flaggar för att fira lilla A:s tremånadersdag!
Och lilla I:s 4 månadersdag fint att de kommer flagga för de små ju!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
flaggar för att fira lilla A:s tremånadersdag!
Hardcore att köra helt utan vagn! Jag älskar både sele och vagn. Bär man i selen och har vagnen med så kan man ha mycket packning med sig
Och jag föredrar helt klart selen när de är stora/stabila nog att åka på ryggen. Jag tycker att man blir rätt hämmad av att ha dem på magen. Jag har ganska små hundar och ett barn som hela tiden behöver assistans på sin nivå med typ kläder och då är det värdelöst att ha en klump på magen. Och så blir det tungt på ett annat sätt än att ha dem på ryggen.
Konstig låter inget vidare... på vilket sätt, om du vill berätta?
Hoppas det blir bättre imorgon, tänk att även trådens minsting (visst är det så? Eller glömmer jag någon? ) passerar de magiska tre månaderna!
Tack! Vi samtalade om lite av varje, under ledning av barnmorska.
Vad har du haft för konstig dag? Grattis i förskott till lilla A!
Bara ca leveranstid. Så det kan ju slå på båda hållen, förhoppningsvis har vi tur med tidigare leverabs.
Mannen envisas med att kalla unghunden "pillesnoppen". Jag kan komma på ett antal väldigt olyckliga saker ett barn kan säga på dagis innehållande detta fina smeknamn...
Men visst är det skönt att själv välja hur mycket man vill synas här i livet? Det ska mycket till för att jag ska vilja byta bort mitt efternamn! Många är det som dumförklarat min man för att han tog mitt efternamn (hans var inte särskilt ovanligt men inget -sonnamn).
Ja nu har du allt luskat ut anledningen till alla mina flyttar
Hardcore att köra helt utan vagn! Jag älskar både sele och vagn. Bär man i selen och har vagnen med så kan man ha mycket packning med sig
Och jag föredrar helt klart selen när de är stora/stabila nog att åka på ryggen. Jag tycker att man blir rätt hämmad av att ha dem på magen. Jag har ganska små hundar och ett barn som hela tiden behöver assistans på sin nivå med typ kläder och då är det värdelöst att ha en klump på magen. Och så blir det tungt på ett annat sätt än att ha dem på ryggen.
Spädbarnsmassage idag, samt 4 månaders kontroll och sista dosen Rota.
Jag finner det ganska roligt att följa utvecklingen och jämföra mina barn (man ska aldrig jämföra barn, men det är roligt att se hur lika men ändå så olika dom är).
Havanna, december 2015, 49cm och 3600g.
4 månader, 65.2cm och 7390g
Ronja, februari 2018, 55cm och 4485g
4 månader, 65cm och 7270g
Det var sista föräldragruppen idag, spädbarnsmassage. 7 barn, alla födda i februari. Ronja är den enda som snurrar runt. Det blev inte mycket till massage på henne, hon virvlade mest runt i sin egna takt.
Vi pratade lite om mat och hur vi ska göra där. Så vi kommer endast smaka på fingret och sedan vänta till 6 mån ålder. Inte ge något annat innan. Ingen som helst hets att vi ens behöver låta henne smaka, jag tycker så mycket om detta bvc. har valt privat regi och har flyttat över Havanna dit med, för ett tag sedan.
Förra bvc hetsade enormt om mat vid 4 månader. Havanna slutade helt äta ersättning, så fort hon fick smaka vanlig mat.
Och lilla I:s 4 månadersdag fint att de kommer flagga för de små ju!
"Pappa gosade med pillesnoppen igår"
Det kan ju få riktigt jobbiga konsekvenser du har 1.5-2 år på dig att få honom på bättre tankar!
Han har insett att det riskerar att spridas men inte att det faktiskt kan få riktigt jobbiga effekter, typ socutredning. Han säger att han ska sluta kalla honom det när L börjar prata. Jag tycker det är lika bra att sluta nu, så han hinner jobba bort det. (Jag protesterade redan när han började kalla honom det, men det hjälpte inte)
Har han insett själv att detta riskerar att spridas över förskolan, området och världen genom ett berättarglatt barn?
Han har insett att det riskerar att spridas men inte att det faktiskt kan få riktigt jobbiga effekter, typ socutredning. Han säger att han ska sluta kalla honom det när L börjar prata. Jag tycker det är lika bra att sluta nu, så han hinner jobba bort det. (Jag protesterade redan när han började kalla honom det, men det hjälpte inte)
Apropå mat så är kotten superintresserad och har varit i ett par veckor. Tittar väldigt fascinerad så snart vi äter eller dricker något, och vill också gärna rycka tag i tallrikar och koppar
Vi har inte tänkt något speciellt kring "filosofi" om matningen, typ blw eller så, utan tar det nog som det kommer. Hittills har han både fått smaka i napp, på finger, sked, och sutta direkt på bitar av bra form.
Och precis allt är gott! Så lycklig min på ungen när han får något att smaka
Dock inser jag också att det är lätt att gå för fort fram med en så matglad. Han har sovit stökigt även inatt, och pruttat så det stått härliga till. Misstänker att gårdagens morotspure kan ha bidragit, men samtidigt har vi precis fasat ut minifomen, så svårt att felsöka...
Klart att det kan kännas jobbigt att flytta! Ni är dessutom redan mitt uppe i en stor förändring så det är inte alls konstigt att det känns som att det blir för mycket.Idag har vi varit i nya huset och kollat lite. Imorgon och 1 vecka framöver ska vi packa ned allt vårt bohag och nästa torsdag går flytten. Jag har ont i magen och ångest över flytten, känns som en för stor förändring just nu. Det mesta blir sämre också, utom att vi får större yta och en uteplats. Känns så fel fel fel just nu, men hoppas det släpper när vi bott in oss. Undrar om det är jag som är konstig som känner så här?
Här kan dessutom ett och samma ord ha många betydelser. T.ex baffa=kaffe/leverpastej/lastbil/kastaJag säger som @Evenstar , de tjuvlyssnar länge innan de börjar prata själva! Och så brukar det ju, som du säger, ta ett tag att lära om sig själv!
Å andra sidan så tar det ju ett tag från att de börjar prata tills det är riktigt begripligt vad de säger. Vår ena katt här hemma hette till exempel Toje för första barnet och Keo för andra, ingen kan gissa vad hon heter på riktigt utifrån det
Klart att det kan kännas jobbigt att flytta! Ni är dessutom redan mitt uppe i en stor förändring så det är inte alls konstigt att det känns som att det blir för mycket.
Men är du säker på att det blir sämre? Det är inte så att det blir annorlunda och du känner dig osäker?
Men hur gör du med packning vid ryggbärande? Axelremsväska? 10 tygpåsar? En dramaten? Kundvagn från ica?Ja, faktiskt! Lycka till att googla mig liksom, det finns en miljard andra som heter samma sak
Jag har packningen i en ryggsäck! Egentligen instämmer jag i att de kan vara rätt mycket i vägen när man bär på magen, men vi har nästan ändå uteslutande gjort det, knäppt nog. Mycket benböj blir det, och det med ordentligt rak rygg så att den lilla coachen inte börjar skälla!
(Vi hade en vagn i början till äldsta, använde den säkert hela tio gånger eller så . Sedan fick vi skaffa en vagn till honom när mellan föddes, annars fick jag inte med mig båda . Behövdes till och från i ett halvår, Mellan började sedan sova i den vagnen när han var runt året - halleluja! Det är väl det sambon hoppas ska funka för lilla A sedan . Men barnen har också fått gå mycket själva så fort de har kunnat )
Men varför flyttar ni? Är ni oense?Det kanske inte blir sämre i längden men just nu finns det mest nackdelar tyvärr. Inga stora grejer men vi tappar vår otroligt fina utsikt och väldigt bra läge, och flyttar från en bostad utan behov av underhåll till ett hus. Å andra sidan blir det iaf praktiskt med egen tvättstuga.