så himla duktig på att äta själv, och betydligt mer som faktiskt hamnar i magen. Hunden är överlycklig under matstunderna, festmåltid under bordet :rofl:

Jobbigt med sådana nattningar!

Lilla F får i sig kanske en 10-del av det vi ger henne haha. Önskar att vi hade hund efter varje måltid.

R gick och la sig vid 17.10 igår. Det gick inte att hålla henne uppe längre. Vi förväntade oss det värsta med att få kliva upp tidigt. Men hon vaknade vid 6 och ville ha mat. Nu sover hon igen.

Dock sover hon bara en längre tur mitt på dagen. Sover ca 4h runt 11 tiden. Brukar vakna vid 7 snåret.

Här har vi en bröd och gröttjej. Hon slukar det samt lchf ugnspannkaka. Frågan är om hon ens tuggar den. För den bara trycks in.

Men vi har ett väldigt hungrigt barn. Det finns inga stopp på henne :p

R gick och la sig vid 17.10 igår. Det gick inte att hålla henne uppe längre. Vi förväntade oss det värsta med att få kliva upp tidigt. Men hon vaknade vid 6 och ville ha mat. Nu sover hon igen.

Dock sover hon bara en längre tur mitt på dagen. Sover ca 4h runt 11 tiden. Brukar vakna vid 7 snåret.
Oj, 4 timmar var saftigt, men klart hon behöver det om hon bara sover en gång. Hur funkar det om ni ska iväg? Sover hon ”igenom det” eller håller ni er hemma över tuppluren?

Idag blir kotten 7 månader! Helt galet, känns verkligen som det var igår han föddes. Han brukar vara på extra grinigt humör på sina ”månadsdagar”, återstår att se om det blir så även idag. Sitter just nu och hoppas att han inte ska vakna i vagnen där jag nyss la honom, idag somnade han snabbt i selen iallafall.

Här har vi haft en hemsk natt, blev nog lite för mycket mat för lilla magen igår. Hon har haft massa gaser under natten. Så idag tar vi det lugnt med maten.

Sen vaknade även jag upp förkyld - skitont i halsen. Så fick ställa in dagens planer med två andra mammor, så tråkigt...

Usch, jobbigt med såna nattningar! L sover också sämre på nätterna just nu, från ett uppvak till många. Var på BVC idag, hon påstod att det beror på för lite mat på dagen så att hon "äter ifatt" på natten och rekommenderade att ge mer mat/gröt på dagen. Hur sant detta är vet jag inte, men jag tänkte testa iaf.

Jobbigt med sådana nattningar!

Lilla F får i sig kanske en 10-del av det vi ger henne haha. Önskar att vi hade hund efter varje måltid.
Man har stor hjälp av hund! Synd bara att hund blivit lite tjock och behöver banta. 20180828_124422.webp

...jomenvisst, det lilla livet vaknade 10 sekunder efter senaste posten :meh:
Typiskt. Hoppas han iaf var lätt att söva om.

Här har vi haft en hemsk natt, blev nog lite för mycket mat för lilla magen igår. Hon har haft massa gaser under natten. Så idag tar vi det lugnt med maten.

Sen vaknade även jag upp förkyld - skitont i halsen. Så fick ställa in dagens planer med två andra mammor, så tråkigt...
Krya på dig! Och hoppas du får vila idag

@soom nää, han började babbla och då är det bara att ge upp. Jobbar ju på att vara lite mer chill med sömnen så han fick vara vaken. Sen blev han trött på föräldragruppsträffen på BVC så då fick han sova i selen igen, idag somnar han tack och lov ganska lätt i den :)

@Cattaflajna magen är tjorvig här också, bajsar iofs ganska ofta men är gnällig innan och är också ganska pruttig på natten... Inatt petade jag in nappen typ 30 gånger mellan 22.30 (när jag la mig) och 00.30 (när han ville äta)... Blir extremt mycket sömn då. Inte.

Oj, 4 timmar var saftigt, men klart hon behöver det om hon bara sover en gång. Hur funkar det om ni ska iväg? Sover hon ”igenom det” eller håller ni er hemma över tuppluren?

Ska jag vara helt ärlig så är vi iväg ganska sällan på det sättet. Annars sover hon i bilen när vi sitter där. Har inte använt barnvagn så mkt än. Men kommer bli mer när vi flyttar. Då den möjligheten kommer finnas på ett helt annat sätt.

Men vi är som sagt väldigt sällan iväg så det stör. Eller så planerar vi efter det. Vi har sällan några ärenden på språng. Jag handlar på väg från jobbet osv.
Vi hänger just nu mest hemma och packar ned huset i lådor :p

Usch, jobbigt med såna nattningar! L sover också sämre på nätterna just nu, från ett uppvak till många. Var på BVC idag, hon påstod att det beror på för lite mat på dagen så att hon "äter ifatt" på natten och rekommenderade att ge mer mat/gröt på dagen. Hur sant detta är vet jag inte, men jag tänkte testa iaf.
Jasså. Hm, ja jag tror inte det är orsaken här..

Krya på dig! Och hoppas du får vila idag
Sambon har varit med lillan hela dagen, fixat både lunch och middag samt även varit ute med vovven. Så jag har fått vila :up:

@Cattaflajna magen är tjorvig här också, bajsar iofs ganska ofta men är gnällig innan och är också ganska pruttig på natten... Inatt petade jag in nappen typ 30 gånger mellan 22.30 (när jag la mig) och 00.30 (när han ville äta)... Blir extremt mycket sömn då. Inte
Nä fy, låter inte kul. Idag har vi backat med maten, får se hur natten blir

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 216
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
480
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 653
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka