Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu minns jag inte vem som frågade, men nej, jag tränar egentligen ingenting "mammaspecifikt". Men jag känner mig lika stark som innan graviditeten, men möjligen med sämre flås. Rider ju en gång i veckan iallafall (vilket känns precis som vanligt igen, så jag tolkar det som att magmusklerna är okej :p) och däremellan gör jag trädgårdsjobb och bär en himla massa vatten till växthuset. Det och kommande cykling till jobbet får vara min träning. :)

Idag har vi haft en himla bra dag där allting bara klaffat. Kotten sov bra på förmiddagen och tajmade tupplur 2 och 3 på väg till och från öppna förskolan. Han är fortfarande lite täppt i näsan så jag försöker köra på med vanlig mat istället för flaska och det funkar riktigt bra, han börjar äntligen gå att mata mätt med mat :)

Nu minns jag inte vem som frågade, men nej, jag tränar egentligen ingenting "mammaspecifikt". Men jag känner mig lika stark som innan graviditeten, men möjligen med sämre flås. Rider ju en gång i veckan iallafall (vilket känns precis som vanligt igen, så jag tolkar det som att magmusklerna är okej :p) och däremellan gör jag trädgårdsjobb och bär en himla massa vatten till växthuset. Det och kommande cykling till jobbet får vara min träning. :)
https://www.bukefalos.se/threads/gr...ida-utbruten-fran-hostforaldrar-2018.1471075/
Kanske är det detta du tänker på?

Det var jag som fråga :p
Men det låter ju som du får bra vardagsmotion! Och ridning är ju absolut bra träning :)

Det kanske borde bli det åttonde vårdbesöket?;):down:

Det borde det! Men det blir inte under de här två veckorna :cautious: (dessutom skulle jag helst ha en tid när jag kan gå utan bebis, så jag skulle behöva prata med sambon också för att samköra med hans schema - så det gäller att hitta ett tillfälle lägga flera minuters värdefull samtalstid på det :p)

Ja alltså när jag pratar med andra småbarnsföräldrar så förstår jag att det äldre barnet varit sjuk ofta från en tidig ålder (förmodligen pga att vi varvuväg sp mycket, bland annat öppna förskolan) med väldigt hög feber som gjort oss rutinerade i att kombinera alvedon och ipren. Men så fort man gett febernedsättande/smärtstillande så har det varit hanterbart. Men detta var av en helt ny kaliber!:arghh::cry:
Jag börjar misstänka att storebror är av den tåligare sorten för M har hittills hanterat sina sjukor på ett helt annat sätt.
Prickarna tyder på att vi kan bocka av tredagarsfebern.

Det är fascinerande hur det kan bli så olika!
Hur är storasyskonen nu i jämförelse?

Ja, det låter ju som att ni har rutinen inne för normalsjukdomar, hoppas att den här nya nivån var en engångsföreteelse! (jag har -peppar, peppar- aldrig gett alvedon+Ipren och för den delen väldigt sällan alvedon heller, tror bara det är äldsta som fått det vid några tllfällen faktiskt! Av oss då, inom vården har han fått både det ena och det andra...)

Nu skiljer det typ 1,5 dm och 2-3 kg mellan dem... äldsta ligger på normalkurvan på längd (gjorde när han formellt mättes/vägdes sedans för typ 1,5 år sedan i alla fall) men är rätt smal i kroppen och mellan ligger kanske två kurvor upp eller något sådant - han har alltid varit lång och jag skulle säga att han ser ett år äldre ut än vad han är. Lilla A verkar vara ett mellanting av dem i storlek :D

Grattis till lilla A!:heart
Grattis lilla A! Men är han inte lite väl ung för att börja jobba redan? ;):D
Grattis lilla A :D
...och här blev lillan 7mån idag, vilket båda hennes föräldrar helt hade glömt av först :o

Tack! Och grattis till lillan med! :)

Lite ung för att börja jobba kanske... men första dagen gjorde vi ett ”studiebesök” och på den arbetsplatsen verkade de vara beredda att anställa honom på studs så jag tänker att det gäller att passa på medan anställningsbarheten är hög ;)

Grattis lilla A och @Cattaflajna s bebis!

Låter hemskt jobbigt @Positron ! Hoppas han mår bättre nu.

Jag har haft två vidriga nätter men inte i paritet med Positrons, men där lilla F sovit typ en kvart/halvtimme i stöten. Gav Alvedon och Physiomer på senmorgonen, trots att det inte var så snörvligt och ingen märkbar feber. Då sov hon iaf 3 h i sträck!

Min man tog sedan henne och beordrade mig att sova hur länge jag ville, vilket resulterade i en utvilad mamma som snart ska till stallet. Igår hoppade vi över babyrytmiken pga sömnbristen.

Angående träning har jag kvar sista steget på Mammamage och har så haft i 2 månader. :p Rider 1-2 ggr i veckan, annars blir det ingen träning.

Babysimspremiären avklarad! Kotten älskade det och plaskade nonstop, tyckte mamma och pappa var roliga när vi sprutade vatten ur munnen, plaskade glatt runt i "bröstsim" men hatade ryggsim :D

Han slocknade sen så snart vi satte oss i bilen, förvisso enligt vanliga sovklockan, men gick betydligt lättare än det brukar :D
Känns riktigt trist att jag kommer missa alla andra gånger pga jobbet, tror bestämt att jag måste flexa ut tidigt några fredagar :angel:

Babysimspremiären avklarad! Kotten älskade det och plaskade nonstop, tyckte mamma och pappa var roliga när vi sprutade vatten ur munnen, plaskade glatt runt i "bröstsim" men hatade ryggsim :D

Han slocknade sen så snart vi satte oss i bilen, förvisso enligt vanliga sovklockan, men gick betydligt lättare än det brukar :D
Känns riktigt trist att jag kommer missa alla andra gånger pga jobbet, tror bestämt att jag måste flexa ut tidigt några fredagar :angel:

Tror min man får börja med det där i höst, rapportera gärna om Kotten sover bättre i natt av det! Hmm, kanske kan hitta pass kvällstid också så jag kan vara med ...

Vi har också haft babysimspremiär idag. Precis som @FeatherCloud s kotte så var bröstsim och plaska mycket uppskattat, men ligga på rygg skulle hon inte göra. Slocknade också direkt i bilen och jag tänkte att kanske sover hon lite lägre, men ändå, 28 minuter sen var det full fart igen :p

Krya på alla sjuklingar! Än så länge har vi sluppit.

Grattis lilla A och @Cattaflajna s bebis!

Låter hemskt jobbigt @Positron ! Hoppas han mår bättre nu.

Jag har haft två vidriga nätter men inte i paritet med Positrons, men där lilla F sovit typ en kvart/halvtimme i stöten. Gav Alvedon och Physiomer på senmorgonen, trots att det inte var så snörvligt och ingen märkbar feber. Då sov hon iaf 3 h i sträck!

Min man tog sedan henne och beordrade mig att sova hur länge jag ville, vilket resulterade i en utvilad mamma som snart ska till stallet. Igår hoppade vi över babyrytmiken pga sömnbristen.

Angående träning har jag kvar sista steget på Mammamage och har så haft i 2 månader. :p Rider 1-2 ggr i veckan, annars blir det ingen träning.

Fy, hoppas på bättre nätter framöver! :heart

Vi har också haft babysimspremiär idag. Precis som @FeatherCloud s kotte så var bröstsim och plaska mycket uppskattat, men ligga på rygg skulle hon inte göra. Slocknade också direkt i bilen och jag tänkte att kanske sover hon lite lägre, men ändå, 28 minuter sen var det full fart igen :p

Krya på alla sjuklingar! Än så länge har vi sluppit.
Kul att ni också babysimmat! Kotten sov bara tills vi stannade bilen hemma (typ 40 minuter), sen körde han full rulle i tre timmar innan han slocknade för natten. En av dessa timmar var alltså aktivt nattningsförsök. :p

Han var också knäckt krypkoden! Kröp flera meter helt plötsligt i köket, fast han märkte det nog inte själv :rofl:

Här går det fortare och fortare framåt, tidigare har han lyckats sparka sig framåt med benen men gått långsamt, men nu var det helt plötsligt någon som slet i laptopsladden

Här går det fortare och fortare framåt, tidigare har han lyckats sparka sig framåt med benen men gått långsamt, men nu var det helt plötsligt någon som slet i laptopsladden

... det är som att de vet vad de inte får pilla på :cautious:. Som tur är gör lilla A ofta glada ljud när han tagit ut riktningen mot något verkligt spännande, och avslöjar sig själv pä så sätt :D

... det är som att de vet vad de inte får pilla på :cautious:. Som tur är gör lilla A ofta glada ljud när han tagit ut riktningen mot något verkligt spännande, och avslöjar sig själv pä så sätt :D

Ja! Alla andra saker förutom hennes egna är ju så mycket mer spännande :p dessutom går det att ”jaga” henne, hon blir helt tokig och skrattar :D om nån av oss kommer från ett annat rum brukar hon få bråttom att krypa iväg, som att man jagar henne

Tror min man får börja med det där i höst, rapportera gärna om Kotten sover bättre i natt av det! Hmm, kanske kan hitta pass kvällstid också så jag kan vara med ...
Ingen markant skillnad åt det bättre hittills iallafall, sovit lite oroligt sen läggning och nu. vaknade han och ville plötsligt äta. Hänt typ 2 gånger innan sen han började nattas tidigt på kvällen att han vill äta extra vid den här tiden. Men han har haft dålig aptit sen en vecka tillbaka så tänker det hänger ihop med det...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 122
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 558
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat