Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag flydde jag för övrigt huset och begav mig på uppdrag ”reka en (vandrings)slinga” som vi ska gå med en barngrupp om några veckor. Jag brukar ju försöka få till att vi promenerar varje dag, men jisses vad skönt det var att komma till ett nytt ställe och tanka natur :love:. Och lilla A som nog var rekordmycket vaken igår verkar ha tagit sovdag och bara sov och sov i selen utan minsta gnorfande eller knorvande :).

För mig är frånvaron här en kombination av mycket på jobbet och en bebis som är vaken allt mer och dom stunder han inte är vaken vill han prompt ligga på mig. Idag kände jag verkligen att det var en fars här hemma. Bebisen skrek så fort jag försökte lägga ifrån mig honom så med honom i famnen, två bröst som sprutade och blötte ner både mig, bebis och golvet och telefonen med vårt fackombud i örat och datorn i knäet för att försökte jag förbereda inför fackförhandling imorgon. Mammalivet alltså! :rofl:

John fyllde 3 månader igår och firade det med att vända sig för första gången. Igår fick han dock inte helt med den understa armen (han vänder sig bara från rygg - till sida - till mage, inte från mage till rygg som jag förstått är vanligare att börja med?) men idag har han gjort två klockrena vändningar. :) Vi var också på Aquaria med John, det är första gången han är ute bland mycket folk. Han tyckte att det var intressant med fiskarna en stund, sen tvärdäckade han. :p Vi hann också med att amma i "regnskogen", det var inga problem. Första gången jag ammar offentligt så skönt att det fungerade. :)

Man går veta att man lever i alla fall! :rofl:

Här var det Bvc idag, lillskruttan väger redan 8,6 kg. Inte konstigt det börjar bli tungt att bära. Inte många kilo ifrån storebror nu...
Andra vaccinationen idag med. Sist fick hon inga biverkningar, hoppas hon slipper nu med.
Angående diskussionen kring alvedon så ger vi om barnet är allmänpåverkat. Lite feber men fortfarande pigg och glad, då ger jag inte.

Det är lustigt hur nära de kan hamna i vikt trots åldersskillnad! Är hon större än vad han var i samma ålder?

(Det skiljer bara ett par kilo mellan mina stora, de har helt olika kroppsbyggnad! Men ruskigt tunga är de båda två, tur att de går själva :D)

Jag får väl ta till svanarna här då ;) ...som har blivit väldigt närgångna eftersom en gammal tant här matar dem. Häromdan flydde jag med barnvagnen från dem :p pausa vid en bänk för att lillan somnat och oftast vaknar om jag försöker bära upp liggdelen så tänkte sitta kvar i solen ute men då kom svanarna, som för övrigt är väldigt vackra men ser arga ut när de kommer nära... eller så var det mammahjärtat som tyckte bara :rofl:

Jag är alltid lite skeptisk till svanar, min mamma blev biten av en svan som barn och det har vi (alltså, hennes barn) fått höra :p. Såg dock en mormor/farmor som tog upp striden mot en svan här i krokarna när den kom och väste mot (förmodar jag) barnbarnet hon hade med, då blev jag imponerad! :D

Nästa vecka är första föräldraträffen via BVC och jag är lite nervös, jag är alltid sjukt skeptisk då jag inte vet på förhand vad man ska göra, hade gärna haft en lista på vad som kommer göras och tas upp i förhand så jag slipper fundera allt för mycket :cautious:

Hoppas det blir bra! Kan du inte fråga din bvc-sköterska om vad som kommer att tas upp?

Det är lustigt hur nära de kan hamna i vikt trots åldersskillnad! Är hon större än vad han var i samma ålder?

(Det skiljer bara ett par kilo mellan mina stora, de har helt olika kroppsbyggnad! Men ruskigt tunga är de båda två, tur att de går själva :D)

Han vägde nästan samma i samma ålder, 8,3 mot hennes 8,6. De har varit ganska lika med vikten faktiskt :) Men sen han lärde sig krypa, sen gå och springa, står vikten still :p Han är ju aldrig stilla. :laugh:

Han vägde nästan samma i samma ålder, 8,3 mot hennes 8,6. De har varit ganska lika med vikten faktiskt :) Men sen han lärde sig krypa, sen gå och springa, står vikten still :p Han är ju aldrig stilla. :laugh:

Det är ju tur att de inte fortsätter gå upp o vikt som de gör i början :D. Jag läste någonstans för länge sedan att barn i den åldern har högre förbränning och aktivitetsnivå än elitidrottare!

Hoppas det blir bra! Kan du inte fråga din bvc-sköterska om vad som kommer att tas upp?
ska inte dit fören efter första, men kanske får man mer info vad som kommer hända på träffarna på första, känner mig som typ värsta osociala personen, är titt som tätt i nån fbgrupp för föräldrar här omkring om folk vill ses och om alla möjliga aktiviteter å jag funderar typ på hur folk orkar :angel:

ska inte dit fören efter första, men kanske får man mer info vad som kommer hända på träffarna på första, känner mig som typ värsta osociala personen, är titt som tätt i nån fbgrupp för föräldrar här omkring om folk vill ses och om alla möjliga aktiviteter å jag funderar typ på hur folk orkar :angel:
Haha, för mig är föräldragruppen räddningen :) bara fyra träffar som ordnas av bvc men vi har hittills träffats minst en gång i veckan ändå. Hoppas det blir bra ändå!

Gud, det här har varit jordens läääängsta dag. Upp kl6 och sen varvat 1,5-2 timmar lek med 30-60min sömn på promenad... Och helt omöjligt att lämna kotten att leka själv ens 5 minuter idag.
Har börjat logga våra promenader, så idag knåpade jag ihop 12 km plus 40 min spatserandes runt i trädgården med selen...
Nyss messade sambon som missat tåget hem från jobbet. Därefter blev det tågstopp. Jag = :banghead:
Får hämta honom i stan dit han kommer med buss om en timme. Och han får bjuda på kvällsmat :D

Haha, för mig är föräldragruppen räddningen :) bara fyra träffar som ordnas av bvc men vi har hittills träffats minst en gång i veckan ändå. Hoppas det blir bra ändå!

Försöker tänka att det ju faktiskt troligast är N's blivande kompisar på förskolan och sen skolan och att det ju faktiskt kan vara rätt skönt att lära känna folk i samma situation, just nu är det ingen av de vi umgås med regelbundet som har barn, två par väntar däremot så blir nog lite skönt när fler är "bebisägare" :)

:heart
Det låter tufft med flytt, så omfattande är verkligen inte mina ”projekt” - en flytt skulle med dagens tempo ta minst några år :rofl:. Men tur att ni är två i alla fall, hoppas ni kan ta hjälp också?

Vi kommer ha en flyttfirma men får packa respektive packa upp helt själva. :arghh: Kanske ska be om lite hjälp från familj och vänner.

Jag tycker det kan vara lite olika det där, ibland känns tanken på aktiviteter alldeles utmattande men kommer man väl iväg kan det vara uppiggande istället :). Men det beror ju förstås på hur man har det i övrigt också, den här föräldraledigheten har jag haft så mycket tider att passa att jag inte velat binda upp mig för en sekund till :D.

Gud, det här har varit jordens läääängsta dag. Upp kl6 och sen varvat 1,5-2 timmar lek med 30-60min sömn på promenad... Och helt omöjligt att lämna kotten att leka själv ens 5 minuter idag.
Har börjat logga våra promenader, så idag knåpade jag ihop 12 km plus 40 min spatserandes runt i trädgården med selen...
Nyss messade sambon som missat tåget hem från jobbet. Därefter blev det tågstopp. Jag = :banghead:
Får hämta honom i stan dit han kommer med buss om en timme. Och han får bjuda på kvällsmat :D

Du blir väldigt välmotionerad i alla fall! Hoppas att sambon bjöd på något riktigt gott till middag, snart är faktiskt den här dagen över!

Är det dåligt med tummen när de är så små? Lilla F stoppar mest in knogarna i munnen och smaskar.

Nä det tror jag verkligen inte, bara läst att det brukar vara svårare att vänja av sen. Hon hade ofta knogarna här också innan eller hela handen :rofl: nu är det mest tummen och hon blir arg när hon tappar den

Jag är alltid lite skeptisk till svanar, min mamma blev biten av en svan som barn och det har vi (alltså, hennes barn) fått höra :p. Såg dock en mormor/farmor som tog upp striden mot en svan här i krokarna när den kom och väste mot (förmodar jag) barnbarnet hon hade med, då blev jag imponerad! :D

Men fy! Visste att det fanns en anledning till att jag ville fly från dem :p Det förstår jag att du blev imponerad av!

Du blir väldigt välmotionerad i alla fall! Hoppas att sambon bjöd på något riktigt gott till middag, snart är faktiskt den här dagen över!
Ja, får se det så!
Gott blev det väl på sitt sätt, McDonalds drive thru :D Sen kom vi hem och jag tjurade ihop över en skitsak, sambon tog kotten och jag har tittat på serier sen dess... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix