Åh det där får mig att framstå som värsta alvedonjunkienJa, det låter ju som att ni har rutinen inne för normalsjukdomar, hoppas att den här nya nivån var en engångsföreteelse! (jag har -peppar, peppar- aldrig gett alvedon+Ipren och för den delen väldigt sällan alvedon heller, tror bara det är äldsta som fått det vid några tllfällen faktiskt! Av oss då, inom vården har han fått både det ena och det andra...)
Nu skiljer det typ 1,5 dm och 2-3 kg mellan dem... äldsta ligger på normalkurvan på längd (gjorde när han formellt mättes/vägdes sedans för typ 1,5 år sedan i alla fall) men är rätt smal i kroppen och mellan ligger kanske två kurvor upp eller något sådant - han har alltid varit lång och jag skulle säga att han ser ett år äldre ut än vad han är. Lilla A verkar vara ett mellanting av dem i storlek
Storebror får oftast runt 40 grader när han får feber och ger man enbart alvedon sjunker den till ~39.5. Och M verkar gå i samma fotspår här ska bakterier och virus brännas bort på hög temperatur!
Men vi har också lärt oss att febernedsättande kan bidra till mycket aktiva barn som ej förstår att de är sjuka så det är ju från gång till gång hur vi gör, beroende på hur påverkat barnet är.
(Tillägg: vi gav M efter dosen vi trodde, upp till 10 kg, vilket gav 3.5 ml alvedon och 2.5 ml ipren. Efter vägning med sköterskans uträkning så blev det 6.5 ml respektive 3.7 ml)