Vi gifte oss mest av juridiska skäl. Min man är romantisk och bär ring. Jag avskyr smycken så jag tar bsra på den vid festligare tillfällen
Jo jag minns att du tidigare bett om min mans städtjänster. Han verkar dessvärre inte särskilt lättflirtad
Jag hade nog inte heller kunnat ha hem någon annan att städa i vårt hem, hur mycket jag än beklagar mig över tvätt och städ. De hade inte gjort på vårt sätt och lagt allt fel. Och förfasats över stöket
Mi-Mi gillar vi här hemma också, därför är det lite ledsamt att storebror igår lärde sig säga hennes namn
Ja ni får ju tänka er för när det kommer till vad som sägs hemma och sprids vidare. Vi har inte upplevt det problemet än
Jag har en del övningar från fysioterapeuten och sen hsr jag tagit några övningar från bakingbabies inlägg om bäckensmärta som känns så bra att göra, det känns som att kroppen mår riktigt bra av dem.
Det är ju helt galet med den värmen som varit, jag kan nog skörda jordgubbar vilken dag som helst!
Ja det blev Bohuslän över helgen. Vi har varit på ettårskalas, åkt båt, badat, sprungit i vattenspridare och haft det allmänt gött
Och nu är man trött efter helgen och behöver vila upp sig men som vanligt är det kaos när man varit borta (även om det bara är 3 dagars bortavaro)
Hej storhandla-tvätta-städa!
Psssst! Till nästa gång, köttfärs tinar även i kylen då det går finfint att bejaka sin barnsliga sida
Men skönt att ni fick utbrottsfritt strandhäng! Allt blir så mycket trevligare då
Sambon var också inne på att vi borde gifta oss av det skälet, men när vi började titta på det hela närmare så insåg vi att vi skulle behöva skriva papper för att få det som vi ville i vilket fall som helst - så då blev det som jag ville med sambo+testamente+livförsäkring(ar) istället för giftemål+äktenskapsförord.
Min svärmor har en tendens att vilja städa när hon är på besök , men sambon har börjat lära sig att det gör mig vansinnig och blivit mycket bättre på att säga åt henne att låta bli
Ja, ni har väl respit med att prata fritt hemma ett tag till än - sedan börjas det . Utöver det allmänna informationsläckaget hann femåringen till exempel slå i personalen att det var i december som lilla A skulle komma, men det är i och för sig lindrigt jämfört med bekantas barn som berättade för hela barngruppen och personalstyrkan att ”pappa tejpar upp mamma på väggen” (Men visst får ni fortsätta säga Mi-mi ändå? Min lillasyster fortsatte att kallas min yngsta storebrors smeknamn på henne upp till tonåren typ . Han heter för övrigt själv fortfarande sitt eget ”smeknamn” i familjen och de sociala kretsar han delar med oss Men det låter i alla fall som att ni valt ett bra namn som kan uttalas av en tvååring, min stackars femåring kan fortfarande inte uttala sitt namn så att utomstående förstår. Av det lärde vi oss att ge lilla A ett namn utan R, och speciellt inte R i en svår konsonantkombination )
Åh, jordgubbar! :9
Det låter som en superhärlig helg! Vi hade också fullt upp med lopp, kalas och kompishäng på lördagen (fast det var barnen som utförde - sprang, var på kalaset, lekte med kompisarna - vi vuxna fick mest administrera det hela ) och sedan var vi ute med vår barngrupp på söndagen och byggde hinderbana i skogen (och nu har jag så mycket myggbett, aaaaargh!).
- jag tog fram köttfärsen alldeles för sent för att den skulle hinna tina i kylen. Idag har jag dock en icke-fryst köttfärs redo för dagens middag så händer det något kul så kan vi vara spontana