Tack, det ska jag försöka bli bättre på att vara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Sofie_B när jag fick antibiotika nr 2 rekommenderade de att ge bebis Sempers magdroppar i förebyggande syfte.
Krya på dig!
Ja, apoteket. "Som Proviva för bebisar" sa dom.Ah! Kanske ska kika på det. Vart köper man det? Apoteket?
Ja, apoteket. "Som Proviva för bebisar" sa dom.
Toppen, ska kolla upp det! Än verkar han ha klarat sig fint.
John är mycket mindre intresserad av att amma än han varit tidigare. Han ammar kort och intensivt, ofta bara 5-10 minuter och sen är han nöjd. Han långsnuttar aldrig och sen går det 2-4 h innan han vill amma igen. Jag försöker ofta "truga" på honom bröstet men då blir han bara arg på mig.
Han får ju den mjölk han vill ha för när han är nöjd ser jag att det finns ordentligt med mjölk kvar (hela amningsnappen är fylld) och jag erbjuder ändå alltid bröst nr två. Han är väldigt nöjd och glad och pigg så egentligen finns det nog ingen anledning att oroa sig utan känslan är verkligen att han vill upptäcka världen istället för att äta hela tiden och att han egentligen inte har så stort behov av den närhet och trygghet som amningen erbjuder just nu utan att han bara ammar för hungerns skull och att han gör det effektivt. Behöver egentligen bara att ni säger att jag inte behöver oroa mig.. jag VET ju att så är fallet men är ändå sjukt nojig..
Oroa dig inte . Min är likadan!
Igår var vi på BVC och fick andra dosen rotavaccin och ”3 månaders vaccinet” och jag tror han använt upp hela veckodosen av gråt på ett dygn, först va sprutorna hemska sen fick han magknip på kvällen och har haft lite magknip idag
Så var han 65,5 cm lång och vägde 7690 gram, och den vikten fick jag bära runt på i typ 45 minuter i 26 gradig värme i väntan på att sambon skulle ta sig hem från jobbet eftersom någon (jag) råkade springa hemifrån utan nyckel
Igår var vi på BVC och fick andra dosen rotavaccin och ”3 månaders vaccinet” och jag tror han använt upp hela veckodosen av gråt på ett dygn, först va sprutorna hemska sen fick han magknip på kvällen och har haft lite magknip idag
Så var han 65,5 cm lång och vägde 7690 gram, och den vikten fick jag bära runt på i typ 45 minuter i 26 gradig värme i väntan på att sambon skulle ta sig hem från jobbet eftersom någon (jag) råkade springa hemifrån utan nyckel
Idag tog jag ett stort första steg i att få ordning på min kropp.
Och ärligt talat känner jag mig väldigt ledsen och bitter när jag så tydligt får höra och se vad två graviditeter har gjort med min stackars kropp (det är absolut inget förlossningsrelaterat)
Jag ångrar absolut ingenting och är väldigt glad och tacksam över mina barn! Men min starka, symmetriska och välbalanserade kropp är numera svag, sned och väldigt vissen. Och så gör den ont.
Det är avståndet som gör det men det är nog ändå bäst för alla inblandade att ses så sällan
Självklart är relationerna barn-förälder och barnbarn-mor/farförälder väldigtì olika i min värld. Dels är det olika individer i de olika relstionerna men sen är ju även de tyngre bitarna som t.ex ansvar olika. För mig är det naturligt att relationen blir väldigt annorlunda om man inte känner eller förväntas ta stort ansvar.
För mig kretsar tankarna mycket kring mina egna föräldrars val och hur de själva tänkte. Det är många frågor jag gärna skulle ställa av ren nyfikenhet men jag är inte riktigt säker på om jag tycker att det är värt det eftersom vi ändå har funnit våra sätt att ha fungerande relationer på numera.
Största frågan är ju ändå: hur ska jag lyckas göra det bättre själv? (och det svaret kan inte mina föräldrar ge mig och det finns inte heller något facit)
Just nu är mina hundar väldigt billiga. Var stökiga, så jag tänkte att jag går väl en längre promenad (brukar göra det på kvällen annars). Dålig idé. En hund drar bakåt, en framåt och bebis vill inte sova i vagnen trots uppenbart trött. Går kortare än jag tänkt pga ingen blir glad av den där promenaden. Hemma börjar de skälla precis när bebis äntligen somnat i min famn. Tre gånger. Nu sover alla äntligen. Får se hur länge det varar.
Imorgon ska jag börja på mammaträning, det ser jag iaf fram emot.
Stackarn! Vi ska genomgå samma procedur på fredag.
Hoppsan! Tur att sambon kunde ta sig hem i alla fall! Och att det inte spöregnade (men jösses vad varmt det är nu... jag står inte ut!)
Just nu är mina hundar väldigt billiga. Var stökiga, så jag tänkte att jag går väl en längre promenad (brukar göra det på kvällen annars). Dålig idé. En hund drar bakåt, en framåt och bebis vill inte sova i vagnen trots uppenbart trött. Går kortare än jag tänkt pga ingen blir glad av den där promenaden. Hemma börjar de skälla precis när bebis äntligen somnat i min famn. Tre gånger. Nu sover alla äntligen. Får se hur länge det varar.
Hoppas de går bra å att ni slipper biverkningar här har det bara varit lite magknip och en lite förhöjd temp
Ja, han har företaget ca 5 km hemifrån så går fort hem om det varit jätteakut vilket är grymt skönt, han har även möjlighet att jobba hemifrån + kommer hem varje lunch
Hatar när det händer och alltid ska dom ju krångla samtidigt som barnet är svårsövd