Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man ska inte ropa hej, igårkväll/inatt blev sambon sjuk och det verkar även gälla mig, även om jag inte följt samma förlopp som de andra :meh:. Det blir en lång dag till idag...

Storasyskon är ju världens bästa underhållning! :) Jag tycker det är så häftigt att redan små bebisar (lilla A är inte riktigt där än dock) förstår att andra barn är något annat än vuxna och uppskattar dem så!
Vad tufft för er att det fortsätter att snurra:down: hoppas bebis kan klara sig undan det!

Jag tycker ni gör helt rätt med undantagstillstånd för ipads och allt annat som kan hjälpa!

Och jag måste erkänna att stora barnet har mina nycklar dagligen:o men han är så fäst vid dem och noga med dem så om de kommer bort på riktigt så är det nog inte hans fel. Jag brukar till och med fråga honom när jag själv slarvat bort dem för han har stenkoll på var de är:laugh:
 
@pollex första gången bebis skrattade så var det åt storebror som gjorde något förbjudet (typ svingade in docksulky högt upp i luften som en helikopter:cautious:). Han blev naturligtvis helnöjd:laugh:
(Och mamman tappade naturligtvis fokus från det förbjudna som skedde:grin:)
 
Den här kvällsoron vi håller på med om kvällarna kan nog få bort dom sista graviditetskilona, nu när jag inte ammar. Kotte skriker och skriker, och enda som får honom lugn är att gå upp och ner i trappan och tillslut rinner svetten om oss båda... Så antingen lär jag bli galet vältränad eller så pajar knäna. Whichever comes first :p

Tycker också det är märkligt och lite frustrerande att en bebis som sover nästan hela dagen ska behöva ha overload av intryck om kvällen. Men jag antar att jag inte "ser det han ser", och tröstar mig med att det förhoppningsvis går över.

Fy! Du har mina sympatier

Igår kväll var inget vidare för oss heller, lilla F vägrade somna och sov totalt kanske 2,5 h under hela dagen. Gick ut med barnvagnen men då vaknade hon direkt hon kom in igen, min man försökte ta henne men då skrek hon ännu mer. Somnade till slut helt utmattad med tutte i munnen.

Idag sov hon länge och sov igenom massagekursen också, mycket att ta igen. Vaknade till för att äta efteråt men blev övertrött igen och började skrika. Nu har jag omslutit henne med amningskudden i mitt knä, har på white noise och hon snarkar äntligen. Hoppas hon får sova ut ordentligt nu. :heart

Idag var det förresten en mamma som blev jättestressad på massagekursen när hennes bebis skrek konstant, stackarn höll på att bryta ihop, gick ut och kom inte tillbaka men hennes vän som var med skulle leta efter henne. Hoppas hon orkar komma nästa vecka! Hon hade tydligen varit så imponerad av mig att jag tog mig ut med en sådan liten och kände sig dålig, usch vi mammor måste släppa på prestationskraven!
 
Är det förresten bara vi som blev helt förvirrade av sommartid? I ett svep försvann alla rutiner jag trodde vi hittat :D

Kontrar tillbaks med är det bara vi som inte har några rutiner? Vi kör varje dag på känn och dagsform och gör det han verkar vilja göra för stunden. Oftast blir dom något sånär liknande, men tidsmässigt skiljer det mycket beroende på vad som passar mig och vad det känns som att han vill göra. Ibland kliver vi upp 08 och ibland, som idag, får han snällt sova (med pauser för amning och blöjbyte såklart) till 11.30. :p
 
Kontrar tillbaks med är det bara vi som inte har några rutiner? Vi kör varje dag på känn och dagsform och gör det han verkar vilja göra för stunden. Oftast blir dom något sånär liknande, men tidsmässigt skiljer det mycket beroende på vad som passar mig och vad det känns som att han vill göra. Ibland kliver vi upp 08 och ibland, som idag, får han snällt sova (med pauser för amning och blöjbyte såklart) till 11.30. :p

Vi kör samma sak här, olika från dag till dag. Den enda återkommande fasta punkten är tyvärr att runt kl 17-18 börjar hon bli orolig.
 
Vad tufft för er att det fortsätter att snurra:down: hoppas bebis kan klara sig undan det!

Jag tycker ni gör helt rätt med undantagstillstånd för ipads och allt annat som kan hjälpa!

Och jag måste erkänna att stora barnet har mina nycklar dagligen:o men han är så fäst vid dem och noga med dem så om de kommer bort på riktigt så är det nog inte hans fel. Jag brukar till och med fråga honom när jag själv slarvat bort dem för han har stenkoll på var de är:laugh:

Vi ammar som galningar och håller alla tummar!

Haha, så bra att ha en liten nyckelvakt som är pålitligare än vad min var! :)
 
Kontrar tillbaks med är det bara vi som inte har några rutiner? Vi kör varje dag på känn och dagsform och gör det han verkar vilja göra för stunden. Oftast blir dom något sånär liknande, men tidsmässigt skiljer det mycket beroende på vad som passar mig och vad det känns som att han vill göra. Ibland kliver vi upp 08 och ibland, som idag, får han snällt sova (med pauser för amning och blöjbyte såklart) till 11.30. :p
Våra rutiga är väl egentligen inte jättestarka, mer önsketänkande från min sida tror jag :p men en vanlig dag vaknar vi tidigt, äter/sover i lite kortare intervall på förmiddagen inklusive en promenad och sen lunch och därefter en längre sovstund på eftermiddagen. Och nånstans när sambon kommer hem börjar skrikandet :p
Vågar du riktigt ta dagarna så dom kommer eftersom han aldrig somnar utan ansträngning, känns som jag måste vara nån sorts sovvakt hela tiden :p :crazy:
 
@pollex första gången bebis skrattade så var det åt storebror som gjorde något förbjudet (typ svingade in docksulky högt upp i luften som en helikopter:cautious:). Han blev naturligtvis helnöjd:laugh:
(Och mamman tappade naturligtvis fokus från det förbjudna som skedde:grin:)

Vilken liten uppviglare hon är! :D Det låter supergulligt! :)
 
Får ni dåligt samvete när ni lägger ner er bebis? Min tjej ligger i babygymmet just nu och verkar rätt så nöjd. Jag sitter och dricker kaffe och äter en bulle och njuter, men känner samtidigt att jag är en dålig och oengagerad förälder som bara lägger henne där så att jag får vara själv en stund O_o
 
Våra rutiga är väl egentligen inte jättestarka, mer önsketänkande från min sida tror jag :p men en vanlig dag vaknar vi tidigt, äter/sover i lite kortare intervall på förmiddagen inklusive en promenad och sen lunch och därefter en längre sovstund på eftermiddagen. Och nånstans när sambon kommer hem börjar skrikandet :p
Vågar du riktigt ta dagarna så dom kommer eftersom han aldrig somnar utan ansträngning, känns som jag måste vara nån sorts sovvakt hela tiden :p :crazy:

Förstår det! Inser hur löjligt enkelt jag har det med sömnen. Om jag behöver göra annat så lägger jag ner honom i vaggan och så ligger han (oftast) där och underhåller sig själv tills han somnar. :o:love: På kvällarna kan han kämpa emot sömnen lite, men även då fungerar det bäst att han ligger själv med nappen och så är man nära. Väldigt smidig unge. :up:
 
Får ni dåligt samvete när ni lägger ner er bebis? Min tjej ligger i babygymmet just nu och verkar rätt så nöjd. Jag sitter och dricker kaffe och äter en bulle och njuter, men känner samtidigt att jag är en dålig och oengagerad förälder som bara lägger henne där så att jag får vara själv en stund O_o

Gud nej! Jag är bara överlycklig när jag får några minuter utan henne på mig. :laugh: Låter hemskt men vi umgås 24 h om dygnet, samsover ofta, hon sover mycket lite på dagtid och jag har alltid med henne ut så lite egentid skulle jag absolut inte ha dåligt samvete över.

Njut du och mys senare!
 
Får ni dåligt samvete när ni lägger ner er bebis? Min tjej ligger i babygymmet just nu och verkar rätt så nöjd. Jag sitter och dricker kaffe och äter en bulle och njuter, men känner samtidigt att jag är en dålig och oengagerad förälder som bara lägger henne där så att jag får vara själv en stund O_o
Lite :o
Kotte kan ligga själv eller sitta i babysittern hyfsat långa stunder men jag får dåligt samvete om han är för tyst. Tänker typ att han har tråkigt och känner sig ensam, fastän jag vet att han säger ifrån om har ledsnar.
 
Får ni dåligt samvete när ni lägger ner er bebis? Min tjej ligger i babygymmet just nu och verkar rätt så nöjd. Jag sitter och dricker kaffe och äter en bulle och njuter, men känner samtidigt att jag är en dålig och oengagerad förälder som bara lägger henne där så att jag får vara själv en stund O_o

Japp.. nog därför jag mår så dåligt när hon har de dagar då hon är vaken så mycket och behöver ha uppmärksamhet hela tiden - för jag får dåligt samvete om jag måste lämna henne ensam en stund (om hon skriker å är missnöjd) för att jag måste gå på toa eller nåt annat.

Samtidigt känner jag mer nu än innan att jag behöver egentid. Eftersom vi samsover och ammar så är hon ju med mig 24/7, blir påfrestande då när hon även kräver all uppmärksamhet och närhet när hon är vaken mycket vissa dagar.
 
Kontrar tillbaks med är det bara vi som inte har några rutiner? Vi kör varje dag på känn och dagsform och gör det han verkar vilja göra för stunden. Oftast blir dom något sånär liknande, men tidsmässigt skiljer det mycket beroende på vad som passar mig och vad det känns som att han vill göra. Ibland kliver vi upp 08 och ibland, som idag, får han snällt sova (med pauser för amning och blöjbyte såklart) till 11.30. :p

Samma här, inga rutiner utan kör på känn typ.
 
Får ni dåligt samvete när ni lägger ner er bebis? Min tjej ligger i babygymmet just nu och verkar rätt så nöjd. Jag sitter och dricker kaffe och äter en bulle och njuter, men känner samtidigt att jag är en dålig och oengagerad förälder som bara lägger henne där så att jag får vara själv en stund O_o

Jag tenderar att springa runt som en tok och fixa så fort han är nöjd med att ligga själv, och när det känns som att stora delar av hans inte så långa nöjda vakentid så får jag lätt dåligt samvete. Men är övriga familjen hemma så har han väldigt mycket sällskap till och från :D.
 
Förstår det! Inser hur löjligt enkelt jag har det med sömnen. Om jag behöver göra annat så lägger jag ner honom i vaggan och så ligger han (oftast) där och underhåller sig själv tills han somnar. :o:love: På kvällarna kan han kämpa emot sömnen lite, men även då fungerar det bäst att han ligger själv med nappen och så är man nära. Väldigt smidig unge. :up:

Hur beställde du en sådan? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 377
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 400
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp