Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi får se hur det utvecklar sig här hemma innan jag nappar på erbjudandet :D

Haha.

men idag har vi haft en ganska bra morgon. Uppe ur sängen 08.45 (H vaknade vid 5.20 men fick lite välling och somnade om). Vid 8.45 väckte jag Ronja, vid 9 var vi ute vid studsmattan. Jag hade inte ens hunnit dricka mitt morgonkaffe :eek:

Nu sitter jag på altanen med en sovande bebis i vagnens sittdel bredvid. H somnade nyss så nu har jag det lugnt i vart fall i 20 min innan H vaknar igen :p

Stackars barn som ärvt båda mina virvlar :rofl:
3144BA35-134F-4127-9AA7-08AFB343E0C8.webp

De ska väl börja äta mindre på nätterna nu? Lilla F ammar inte lika mycket på natten senaste dagarna, lika ofta tyvärr men en kortare stund varje gång.

Här är det numera bara ett uppvak på natten för mat, vid 4-5 tiden.. trodde set var tillfälligt men nu har det varit så hela senaste veckan

Gaaah, har haft mamma med sambo här idag, det är tredje gången dom träffar John sedan han föddes. Det var väldigt roligt att se hur förtjust han var, han skrattade så att han kiknade och log mest hela tiden. Så det var jättekul och mysigt, men det var ganska skönt när dom åkte också. Dom kunde nämligen inte sluta säga hur tillfreds och nöjd John var, lugn och trygg. Och det är han verkligen. Men ändå gjorde jag ju x saker fel. Jag ammar för ofta (han är nog inne i en tillväxtperiod för det senaste dygnet ammar han nära en gång i timmen), skämmer bort honom med att få sova i famnen/på mig, måste lära honom att vara själv mer, försöker söva honom när han är för pigg (det var han icke, bara det att ingen känner honom som jag och ser när han är trött) och så vidare och så vidare. Att jag sa att jag dels VILL ha honom nära och att det är njutning för mig och att det dels finns forskning som talar för att det kanske är just för att han får vara så nära som han är så trygg och lugn verkade inte bita alls. Suck! Jag förstår ju att hon menar väl och att det på hennes tid var annat som gällde så jag försöker att inte bli allt för irriterad.. men suck alltså! :cautious:

Ligger i sängen och är eh pigg? V och jag låg i sängen till kvart över nio imorse :o Haft ont i ena bröstet hela dagen, hamnade liksom ur våran amningsrutin pga detta :rofl:

Jag behöver försöka logga ut från buke, eller iallafall den här tråden, ett tag.

Hur mycket jag än gillar att läsa och skriva här så mår jag för dåligt just nu för att klara av att läsa om bebisar som sover hela natten, tar sovmorgon eller "är nöjda".
Jag missunnar ingen något och förstår att inte allt är solsken hela tiden för er andra men för mig, att läsa om det, känns det så, och det gör mig mer ledsen och bitter än jag annars skulle vara.
Och i takt med att alla lägger mindre och mindre tid här blir känslan att jag bara gnäller i min ensamhet.

Så jag får nog pausa ett tag och försöka hitta en fungerande tillvaro. Jag hoppas både att jag lyckas med det, och att jag kommer tillbaka sen. Gillar egentligen inte "avskedsbrev" på forum men eftersom jag skrivit så mycket här ville jag ändå förklara.

Jag behöver försöka logga ut från buke, eller iallafall den här tråden, ett tag.

Hur mycket jag än gillar att läsa och skriva här så mår jag för dåligt just nu för att klara av att läsa om bebisar som sover hela natten, tar sovmorgon eller "är nöjda".
Jag missunnar ingen något och förstår att inte allt är solsken hela tiden för er andra men för mig, att läsa om det, känns det så, och det gör mig mer ledsen och bitter än jag annars skulle vara.
Och i takt med att alla lägger mindre och mindre tid här blir känslan att jag bara gnäller i min ensamhet.

Så jag får nog pausa ett tag och försöka hitta en fungerande tillvaro. Jag hoppas både att jag lyckas med det, och att jag kommer tillbaka sen. Gillar egentligen inte "avskedsbrev" på forum men eftersom jag skrivit så mycket här ville jag ändå förklara.

Åh vad tråkigt! Jag skriver inte jättemycket men uppskattar dina inlägg. Uppfattar inte alls dig som gnällig! Jag kände igen mig mycket i det du skrev om under graviditeten vilket var ett stort stöd för mig. Men - tråden ska ju vara just det, en plats där man kan ventilera och få stöd och inte något som gör en deppig. Förstår att det är tufft för dig/er just nu och hoppas att du vill komma tillbaka till tråden när du mår bättre. Kram :heart

Håller tummarna att du kommer tillbaka framöver, har inte heller upplevt dig som gnällig har ju känt igen mycket av de du skrivit med. Men förstår känslan av att behöva en paus ibland.
Kram :heart

Ta hand om dig, @FeatherCloud ! :heart Jag hoppas att det fungerar som du hoppas med en paus och att du snart får trivas i tillvaron igen. Bebistiden är tuff. Hoppas vi får dig tillbaka lite senare! Kram!

Idag blir det vaccination!
Något nervös morsa.. har hela tiden tänkt att sambon skulle vara med också men häromdan upptäckte han att det krockar med hans schema, nåt obligatoriskt också...

Jag har egentligen inte svårt för sprutor, men vet ju inte hur lillan kommer reagera. Är nog mest bara rädd att känna mig hjälplös och inte kunna trösta. Men ska försöka att inte ta ut nåt i förskott, får försöka vara lugn och se hur det går!

Jag har inte heller uppfattat dig som gnällig, snarare att jag har tänkt att det varit skönt att det inte bara är min som har en förmåga att vara missnöjd och krävande.

Jättenervös för föräldraträffen pga det, att han ska vara missnöjd och att de andra ska kolla snett och tycka jag gör allt fel :o

Alltså det här med att hon hittat sin tumme.. jag vet verkligen inte vad jag ska tycka om det :p visserligen är det skönt att hon söver sig själv rätt ofta med tummen nu men samtidigt blir hon så arg varje gång hon tappar den, vissa dagar blir hon så arg att det inte går somna iaf..

Hon tar inte napp alls längre, vilket känns lite tråkigt men funkar tummen så är det väl bra. Bara orolig över att det blir svårt att vänja av och eventuellt slitage på tummen...

Jag har inte heller uppfattat dig som gnällig. Du har det tufft och du har ventilerat, dessutom på ett insiktsfullt sätt och jag kommer sakna dina inlägg. Jag hoppas att det snart vänder för dig och att du får börja njuta av föräldraskapet! :heart

Jag hoppas att du snart känner dig bättre och att du kommer tillbaka i tråden! Du uppfattas verkligen inte som gnällig! Men jag tycker du ska göra det du mår bäst av just nu.

Förstår att det kan kännas jobbigt att höra om andra när man själv kämpar. Det blir också lätt så att om någon bebis sover hela nätterna, en annan ”alltid” är glad och en tredje somnar av sig själv i egen säng så tänker man att ALLA andra bebisar gör ALLT detta och missar att bebisen som oftast är glad ammar varannan timme dygnet om och vägrar ligga ensam, att bebisen som sover hela nätterna vägrar sova dagtid eller att bebisen som somnar i egen säng gråter hela kvällarna.

Idag för ett år sedan såg vi en liten prick på en skärm, endast dryga hundra celler stor. Den pricken växte sig stor och ligger just nu i min famn :heart Vi är så tacksamma för vår lille son, han är allt vi kunnat drömma om :love:

Jag tänker på all oro, väntan, frustration, alla tårar och känslan av hopplöshet när ”alla andra” lyckades bli gravida utom vi. Nu tillhör vi de lyckliga som kunde bli hjälpta av IVF. Jag tänker på alla de som fortfarande kämpar och önskar av hela mitt hjärta att de också får vad de önskar, kämpar för och så väl förtjänar. Något som är så självklart för många är ett enda stort kämpande för andra. Och aldrig får man några garantier för att ens kämpande kommer löna sig heller. Vet inte hur många gånger jag under de år vi försökte sa att bara jag kunde få veta att vi behöver gå igenom x antal år av lidande, men att vi därefter kunde bli garanterade att lyckas. Men det finns inga garantier. Desto större ödmjukhet över att jag kan sitta här idag och faktiskt krama om vår lille kille.

Alltså det här med att hon hittat sin tumme.. jag vet verkligen inte vad jag ska tycka om det :p visserligen är det skönt att hon söver sig själv rätt ofta med tummen nu men samtidigt blir hon så arg varje gång hon tappar den, vissa dagar blir hon så arg att det inte går somna iaf..

Hon tar inte napp alls längre, vilket känns lite tråkigt men funkar tummen så är det väl bra. Bara orolig över att det blir svårt att vänja av och eventuellt slitage på tummen...

Jag såg på tummen som barn. Suger inte på tumme längre så slutade väl med det nån gång innan jag var sex år. Tummen ser normal ut (minns att den luktade lite skumt efter en natt i munnen haha). Hade tandställning ett år pga att "vampyrtänderna" satt för högt upp. Oklart om det var pga tummen för min bror hade tandställning av samma orsak men hade varken napp eller tumme.

Du har verkligen inte uppfattats som gnällig! Om man går till mig skriver jag mest här när jag är glad och mår bra och det har varit en bra dag med bebis. De kvällar hon gråter och skriker har jag sällan ork att sitta här och skriva om det. Och som @astilbe skrev så skriver alla om varsin positiv grej upplevs det lätt som att alla har okomplicerade bebisar, trots att det händer massa saker bakom skärmen som man inte skriver om.

Om man ser till mig så om min bebis somnar av sig självt i babynestet (vilket hänt typ 2-3 gånger) skriver jag om det varje gång, men nämner inte alla jobbiga kvällar där jag känt mig stressad och uppgiven, således kanske det uppfattas som jag skulle ha en lätt bebis.

Jättetråkigt att du hoppar ur tråden men du ska göra vad som känns bäst för dig. Jag kommer sakna dina insiktsfulla inlägg.

@Cattaflajna jag tror jag har en blivande tumsugare. Jag hade föredragit napp, tror det är lättare att sluta med när det är dags för det, men tummen har ju fördelen att man varken kan glömma den eller tappa bort den och det är ju få vuxna som suger på tummen så det löser väl sig tänker jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 864
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix