Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
En rå lök skuren i hett vatten (direkt från vattenkokaren här) det har faktiskt, tro det eller ej funkat. Jag kan inte svara på vad som funkat, men vi körde det två nätter i sträck sedan var mycket av hostan och allt borta.

Skålen med lök och vatten ställs alltså under sängen.
Tack! Då var det som jag trodde att jag kom ihåg, vi gjorde så inatt och han hostade faktiskt inget efter att jag ställt dit skålen :)

Det här med allt man säger innan det är skarpt läge som småbarnsförälder... Det är mindre än en vecka sen jag sa till en kompis att vi nog skulle försöka vänta till runt året innan kotten fick se Babblarna etc på skärm. Sen visade det sig att skölja och suga näsan på förkyld 7-månaders är nära på omöjligt utan en rejäl distraktion... :angel: En blir om inte annat rejält ödmjuk av att ha barn :p

Jag tror lilla A skullr gllla det också, särskilt nu när han kan ta sig runt... men det man inte vet kan man inte sakna :angel:

Just nu är han med mig på jobbresa dock. Han har varit en sådan stjärna hela dagen och jag är löjligt tacksam! Men morgondagen återstår än :p

så skönt när det funkar att ta med! Hade med N till sambons revisor i måndags, det gick väl fint så länge han fick stå upp och busa och charma alla, men bara sitta med i knät, det var då minsann inte roligt :cautious:

Det här med allt man säger innan det är skarpt läge som småbarnsförälder... Det är mindre än en vecka sen jag sa till en kompis att vi nog skulle försöka vänta till runt året innan kotten fick se Babblarna etc på skärm. Sen visade det sig att skölja och suga näsan på förkyld 7-månaders är nära på omöjligt utan en rejäl distraktion... :angel: En blir om inte annat rejält ödmjuk av att ha barn :p

haha, ja de där med skärmar, hade en tjurig unge för nån vecka sen medan fadern till ungen jobbade heeeela dagen tillslut så bara "ja men just ja, det är ju hockey idag" så vi satt och såg hockey och barnet var glad och nöjd en stund :angel:

Just nu går våra dagar mest på rutin. Jag åker till jobbet, gubben är hemma, H vaknar 06.00 utan undantag, R vaknar 07.00

Om dagarna hänger Ronja med pappa i nya huset och Tapetserar. Svärmors resesäng, det var nog den bästa uppfinningen som finns. För att begränsa en liten sjövild 7 månaders. Hon är så nöjd där, hon härjar runt som aldrig förr, undersöker varenda mm.

Det är för rörigt på golvet med all tapetsering och målning för att ha henne där än, men det kommer :)

om 7 dagar börjar vi sakta flytta in och om 12 går flyttlasset ordentligt.. Vi har ännu packat ungefär 7 flyttlådor och det syns knappt att vi börjat :p

Ska och ska, ville de inte så slapp de. Det var några sånger där man gjorde rörelser på bebis som låg på rygg pga enklast att komma åt och (gissar jag) kontakt med bebis. Svårare att pricka ögon, näsa, mun, mage och hjärta på bebis som kryper iväg ;)
Inser att jag bara varit på rytmik för äldre bebisar och då var det sitta/stå som gällde:)

Nu är vi förhoppningsvis på andra sidan av denna sjukan! Har en prickig unge som fortfarande gnäller en hel del men jämfört med i förrgår så är det rätt okej. Natten till igår var vidrig och resulterade i ett besök på akuten när hon skrikit konstant i flera timmar. De kunde inte hitta något men urin är skickat på odling men med tanke på den snabba bättringen så var det väl inget vi behövde hjälp med.
10.2 kg vägde hon visst:eek:

Nu är vi förhoppningsvis på andra sidan av denna sjukan! Har en prickig unge som fortfarande gnäller en hel del men jämfört med i förrgår så är det rätt okej. Natten till igår var vidrig och resulterade i ett besök på akuten när hon skrikit konstant i flera timmar. De kunde inte hitta något men urin är skickat på odling men med tanke på den snabba bättringen så var det väl inget vi behövde hjälp med.
Kollade i storebrors papper och han vägde 10.3 kg som ettåring och ansågs inte vara liten:rofl:

Vi har också tänkt gå på babyrytmik, sång- och dansstunden på öppna förskolan är en favorit så jag kan tänka mig att babyrytmiken skulle vara populär också :laugh:

För övrigt är det förkylt här också :down: Snoret rinner och han har feber, vaknar och är ledsen på nätterna också vilket jag tror är pga febern, huvdvärk eller liknande. Men i stort så tar han förkylningen bra ändå. Försöker ta det lite extra lugnt bara.

Vi har varit på babycafe idag :)
I princip samma som sångstund på öppna förskolan. Men kul att testa andra ställen!

Det bästa är ju dock att lillan blir så trött av aktiviteter nu så hon somnar utan protester efter, bara ner i vagnen och somnar direkt :D inser ju att jag helt enkelt måste hitta på mer saker, men vi är på god väg!

Dessutom bokat mamma träningspass nästa vecka nu :angel: med 2st andra mammor vi umgås med så då vet en att det blir av! Ska bli intressant att testa, se om det kan vara något.

Hur går det för er andra, får ni någon träning gjord? Vi har ju skrivit tidigare om mamma mage appen, jag tycker fortfarande det är tråkiga övningar... så steg 4 ännu, men varit och kollat magmusklerna igen för nån vecka sen och det var bra ändå!

så skönt när det funkar att ta med! Hade med N till sambons revisor i måndags, det gick väl fint så länge han fick stå upp och busa och charma alla, men bara sitta med i knät, det var då minsann inte roligt :cautious:

Ja, verkligen - jag var lite nervös inför det hela! Men han har varierat mellan att sitta i mitt knä och pyssla med leksaker, ligga på golvet och göra detsamma, bli gullad med av kollegor i pauserna och att sova någon trettiominutersslatt i selen... men det är tur att vi är hemma nu, för det märktes framåt eftermiddagen att allt arbetande börjat ta ut sin rätt! Och han verkade jätteglad när jag ka ner honom här hemma, i vårt vanliga rum bland hans vanliga saker! :)

Och förresten:

Idag är ingen vanlig dag
Idag är ingen vanlig dag
För idag är lilla A:s halvårsdag
Hurra, hurra, hurra!

:)

Fy sjutton, tur att hon bättrade sig snabbt! :love

Vi ska till bvc i veckan och se hur långt det är till tiokilosgränsen - förmodligen en god bit än. Mellanbarnet vägde 10,6 kg som åttamånaders, äldsta vägde 10,3 först vid 18 månader :p

Vi har varit på babycafe idag :)
I princip samma som sångstund på öppna förskolan. Men kul att testa andra ställen!

Det bästa är ju dock att lillan blir så trött av aktiviteter nu så hon somnar utan protester efter, bara ner i vagnen och somnar direkt :D inser ju att jag helt enkelt måste hitta på mer saker, men vi är på god väg!

Dessutom bokat mamma träningspass nästa vecka nu :angel: med 2st andra mammor vi umgås med så då vet en att det blir av! Ska bli intressant att testa, se om det kan vara något.

Hur går det för er andra, får ni någon träning gjord? Vi har ju skrivit tidigare om mamma mage appen, jag tycker fortfarande det är tråkiga övningar... så steg 4 ännu, men varit och kollat magmusklerna igen för nån vecka sen och det var bra ändå!

Här tränas inget, försökte med ett pass här för ett par veckor sedan men genast får jag mer känningar i min förbannade höft :meh::down:. Måste göra något åt det men det har varit/är för mycket annat nu för att jag ska ha haft ork att ta tag i det...

Fy sjutton, tur att hon bättrade sig snabbt! :love

Vi ska till bvc i veckan och se hur långt det är till tiokilosgränsen - förmodligen en god bit än. Mellanbarnet vägde 10,6 kg som åttamånaders, äldsta vägde 10,3 först vid 18 månader :p
Ja alltså när jag pratar med andra småbarnsföräldrar så förstår jag att det äldre barnet varit sjuk ofta från en tidig ålder (förmodligen pga att vi varvuväg sp mycket, bland annat öppna förskolan) med väldigt hög feber som gjort oss rutinerade i att kombinera alvedon och ipren. Men så fort man gett febernedsättande/smärtstillande så har det varit hanterbart. Men detta var av en helt ny kaliber!:arghh::cry:
Jag börjar misstänka att storebror är av den tåligare sorten för M har hittills hanterat sina sjukor på ett helt annat sätt.
Prickarna tyder på att vi kan bocka av tredagarsfebern.

Det är fascinerande hur det kan bli så olika!
Hur är storasyskonen nu i jämförelse?

Ja, verkligen - jag var lite nervös inför det hela! Men han har varierat mellan att sitta i mitt knä och pyssla med leksaker, ligga på golvet och göra detsamma, bli gullad med av kollegor i pauserna och att sova någon trettiominutersslatt i selen... men det är tur att vi är hemma nu, för det märktes framåt eftermiddagen att allt arbetande börjat ta ut sin rätt! Och han verkade jätteglad när jag ka ner honom här hemma, i vårt vanliga rum bland hans vanliga saker! :)

Och förresten:

Idag är ingen vanlig dag
Idag är ingen vanlig dag
För idag är lilla A:s halvårsdag
Hurra, hurra, hurra!

:)
Grattis till lilla A!:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 122
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 558
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat