För mig är frånvaron här en kombination av mycket på jobbet och en bebis som är vaken allt mer och dom stunder han inte är vaken vill han prompt ligga på mig. Idag kände jag verkligen att det var en fars här hemma. Bebisen skrek så fort jag försökte lägga ifrån mig honom så med honom i famnen, två bröst som sprutade och blötte ner både mig, bebis och golvet och telefonen med vårt fackombud i örat och datorn i knäet för att försökte jag förbereda inför fackförhandling imorgon. Mammalivet alltså!
John fyllde 3 månader igår och firade det med att vända sig för första gången. Igår fick han dock inte helt med den understa armen (han vänder sig bara från rygg - till sida - till mage, inte från mage till rygg som jag förstått är vanligare att börja med?) men idag har han gjort två klockrena vändningar.
Vi var också på Aquaria med John, det är första gången han är ute bland mycket folk. Han tyckte att det var intressant med fiskarna en stund, sen tvärdäckade han.
Vi hann också med att amma i "regnskogen", det var inga problem. Första gången jag ammar offentligt så skönt att det fungerade.